نئور به سوباتان ، یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت گردی | Ardabil

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

نئور به سوباتان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با مسیر نئور به سوباتان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با یکی از معروف ترین مسیرهای طبیعت گردی ایران در ادامه با ما همراه باشید.

نئور به سوباتان بیشتر راه رفتن در مسیری بهشتی است. مسیری بی‌نظیر که زیبایی را به حد نهایت رسانده است. مسیر نئور به سوباتان از آن دست مسیرهایی است که حتما باید به صورت پیاده طی کنید تا لذت وافری از طبیعت زیبای شمال کشور ببرید. این مسیر که یک مسیر بهشتی است، زیبایی های بی حدی دارد. هر آنچه که یک طیبعت گرد نیاز دارد در این مسیر دیده می شود، نقطه به نقطه این مسیر دیدنی است. چادر زدن در دل طبیعت خود لذت وصف ناشدنی دارد.

دریاچه نئور کجاست ؟

دریاچه نئور بین اردبیل و خلخال است. در واقع، جایی میان مرز استان گیلان و اردبیل. برای دستیابی به این دریاچه بعد از این ‌که 48 کیلومتر از اردبیل به طرف خلخال بروید، به روستای بودالالو می رسید. از آن‌جا تا روستای عباس‌آباد 10 کیلومتر و تا دریاچه نئور حدود 8 کیلومتر باید در یک جاده آسفالت رفت. در اول جاده نیسان‌ها با گرفتن یک مبلغ که قابل چانه زدن است شما و کوله‌هایتان را به دریاچه می‌برند. ساکنان این منطقه به زبان ترکی صحبت می‌کنند. دریاچه در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا است و مساحت آن 210 هکتار است. عمق متوسط آن نیز 5 متر است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سوباتان کجاست ؟

سوباتان یک روستای ییلاقی است که در غرب لیسار و نزدیک شهر تالش در استان گیلان قرار دارد. این روستا در ارتفاع 1800 تا 1900 متری است و به همین دلیل آب و هوای معرکه‌ای دارد. این روستا با دشت‌های شقایقش مشهور است، اما به هر سو که بچرخید چشم‌ اندازی فوق‌العاده در برابرتان است. این روستا یکی از زیباترین روستاهای ایران است.

نئور به سوباتان
نئور به سوباتان

مسیر نئور به سوباتان

برای طی مسیر دریاچه نئور به سمت سوباتان می توان ۲ انتخاب داشت؛

  • اول: به صورت کامل از خودروهای محلی استفاده کنید.
  • دوم: کل مسیر را پیاده روی کنید و ۲ شب در محل اتراق کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

فاصله بین نئور به سوباتان حدود 20 کیلومتر است. اما آن‌قدر زیبا است که در طی مسیر بارها آرزو می‌کنید که کاش بیش از این‌ها بود. در طول مسیر تا چشمتان کار می‌کند زیبایی می‌بینید و زیبایی. دشت‌های شقایق، بابونه، بومادران، آلاله، شبدر و نعناع در این مسیر استراحت را از چشم‌های شما می‌دزدند.

مسیر دریاچه نئور تا روستای سوباتان یک جاده خاکی است که بهتر است با ماشین معمولی مثل پراید وارد آن نشوید. می‌توانید زحمت پیاده رفتن را به خود ندهید و با دادن پول به محلی ها با نیسان‌های آنها جابه‌جا شوید.

این مسیر خاکی با نیسان هم قابل طی کردن است. اما همه لطف آن به این است که به دل دشت‌های گل بروید و رؤیاپردازی کنید. البته اگر حمل کوله برایتان سخت است و قصد شب ماندن در مسیر را ندارید، می‌توانید کوله‌تان را به نیسان‌ها بسپارید تا آن را برایتان به سوباتان ببرند. البته وسایل مورد نیازتان را بردارید.

نئور به سوباتان
نئور به سوباتان

بهترین زمان سفر

با توجه به این‌که در مسیر دشت‌های گل در انتظار شما هستند، باید زمانی را انتخاب کنید که گل‌ها همه باز شده باشند. حتی اگر گل‌ها به صورت غنچه باشند، ممکن است حق زیبایی برای شما ادا نشود. به همین دلیل، بسته به گرم شدن هوا بهترین زمان از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد است. در این زمان باید حواستان باشد که بهترین زمان را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید که بهترین تصویرها را از آن‌جا به ثبت برسانید.

نئور به سوباتان
نئور به سوباتان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨