جزیره گوکچه آدا ، جزیره ای زیبا و دیدنی در ترکیه ☀️

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره گوکچه آدا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره گوکچه آدا ترکیه، یکی از زیباترین جزایر این کشور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این جزیره زیبا بیشتر آشنا شوید.

ترکیه یکی از مقاصد بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در سرتاسر جهان می باشد. همه ساله و در تمام فصول سیل گردشگران خارجی راهی شهرها و نقاط بکر و دیدنی این کشور زیبا می شوند. شاید اولین انتخاب اکثر گردشگران شهر زیبا و پرهیایوی استانبول یاشد، اما تمام نقاط این کشور همواره پر از توریست و گردشگر است و نقطه نقطه آن ارزش سفر کردن دارد. جزایر ترکیه از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌ حساب می‌آیند.

جزیره گوکچه آدا (Gökçeada) که نام سابق آن جزیره ایمروز (İmroz) یا ایمبروس است، یکی از جذاب‌ترین و در عین‌حال بکرترین جزیره از جزایر ترکیه می باشد. این جزیره در عین زیبایی و جذابیت، بین گردشگران کمتر شناخته شده است. گوکچه آدا از بزرگ‌ترین جزایر در شمال غربی ترکیه و در دل دریای اژه قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


از نظر موقعیت قرارگیری، جزیره گوکچه آدا در شمال غربی ترکیه، در دل دریای اژه واقع شده است. از دیگر جزایر معروف و بسیار محبوب در میان توریست ها که در نزدیکی این جزیره است، جزیره بوزجا آدا می باشد که هر دوی این جزایر متعلق به استان چاناکاله ترکیه هستند.

جزیره گوکچه آدا به دلیل اینکه یکی از بزرگترین جزیره ترکیه می باشد، دارای فرودگاه اختصاصی است و شما از استانبول می توانید با پرواز مستقیم به جزیره گوکچه بروید. این جزیره در منطقه ای کوهستانی واقع است که دارای مناطق جنگلی نیز می باشد.

جزیره گوکچه آدا
جزیره گوکچه آدا

بهترین فصل سفر

این جزیره در فصل تابستان در اوج سرزندگی است و در فصل‌های دیگر برای کسانی که به طبیعت و تعطیلات ساحلی آرام علاقه دارند مناسب است. گردشگران در تابستان بیشتر وقت خود را در سواحل جنوبی صرف می‌کنند و عموما به موج‌سواری می‌پردازند. در بهار و زمستان نیز گردشگران معمولا برای تماشای فلامینگوهای صورتی در دریاچه نمک جزیره به گوکچه آدا سفر می‌کنند.

طبیعت این جزیره کمی متفاوت از سایر نقاط است. از نظر جغرافیایی جزیره گوکچه بافتی کوهستانی و صخرهای دارد و در نقاطی نیز جنگلی است، اما همین صخره ای بودن جزیره باعث متفاوت و بکر بودن آن شده است. طبیعت و آب و هوای جزیره بسیار بکر است و به گردشگران آرامش خاصی می بخشد.

دیدنی ها و تفریحات جزیره گوکچه آدا

جزیره کوهستانی گوکچه آدا منابع طبیعی دست‌نخورده و حفاظت‌شده و مناظر عجیب و غریب و محبوب بسیاری دارد. این جزیره همچنین به خاطر آب‌های کاملا تمیز و طبیعت بکر مشهور است. سرتاسر جزیره میزبان درختان کاج چند رنگ و باغ‌های زیتون متراکم است که دوستداران طبیعت را به خود علاقه‌مند کرده است.

گوکچه آدا به تفریحات آبی جذاب هم معروف است. معمولا کسانی که عاشق موج‌سواری هستند، سفر به گوکچه آدا را از دست نمی‌دهند. آب شفاف و زلال و زیبایی بی‌نظیر ساحل دریای اژه از گوکچه آدا یک مقصد عالی برای عشاق ساخته است.

این جزیره با جزایر یونانی همسایه خود شباهت‌های زیادی دارد. در گذشته اکثریت جمعیت این جزیره را نیز مانند جزیره بزجاآدا، یونانیان تشکیل می‌دادند. معماری و سنگ‌فرش آن نیز نشان از سبک یونانی دارد. یکی از دلایل معروف شدن این جزیره، افسانه وقوع حماسه ایلیاد و اودیسه هومر در آن است. این افسانه‌ بیان می‌کند محل شکل‌گیری و وقوع حماسه ایلیاد این جزیره بوده است.

جزیره گوکچه آدا
جزیره گوکچه آدا

کافه رستوران های جزیره

بسیاری از غذاها و شیرینی ها موردعلاقه در گوکچه آدا غذاهای موردعلاقه یونانی‌ها هستند، مانند کوکی‌های بادام و سیسیریا، یک شیرینی پر از پنیر بز آب شده به‌ همراه نعنا و آویشن و بسیاری شیرینی ها و دسرهای خوشمزه یونانی و ترکی که حتما باید امتحان کنید.

اگر به گوکچه آدا سفر کردید، غذاهای دریایی لذیذش را از دست ندهید. این جزیره نیز مانند تمام جزایر ترکیه، دارای شمار زیادی کافه رستوران است و مهمترین و خوشمزه ترین غذای آن، غذاهای دریایی و ماهی لذیذ جزیره است. رستوران هایی که در طبیعت کوهستانی و با منظره دریا واقع شده اند از جذاب ترین فضاهای جزیره هستند.

چطور به جزیره گوکچه‌آدا برویم‌؟

برای رسیدن به جزیره گوکچه آدا می‌توانید خودتان را به بندر چاناکاله و یا بندر کاباتپه برسانید و از آنجا با قایق یا کشتی‌های تفریحی به گوکچه آدا برسید. قایق‌های ماشینی منظم در طول سال از کاباتپه به جزیره گوکچه می روند. البته اگر می خواهید از استانبول به این جزیره سفر کنید، می‌توانید از فرودگاه استانبول، با پرواز مستقیم به این جزیره بروید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨