زیباترین روستاهای گیلان برای سفر ☀️

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

زیباترین روستاهای گیلان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با زیباترین روستاهای گیلان آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به استان زیبای گیلان را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرزمین گیلان با تمامی زیبایی‌های خود، روستاهایی را در خود جای داده است که هر یک به نوعی جادویی و سحرآمیز هستند. از ارتفاعاتی پوشیده از برف گرفته تا دریاچه‌های آرام و مراتع سرسبز، زیبایی طبیعت در هر نقطه‌ای قابل تماشا است. در اینجا، در برابر مناظر شگفت‌انگیز قرار می‌گیرید که حواس شما را به خود جلب می‌کند.

آیا شما هم دلتان می‌خواهد به سمت این روستاهای زیبا سفر کنید؟ آیا می‌خواهید مانند من، در آغوش طبیعت از زیبایی‌های بی‌پایان آن لذت ببرید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس همراه شوید و به ما بپیوندید تا در دنیایی از تجربه‌های بی‌نظیر و چشم‌اندازهای دلنشین، به ماجراجویی هیجان انگیز در زیباترین روستاهای گیلان سفر کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


منطقه ییلاقی لیلا کوه

لیلاکوه، ییلاق آرام و دلنشین در دامنه‌های شهر لنگرود با طبیعتی بکر می‌تواند هر بیننده‌ای را شگفت‌زده کند. جنگل‌های سبز و شاداب لیلاکوه، آرامشی فراگیر را به مسافران ارائه می‌دهد. در این منطقه، شاهد باغ‌های پرتقال و مزارع پربار چای خواهید بود که زیبایی و زندگی به این مکان می‌بخشد. همچنین، وجود امکانات گردشگری مانند کافه‌رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، امکان تجربه لذت‌های محلی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

برای دستیابی به این جایگاه بکر و طبیعی، شما باید به لنگرود رفته و سپس در مسیری کوتاه به سمت روستای پرشکوه لیلاکوه حرکت کنید. در این سفر، زیبایی و آرامش با هم تلفیق می‌شوند و شما را به دنیایی از آرامش و شگفتی‌های طبیعت دعوت می‌کنند.

زیباترین روستاهای گیلان
زیباترین روستاهای گیلان

روستای جواهردشت

روستای جواهردشت، یک روستای دلنشین که در شهرستان رودسر واقع شده است. این روستا با جنگل‌های هیرکانی خود، جاذبه‌ای خاص برای گردشگران ایرانی بوده و در روزهای تعطیل و آخر هفته، طبیعت‌گردان فراوانی را به خود جذب می‌کند. علاوه‌بر طبیعت بکر و زیبا، در این روستا می‌توانید یک امامزاده قدیمی، کافه‌رستوران‌های سنتی، فروشگاه و منازل روستایی در دل جنگل برای اقامت را تجربه کنید. در سفر به منطقه جواهردشت و اقامت چند روزه در این ییلاق زیبا، حتماً از دیدن طبیعت و دیدنی‌های اطراف جواهردشت نیز لذت ببرید.

یکی از  دیدنی‌ترین جاذبه‌های اطراف، منطقه حفاظت شده سرولات بوده که در مسیر جاده ییلاقی واقع شده است. این منطقه دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا و معطری است و پیاده‌روی و گشت‌وگذار در طبیعت سبز آن، بسیار جذاب خواهد بود. همچنین، اگر به کوهنوردی علاقه‌مند هستید، جواهردشت می‌تواند یکی از مقصدهای آغازین برای صعود به قله سماسوس باشد. مسیر صعود به قله دارای طولی حدود هفت کیلومتر و اختلاف ارتفاعی ۱۷۰۰ متر است و اواسط مرداد ماه بهترین زمان برای صعود به این ارتفاعات است.

در ابتدای مسیر، کوه شیب ملایمی دارد که به تدریج تندتر می‌شود. صعود به قله این کوه حدود شش تا هفت ساعت طول خواهد کشید، اما چشم‌اندازی بی‌نظیر از سواحل دریای خزر تا چمخاله را به شما هدیه می‌دهد. همچنین در این منطقه، “امام‌زاده نقره عباس” نیز قرار دارد که محلی برای زیارت و ادای نذورات مردمان است. در پیاده‌روی به سمت جواهردشت، در ورودی روستا می‌توانید در امام‌زاده عباس، آرامشی تازه به دست آورید و سفر خود را ادامه دهید. برای دستیابی به روستای جواهردشت، شما باید به شهرستان رودسر مراجعه کرده و در ادامه، به سمت این روستا حرکت کنید.

ییلاق سوئه چاله

ییلاق سوئه چاله در شهرستان ماسال، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری گیلان است که با فراوانی زیبایی‌های طبیعی خود آدم را شگفت‌زده می‌کند. این ییلاق که تنها در ۲۵ کیلومتری شهر ماسال واقع شده است، مناظر بی‌نظیری را در ارتفاعات بالاتر از سه هزار متری سطح آب‌های آزاد به ارمغان می‌آورد. همچنین، تعداد زیادی اقامتگاه بوم‌گردی، هتل کوهستانی و جنگل ابر در این منطقه موجود است که باعث می‌شود ییلاق سوئه چاله بهترین مقصد برای طبیعت‌گردی در گیلان تلقی شود.

در سفر به سوئه چاله و منطقه ییلاقی اطراف، برخی از ییلاق‌های زیبا را نیز می‌توانید ببینید. ییلاق اولسبلانگاه با کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگی، ییلاق تلارگاه با چشم‌اندازهای بی‌بدیل از جنگل، دره، مه و ابر، ییلاق ملومه بند، ییلاق خندیله پشت، ییلاق اسپی دشت با اسب‌هایی که در طبیعت در حال دویدن هستند، ییلاق شنبه راه و ییلاق واشیار از جمله مناطقی هستند که در سفر به سوئه چاله می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. همچنین، رودخانه خالکایی یکی از دیدنی‌های مسیر ییلاقات ماسال است. این رودخانه در طول نیمه مسیر جاده همراه شماست و در جاده می‌توانید آلاچیق‌ها و دکه‌های بین راهی را ببینید که شما را به استراحت و خوراکی‌های محلی مانند چای ذغالی، آش و کباب دعوت می‌کنند.

همچنین، محل شهادت میرزا کوچک‌ خان جنگلی نیز یکی از جاذبه‌های تاریخی اطراف سوئه چاله است. این محل در روستای گیلوانه و در ارتفاعات آلاله پشته قرار دارد. اینجا جایی است که میرزا کوچک خان در گذشته پناه گرفته بود و در اثر کولاک کشته شد. یک سنگ یادبود در این مکان برای یادمان میرزا کوچک خان جنگلی نصب شده است. برای دستیابی به ییلاق سوئه چاله، شما باید به شهرستان ماسال سفر کرده و سپس از آنجا به سمت این ییلاق پیش روید.

زیباترین روستاهای گیلان
زیباترین روستاهای گیلان

ییلاق سوباتان تالش

ییلاق سوباتان تالش، یکی از بهترین ییلاق‌ها و مقصدهای طبیعی که در استان گیلان قرار دارد. با داشتن مناظر خیره‌کننده، ارتفاعات و جنگل‌های فوق‌العاده، این منطقه به عنوان پایتخت جاذبه‌های طبیعی ایران شناخته می‌شود. زیبایی‌هایی همچون دشت گل‌های شقایق، اسب‌های وحشی، چشمه‌های طبیعی، آبشارهای فراوان و دریاچه طبیعی، بازارچه سنتی سوباتان، آبشار ماهار، سیاه چادرهای عشایری، چمنزار بیده‌دشت، باغداگول، صخره گنج‌نامه و غار گنج‌خانه در این منطقه وجود دارد. همچنین دریاچه نئور که در ارتفاعات سوباتان واقع شده، جذابیت خاصی دارد.

چشمه‌های آب طبیعی این منطقه از جمله چشمه سید بلاغی، نظیری بلاغی و نومندان بلاغی نیز جاذبه‌های دیدنی هستند که می‌توان از آنها لذت برد. ییلاق شکردشت، آبشار ورزان و پارک جنگلی آلچالق نیز از دیگر جاذبه‌های سوباتان هستند. همچنین، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بازارچه‌های صنایع دستی و ویلاهای زیبا در محیط جنگل و ارتفاعات قرار دارند. با گشتن در این منطقه فوق‌العاده، شما احساس خوش و نابی را تجربه خواهید کرد. برای رسیدن به ییلاق سوباتان تالش، باید به شهر تالش سفر کرده و از جاده مریان به سمت جاده سوباتان راهتان را ادامه دهید. روستای قلعه رودخان، یکی از جاذبه‌های مهم استان گیلان و بزرگترین قلعه آجری ایران بود که این قلعه در طول چند سال به محل زندگی میرزا کوچک‌خان جنگلی تبدیل شده است.

برای دیدن عجایب این جاذبه، باید بیش از هزار پله را طی کنید تا به بالاترین نقطه قلعه برسید. در روزهای مهم سال، غرفه‌های صنایع دستی در این محل برپا می‌شوند که باعث جذب تعداد زیادی گردشگر می‌شوند. همچنین، در ورودی قلعه، سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌هایی وجود دارند که می‌توانید تجربه‌ی لذیذی از غذا و نوشیدنی در بهترین منطقه‌ی طبیعی و تاریخی استان گیلان را به دست آورید. برای دیدن از این روستای زیبای گیلان کافیست به شهرستان فومن و سپس به روستای قلعه رودخان بروید.

روستای دربند آستارا

روستای دربند آستارا، یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان واقع در نزدیکی تالاب استیل آستارا، از جاذبه‌های گردشگری برجسته منطقه است. این روستا امروزه به عنوان اولین روستای دارای هتل پنج ستاره اسپیناس در ایران شناخته می‌شود و فاصله آن تنها ده کیلومتر تا مرکز شهرستان آستارا است. بیشترین شهرت دربند به دلیل وجود تالاب زیبای استیل بوده و به یکی از مقاصد محبوب برای گذراندن روزهای طبیعت و سیزده بدر تبدیل شده است.

آب و هوای مناسب و مناظر زیبا در اطراف تالاب، باعث شده تا در سال‌های اخیر، ویلاهای زیادی در این منطقه ساخته شود. تنها آثار باستانی در دربند، گورستانی با قدمت تاریخی است. به‌علاوه، قدیمیان آستارا اعتقاد دارند که در کوه دربند مارهای بزرگی وجود دارد که در کنار گنج‌های طلا خفته و لانه ساخته‌اند. در این دهکده، شما می‌توانید برنامه‌های طبیعت‌گردی چندساعته یا اقامت‌های یک تا دو روزه را برنامه‌ریزی کنید. شما می توانید از شهرستان آستارا به روستای دربند برسید.

زیباترین روستاهای گیلان
زیباترین روستاهای گیلان

روستای سرولات چابکسر

روستای سرولات چابکسر، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رودسر در استان گیلان، با موقعیت مرتفع خود و ترکیبی از جنگل، کوه، دریا و رودخانه، جذابیت بسیاری دارد. این روستا با حضور حیات وحش غنی و امکانات تفریحی و رفاهی برجسته، یک مقصد ایده‌آل برای گردشگران است. تصاویر زیبایی از روستای سرولات چابکسر گرفته شده است  که می‌تواند شما را به شگفتی‌های این منطقه نزدیک‌تر کند. جاذبه‌های گردشگری روستای سرولات در کنار رستوران خاور خانم، شامل دیگر جاذبه‌های طبیعی نیز است‌. وقتی وارد روستای سرولات می‌شوید، با زیبایی و جذابیت طبیعت این منطقه روبرو خواهید شد.

اگر علاقه‌مند به بازدید از مناطق بکر ایران هستید و از حضور در طبیعت لذت می‌برید، بدون شک روستای سرولات یکی از بهترین مقاصد سفر برای شماست. این روستا تمامی عناصر طبیعی از رودخانه‌ها تا کوهستان و جنگل را در خود جای داده است. روستای سرولات در نزدیکی دو رودخانه آچی رود و کورئه واقع شده و در فصل‌های گرم سال که در اطراف گیلان باران نمی‌بارد، می‌توانید به نزدیکی این رودخانه‌ها سفر کرده و از طبیعت لذت ببرید. در کنار رودخانه‌ها می‌توانید پیک نیک برگزار کنید یا به ماهیگیری بپردازید.

هر سال، تعداد زیادی از مسافران به جنگل‌ها و رودخانه‌های روستای سرولات سفر می‌کنند تا از طبیعت این منطقه عکسبرداری کنند و از مناظر زیبای آن لذت ببرند. این روستا در دره‌های مناطق کوهستانی استان گیلان قرار گرفته است، بنابراین شما می‌توانید برای کوهنوردی و پیاده‌روی در کوه‌ها نیز به این روستا سفر کنید. آدرس روستای سرولات استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر است.

کلام آخر

گیلان، با طبیعت غنی و روستاهای خیره‌کننده‌ای که در این منطقه واقع شده‌اند، یک مقصد بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به زیبایی‌های طبیعی است. روستاهایی همچون ماسوله با کوهستان‌های پوشیده از جنگل و چمستانی با تالاب‌های آرام و سرولات با جاذبه‌های آبی و کوهستانی، بهترین نمونه‌های آن‌ها هستند.

با مناظر زیبا، جنگل‌های ارزنده و رودخانه‌های آرام، این روستاها یک پنجره به دنیای طبیعت باز می‌کنند و تجربه‌ی بی‌نظیری را به علاقه‌مندان هدیه می‌دهند. گیلان بی‌شک به‌عنوان یک مقصد سفر مورد علاقه، درخشانی طبیعی و زیبایی روستاهایش را به نمایش می‌گذارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨