رویایی‌ترین جزایر ترکیه
رویایی‌ترین جزایر ترکیه

زیباترین و رویایی‌ترین جزایر ترکیه را از دست ندهید !

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رویایی‌ترین جزایر ترکیه

فرقی نمی‌کند به دنبال آفتاب تابستانی یا برخی از بهترین مناظر ساحلی در مدیترانه باشید، ترکیه در هر حال جزایری دارد که شما را شگفت‌زده کند. برخی از جزایر ترکیه مقصدی برای تعطیلات تابستانی هستند، در حالی که برخی دیگر برای سفرهای یک‌روزه‌ی جالب و هیجان‌انگیز مناسب هستند. حتی کلانشهر استانبول نیز دارای یک گروه جزیره‌ای است که یک سفر دریایی کوتاه، شما را به آن می‌رساند. لیست زیباترین و رویایی‌ترین جزایر ترکیه را بخوانید تا بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی سفر به این‌ جزیره‌های عالی را در برنامه‌ی سفر خود بگذارید.

رویایی‌ترین جزایر ترکیه

جزیره‌ی بوزوک آدا بهشتی در ترکیه است

برای ساکنان شهر که به دنبال تعطیلات ساحلی شیک و باکلاس هستند، جزیره‎ی بوزوک آدا (Bozcaada) در دریای اژه یک بهشت به شمار می‌آید​. این جزیره که زمانی با نام یونانی تندوس نامیده می شد، در سال 1923 بخشی از ایالت مدرن ترکیه شد. میراث یونانی عثمانی و معماری حفاظت‌شده‌ی شهر بوزوک آدا بسیار دیدنی است. جزیره‎ی بوزوک آدا توسط سواحل شنی احاطه شده است و فضای داخلی آن پر از مزارع انگور است. این جزیره با جمعیتی بالغ بر 3000 نفر دارد اما در طول فصل تابستان و در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ می‎شود. ساحل آیازما در بخش جنوبی جزیره برای استراحت مناسب است و برای ورزش‌های آبی مانند موج سواری باید به ساحل بادخیز کایر در بخش شمالی جزیره رفت.

علاوه بر این، قدم زدن در مسیرهای محله‌ی تاریخی یونانی و یا گشت‌وگذار سریع در قلعه‌ی دوران بیزانس در شهر بوزوک آدا از سایر فعالیت‌های گردشگران در این جزیره است. محل‌های اقامت در جزیره‎ی بوزوک آدا بیشتر بوتیک هتل‌های شیک و اقامتگاه‌های سطح بالا است و تقریباً همه‌ی گزینه‌ها در فصل‌های غیر از تابستان تعطیل می‌شوند. پس باید محل اقامت خود را تا حد امکان از قبل رزرو کنید، زیرا گزینه‌ها محدود است و  بوزوک آدا یک جزیره‌ی بسیار محبوب است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آرامش در جزیره‌ی گوکچه آدا

برای داشتن احساس زندگی آرام و روستایی در میان جزیره‌های ترکیه، هیچ جا بهتر از گوکچه آدا (Gökçeada) نیست. گوکچه آدا که درست در غرب سواحل شبه جزیره‎ی گالیپولی در دریای اژه قرار دارد، تنها در تابستان شلوغ است. اینجا در فصل‌های دیگر، به مکانی آرام تبدیل می‎شود و یکی از بهترین جاها برای طرفداران آرامش و کسانی است که به طبیعت و استراحت‌های ساحلی آرام علاقه دارند. گوکچه آدا  نیز مانند بوزوک آدا در اصل دارای جمعیت یونانی بود و اولین بار با نام یونانی ایمبروس شناخته شد. امروزه، معماری زیبا و کوچه‌های سنگفرش روستاها یادآور این میراث یونانی است.

در تابستان گردشگران بیشتر وقت خود را در سواحل آیدین جیک و کاپی کایا در ساحل جنوبی می‌گذرانند و البته موج‎سواران معمولاً به ساحل آیدین جیک می‌روند. مسافران زمستانی و بهاری معمولاً اینجا هستند تا فلامینگوهای صورتی را ببینند که زمستان را در دریاچه‌ی نمک جزیره زمستان می‌گذرانند. برای افرادی که به فعالیت بیشتر  نیاز دارند، امکان کاوش در داخل جزیره و روستاهای آن با دوچرخه وجود دارد. در سراسر جزیره چندین اقامتگاه عالی، شامل بوتیک هتل‌های خانوادگی و پانسیون‌های صمیمی وجود دارد. البته چند هتل بزرگ نیز در جزیره وجود دارند.

رویایی‌ترین جزایر ترکیه

کوندا در کجا واقع است؟

جزیره‌ی کوندا (Cunda) که علی ‌بِی نیز نامیده می‌شود، در حوالی شهر آیوالیک در ساحل شمالی دریای اژه قرار دارد. در دهه 1920،ساکنان یونانی کوندا در تبادل جمعیت ترک و یونان که بخشی از معاهده‌ی صلح بین دو کشور بود، به زور به یونان منتقل شدند و مسلمانان مجبور شدند از کرت به اینجا نقل مکان کنند. همین موضوع باعث می‌شود که شهر قدیمی تاریخی این جزیره بقایای بسیاری از معماری یونانی را در خود جای داده و منطقه‌ای مناسب برای کاوش و کشف گذشته است.

بهترین ساختمان شهر، کلیسای ارتدکس یونانی فرشتگان است که اکنون از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود. بسیاری از مردم برای یک گذراندن چند ساعت عالی و خوردن غذا در میان مناظر فوق‌العاده، از شهر آیوالیک به جزیره‌ی کوندا می‌روند. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها دارای غذاهایی به سبک اژه‌ای هستند و عناصر غذاهای سنتی کرتی و ترکی را با هم ترکیب می‌کنند. پارک طبیعی حفاظت‌شده‌ی آیوالیک آدالاری در بخش غربی جزیره قرار دارد و شما می‌توانید از میان جنگل کاج به ویرانه‌های یک صومعه ارتدکس یونانی برسید. جزیره‎ی کوندا به دلیل نزدیکی به آیوالیک، اغلب یک مقصد سفر یک روزه است، اگرچه دارای مجموعه ای از هتل‌های کوچک، پانسیون و چندین بوتیک هتل است.

هیبلی آدا جزیره‌ی شاهزاده‌ها است

هیبلی آدا (Heybeliada) یکی از جزیره‎ها در مجموع جزایر پرنس است، جزیره‌هایی که به جزیره‌ی شاهزاده‌ها معروف هستند. اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را خریده‌اید تا به استانبول، این کلانشهر فوق‌العاده زیبا سفر کنید و در عین حال نیاز دارید که از زندگی شهری بزرگ بیرون بیایید، همان کاری را بکنید که مردم محلی انجام می‌دهند: با کشتی به جزایر پرنس بروید. هیبلی آدا دومین جزیره‌ی بزرگ این گروه است که به نظر می‌رسد در تعطیلات آخر هفته از اواسط بهار تا اوایل پاییز می‌توانید نیمی از استانبول را در اینجا ببینید. بنابراین سعی کنید وسط هفته را برای گردش در این جزیره انتخاب کنید.

استفاده از ماشین در جزیره مجاز نیست، بنابراین در جزیره از سروصدا و دود اتومبیل‌ها خبری نیست. این فرصت خوبی برای کاوش با پای پیاده یا دوچرخه هم هست. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره راه رفتن در مسیرهای ویلاهای چوبی باشکوهی است که چشم‌اندازهای پانوراما از سراسر دریا را پیش روی شما می‎گذارد. تعداد زیادی از گردشگران مسافران یک روزه‌ی این جزیره هستند، اگرچه تعداد انگشت‌شماری از گزینه‌های اقامتی در این جزیره وجود دارد.

آیا جزیره‌ی گمیلر به اولودنیز نزدیک است؟

پاسخ این سوال مثبت است. جزیره‎ی گمیلر (Gemiler) که سنت نیکلاس نیز نامیده می‌شود، یک مکان محبوب برای سفرهای یک روزه از اولودنیز با قایق است. کسانی که با قایق‌های تفریحی در امتداد ساحل از فتحیه حرکت می‌کنند نیز، می‌توانند در این جزیره توقف کنند. ویرانه‌های پنج کلیسای دوران بیزانس در تپه‌های صخره‌ای جزیره، همراه با مقبره‌ها و بقایای ساختمان‌های مذهبی دیگر، از جذابیت‌های ویژه‌ی جزیره‌ی گمیلر است. مسافرانی که به تاریخ علاقه دارند، به سمت خرابه‌های باستانی می‌روند، اما بیشتر گردشگران دریا را ترجیح می‎دهند. برخی از مورخان معتقدند که مقبره‌ی اصلی سنت نیکلاس یا همان بابا نوئل در گمیلر قرار دارد.

جزیره‌ی کیزکالسی یا قلعه‌ی دختر

جزیره‎ی کیزکالسی (Kizkalesi) در سواحل مدیترانه جنوبی ترکیه، یک شهر ساحلی محبوب و معروف برای گردشگران محلی است. جزیره‌ی کوچکی در نزدیکی شهر وجود دارد که نام شهر کیزکالسی از آن گرفته شده است. جزیره‌ی کیزکالسی بقایای یک قلعه‌ی بیزانسی را در خود جای داده است که باروها و برج‌های آن به خوبی حفظ شده‌اند اما فضای داخلی آن ویران شده است. جزیره تنها حدود 300 متر از ساحل شهر کیزکالسی فاصله دارد، بنابراین امکان شنا به قلعه نیز برای افراد ورزشکار وجود دارد.

رویایی‌ترین جزایر ترکیه

بویوک آدا در نزدیکی استانبول

بویوک آدا (Büyükada) بزرگ‌ترین جزیره در گروه جزایر پرنس و محبوب‌ترین جزیره از مجموعه‌ی جزیره‌های استانبول است. با رزرو هتل در استانبول و سفر به این شهر می‎توانید زیبایی بی‌نظیر آن را ببینید و از آن لذت ببرید. جذابیت واقعی بویوک آدا مسیرهای بدون ماشین و ویلاهای بزرگ قرن نوزدهمی آن است. با بالا رفتن از تپه به سمت صومعه‌ی سنت جورج چشم‌انداز زیبایی از دریای مرمره به استانبول را پیدا می‌کنید. کشتی‌ها به طور منظم در مسیر بین استانبول و بویوک آدا حرکت می‌کنند. در این جزیره چندین هتل برای اقامت وجود دارد و اقامت یک‌شبه راهی خوب برای تجربه‌ی حس خوب در این جزیره‌ی زیبا و دیدنی است.

کلیسای صلیب مقدس در جزیره‌ی آکدامار است

جزیره‌ی آکدامار (Akdamar) مشهورترین دیدنی دریاچه‌ی وان واقع است و کلیسای صلیب مقدس در این جزیره قرار دارد. در داخل کلیسا نقاشی‌های دیواری وجود دارد و نمای کلیسا فوق‌العاده زیبا است. دیوارهای بیرونی با نقش‌برجسته‌های سنگی پوشانده شده‌اند که داستان‌های عهد عتیق را به تصویر می‌کشند. این نقش‌برجسته‌ها یکی از مهم‌ترین نمونه‌های بازمانده از آثار هنری ارمنی محسوب می‌شود. دسترسی به این جزیره با قایق‌های توریستی انجام می‎شود که از بندر آکدامار رفت‎و‌آمد دارند.

از جزیره ‎ی کبوتر چه می‌دانید؟

قلعه‌ی گوورجین در کوش آداسی که برای محافظت از بندر در دوران بیزانس ساخته شده است، در جزیره‌ی کبوتر (Pigeon Island) در نزدیکی شهر تفریحی کوش آداسی قرار دارد. البته قلعه‌ای که امروز م‌ بینید بیشتر مربوط به دوران عثمانی است. زیرا در این دوران استحکامات قلعه‌ی اولیه گسترش یافت و بازسازی شد. دسترسی به این جزیره از طریق یک راهرو از ساحل کوش آداسی انجام می‌شود و محوطه‎ی قلعه یک پارک است. این جزیره یک مکان عالی برای قدم زدن در غروب خورشید، تحسین برج و باروهای زیبا و مناظر ساحلی است.

دریای اطراف جزیره‎ی ککووا دارای ویرانه‌های باستانی است

گردشگران نه فقط برای خود جزیره، بلکه برای تماشای ویرانه‌های باستانی به جزیره ککووا (Kekova) می‌روند. مسافران با کایاک و قایق به دریا می‌روند تا بقایای باستانی را در داخل آب ببیند، جایی که امروزه به آن شهر غرق‌شده گفته می‌شود. این شهر که امروزه در درون آب قرار دارد، در قرن دوم میلادی در اثر زلزله ویران شده است. کل منطقه‌ی اطراف برای کاوش جذاب است و یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‎های خط ساحلی ترکیه است. مقبره‌های نیمه غرق‌شده‌ی، یک قلعه و خرابه‌های باستانی پراکنده در روستای کالکوی، درست روبه‌روی جزیره هستند. در اینجا چندین بوتیک هتل و پانسیون برای اقامت وجود دارد.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)