جاذبه های دیدنی بومهن ، تهران | Bumehen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بومهن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بومهن آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه زیبا و جاذبه های گردشگری آن در ادامه با ما همراه باشید.

بومهن (Bumehen) یکی از شهرهای بزرگ و خوش آب و هوا در شرق استان تهران و جزو شهرستان پردیس است. در دهستان ده بومهن این شهر امامزاده سلطان مطهر قرار دارد که قدمت تاریخی دارد. زبان مردم این شهر ترکی و فارسی است. بخشی از مردم بومهن گویشور زبان مازندرانی هستند. این شهر در شرق استان تهران و در مسیر جاده تهران به دماوند قرار گرفته است. فاصله بومهن از تهران ۵۰ کیلومتر، از پردیس ۱۳ کیلومتر و از رودهن ۱۰ کیلومتر است.

بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی شهر بومهن، «مجموعهٔ ورزشی امام رضا» نام دارد. این شهر همچنین دارای یک ایستگاه زمینی ارتباطات ماهواره‌ای است. بومهن دارای چندین پارک از جمله پارک بهار، می‌باشد. گسترش آموزشگاه‌های خصوصی، اقدام برای ساخت دانشگاه، مجاورت با مناطق صنعتی از یک سو همسایگی با استان مازندران و نقش ترانزیتی این منطقه از سوی دیگر بر اهمیت این شهر در شرق پایتخت افزوده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های بومهن

قلعه تاریخی گلخندان

این قلعه در روستای تاریخی گلخندان و مربوط به قرن ۱۴ هجری قمری میباشد. این قلعه از نظر سوق الجیشی در محل اتصال ۲ رودخانه و بالای یک تپه ساخته شده است. درحال حاظر ساختمان داخلی قلعه از بین رفنه و تنها دیواره های آن که ارتفاع تقریبی آن به ۲۰ متر نیز میرسد باقی مانده است.

جاهای دیدنی بومهن
جاهای دیدنی بومهن

امامزاده سلطان مطهر 

از جاذبه‌های نزدیک به شهر رودهن، امامزاده سلطان مطهر است که در مسیر جاده هراز و در فاصله ۵ کیلومتری شهر بومهن قرار گرفته است. معماری بنای امامزاده مطهر دارای نقشه هشت ضلعی بوده و بنابر بر روایات، متعلق یکی از نوادگان امام صادق (ع) است. در محوطه این بنا قبرهایی متعلق به دوران صفویه وجود دارد که متاسفانه تعدادی از آنها از بین رفته است.

جاهای دیدنی بومهن
جاهای دیدنی بومهن

امام زاده قاسم روستای گلخندان

از دیگر جاذبه‌های شهر بومهن، امامزاده قاسم در روستای گلخندان است. این امامزاده که احتمالا متعلق به دوره صفویه است در نقطه‌ای مرتفع و با چشم انداز زیبایی به روستا قرار گرفته است. سنگ قبرهای اطراف این امامزاده مربوط به دوره قاجار بوده و دارای نقش ها و نشانه هایی مانند تسبیح، قیچی، شانه و نقش‌های دیگری است. روستای گلخندان در ۹ کیلومتری جنوب بومهن قرار گرفته و باغ‌های گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب و گردو فراوانی دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨