بدترین زمان ها برای سفر

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بدترین زمان ها برای سفر به کیش ، قشم و آنتالیا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بدترین زمان ها برای سفر خواهیم گفت. برای اطلاع از بهترین زمان برای برنامه ریزی سفر در ادامه با ما همراه باشید.

آب و هوا و زمانی که برای سفر انتخاب می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که اگر بابت میلتان نباشد و یا فصلی نامطلوب را انتخاب کنید ممکن است هیچ لذتی از سفرتان نبرید. بخشی از این انتخاب ها می تواند سلیقه ای باشد، مثلا ممکن است شما به سفر در پاییز و زمستان علاقه داشته باشید اما فردی دیگر فصول گرم را ترجیح دهد.

اما علاوه بر فصل دلخواه شما، فاکتورهای مهم دیگری چون آب و هوای مقصد و فصل مناسب سفر به مقاصد مختلف نیز وجود دارد که اگر به آن توجه نکنید ممکن است نتوانید سفر خوبی داشته باشید. اما بهترین زمان سفر چه فصل هایی هستند؟ ما در ادامه به بهترین زمان ها و بدترین فصل های سه مقصد مهم گردشگری که بسیار محبوب هستند اشاره خواهیم کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بدترین زمان ها برای سفر

آنتالیا

آنتالیا که یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار گردشگری به حساب می آید حدودا نصف سال را نیز با آب و هوایی نامطلوب مواجه است. در فصل بهار آب و هوای این شهر رویایی بسیار مطلوب و مناسب بوده زیرا روزهایی گرم و شب هایی همراه با نسیم را به دنبال دارد و می توان گفت فصل بهار یکی از فصل های پرتوریست این شهر به حساب می آید، در فصل تابستان نیز گرما شدت گرفته اما به گونه نبوده که طاقت فرسا شود، به خصوص اگر هدف شما تفریحات آبی و شنا در سواحل است، فصل تابستان بسیار مناسب می باشد.

در فصل پاییز بارش ها آغاز شده و سرما شروع به شدت می کند، شاید در پاییز نتوان از تفریحات آبی استفاده کرد، ولی با توجه به علایقتان می توانید اقامتی لذتبخش در هتل داشته باشید و از دیدنی های اطراف لذت ببرید. اما آنتالیا در فصل زمستان با آب و هوایی بسیار سرد و بارش های فراوان همراه بوده که می توان گفت شاید برای هیچ گردشگری مناسب نباشد و کمتر توریستی بخواهد در این فصل با تور آنتالیا سفر کند.

بدترین زمان ها برای سفر
بدترین زمان ها برای سفر

کیش

کیش یکی دیگر از مقاصد گردشگری اما داخلی است که هموطنان بسیاری به آن سفر می کنند همانطور که می دانید کیش دارای آب و هوایی گرم و خشک است اما در برخی از فصول با بارش باران های شدیدی رو به رو می شود که بیشتر از اواخر پاییز آغاز شده و تا انتهای فصل زمستان ادامه دارد.

گردشگرانی که می خواهند با تور کیش سفر کنند بهتر است در فصل های تابستان و بهار و اوایل پاییز سفر کنند در غیر این صورت نمی توانند از تفریحات آبی کیش بهرمند شوند. اما اگر علاقه ای به تفریحات آبی ندارید، فصل پاییز به دلیل کاهش گرمای هوای کیش می تواند مناسب سفر شما باشد.

بدترین زمان ها برای سفر
بدترین زمان ها برای سفر

قشم

هرچند که قشم فاصله زیادی با کیش ندارد اما تابستان های قشم گرم تر و شدیدتر از کیش بوده و می توان گفت در شهریور ماه گرمای جزیره قشم به حداکثر خود رسیده و برای بسیاری از گردشگرانی که با تور قشم سفر کردند نیز می تواند طاقت فرسا باشد.

بنابراین شاید بتوان گفت بهترین فصل سفر به قشم اوایل بهار و یا فصل پاییز می باشد. زیرا اوایل فصل بهار هنوز گرمای شدید قشم آغاز نشده و در فصل پاییز هم گرمای شدید تابستان را پست سر گذاشته ایم.

بدترین زمان ها برای سفر
بدترین زمان ها برای سفر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش