جزیره کینالی آدا ، جزیره ای زیبا از جزایر پرنس استانبول ☀️

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره کینالی آدا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره کینالی آدا استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این جزیره زیبا در استانبول در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری است که جاذبه های آن تمامی ندارد و مطابق با همه سلیقه هاست. شهری که از تمام دنیا برای دیدن زیبایی های آن به آن سفر می کنند و یکی از مقاصد جذاب گردشگری است. این شهر به خاطر زیبایی های طبیعی چون تنگه و ساحل، جزیره های دیدنی، معماری عثمانی و کوچه پس کوچه های رنگی و زیبا، مقصدی بسیار محبوب است.

جزیره کینالی آدا (Kınalıada Island)، چهارمین جزیره بزرگ از جزایر پرنس است و معنای نام آن «جزیره حنا»، برگرفته از معادن مس، آهن و خاک رس است. این جزیره زیبا در دریای مرمره و در نزدیکی استانبول قرار دارد که این نزدیکی، جزیره کینالی آدا را به گزینه‌ای مناسب برای تفریح گردشگران در استانبول تبدیل کرده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برخی از مردم استانبول دارای یک اقامتگاه تابستانی در جزیره کینالی آدا و سایر جزیره های پرنس هستند و بهار و تابستان که آب و هوا عالی است برای تفریح و استراحت به ویلاهای خود می روند. همچنین از آنجایی که در بهار و تابستان تردد گردشگران نیز بسیار زیاد است، در این فصول جزیره شلوغ تر می باشد.

جزیره کینالی آدا
جزیره کینالی آدا

دیدنی ها و تفریحات جزیره

این جزیره در دوره بیزانس به‌ عنوان آدرس تبعید مورد استفاده قرار می‌گرفت و از جاذبه‌های تاریخی آن، صومعه هریستوس است که در واقع یکی از امپراتورهای تبعیدی روم شرقی در آن دفن شده است. بازدید از این صومعه فقط در روز جمعه امکان‌پذیر است. اسکله های زیبا با رستوران های معروف، کشتی های مسافری و… از دیگر جاذبه های دیدنی جزیره کینالی آدا استانبول می باشند.

طبیعت زیبای جزیره و گشت و گذار در میان خانه های رنگی و طبیعت بکر، یکی از اصلی ترین تفریحات در جزیره می باشد. اگر می خواهید این لذت را دوچندان کنید بهتر است دوچرخه اجاره کنید و با دوچرخه دورتادور جزیره را بگردید.

بهترین زمان برای سفر به این جزیره فصل بهار و تابستان است. سواحل محبوب و زیبای کینالی آدا از گزینه‌های گردشگران برای آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی است. کشتی‌های تفریحی از دیگر جاذبه‌های جزیره کینالی آدا به شمار می‌آید.

کافه رستوران های جزیره

در حاشیه ساحلی جزیره کینالی آدا رستوران‌ها و کافه‌های محبوبی قرار دارند که در آن‌ها انواع غذاهای ترکیه‌ای و بین‌المللی سرو می‌شود. همچنین اگر علاقه به خرید سوغات و گشت در بازارهای بزرگ را دارید، جزیره کینالی مراکز خرید متنوعی برای این منظور در خود جای داده است.

حمل و نقل در جزیره

عبور و مرور وسایل نقلیه همچون ماشین و موتور در جزیره ممنوع است و هیچ خودرویی اجازه ورود به این جزیره را ندارد. دوچرخه سواری در جزیره نیز یکی از انتخاب های بسیار عالی و هیجان انگیز در این جزیره زیباست. با پای پیاده قدم زدن در دور جزیره نیز مدت زمان خیلی زیادی را طلب نمی کند، به همین دلیل پیاده روی نیز یک پیشنهاد خوب است تا از تمام زیبایی های جزیره لذت ببرید.

جزیره کینالی آدا
جزیره کینالی آدا

چطور به جزیره کینالی آدا برویم ؟

این جزیره نزدیکترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس به استانبول می باشد. زمانی که سوار کشتی می شوید اولین مقصدی که کشتی توقف می کند کینالی آداست. سپس به ترتیب در جزایر بورگاز، هیبیلی آدا و در آخر بویوک آدا توقف دارید.

برای دسترسی به جزیره می توانید از قایق های دولتی و یا شرکت های خصوصی استفاده کنید. مبدا حرکت این قایق ها از اسکله های کاباتاش، بوستانجی، امینونو و کادیکوی است و قیمت آن ها نیز با توجه به اسکله، فصل، خصوصی یا دولتی بودن آن تغییر می کند. زمان تقریبی که برای رسیدن به جزیره در کشتی هستید، حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت می باشد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨