همه چیز در مورد ویزا
همه چیز در مورد ویزا

همه چیز در مورد ویزا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

همه چیز در مورد ویزا

ابتدا و قبل از هر چیز، باید بدانیم که ویزا چیست و پس از کسب اطلاع از کلیت آن، به توضیح انواع آن و مدارک و شرایط اخذ آن بپردازیم. البته باید بدانید که، هر کشوری، انواع مختلفی از ویزا را دارد و هر کدام از ویزاها، مدارک متفاوتی برای صدور نیاز دارند.

ضمن اینکه، هر کشوری برای صدور ویزای یکسان، ممکن است مدارک متفاوتی را درخواست نماید. مثلا برای صدور ویزای توریستی، کشورهای مختلف، مدارک متفاوتی نیاز دارند.

البته لازم به ذکر است، در خرید تورهای خارجی و انجام سفرهای خارجی، کشورها، طبق توافقاتی که بین دولتها صورت می پذیرد، ممکن است مدارکی را برای صدور ویزا، از تبعه یک کشور بخواهند و از تبعه کشوری دیگر نخواهند. یا اصلا، برای تابعین یک کشور، اخذ ویزا را برای ورود به کشورشان، لغو نمایند.

این قوانین، کاملا داخلی است و در برخی موارد منطقه ای، که جدا از آن، به روابط بین دولتها نیز وابسته است. در ادامۀ توضیحات، حتما اطلاعات کاملتری را در اختیار شما قرار خواهم داد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


همه چیز در مورد ویزا
همه چیز در مورد ویزا

ویزا چیست؟

ویزا یا روادید، مدرکی است که قبل از ورود به یک کشور، باید دریافت کنید. هر شخص که تابعیت حداقل یک کشور را دارا می باشد. و برای ورود به سایر کشورها، باید ویزای آن کشور را دریافت نماید.

کشورهای مختلف برای صدور انواع ویزا برای تابعیت های مختلف، قوانین گوناگونی دارند. این قوانین، بسته به رابطۀ بین دولتها تعیین می شود. از طرف دیگر با اصطلاحی روبرو هستیم با عنوان اعتبار پاسپورت. اعتبار پاسپورت یک کشور با کشور دیگر متفاوت است. بسته به نوع حکومت یک کشور و روابطش با جامعۀ جهانی، پاسپورتش با اعتبار یا بی اعتبار می شود.

کشورهایی هستند که مردمانش، به اکثر کشورهای دنیا، بدون اخذ ویزا ، سفر می کنند، و کشورهایی هم هستند که مردمش، برای سفر به بیشتر کشورهای جهان، مجبور به اخذ روادید می باشند. از طرف دیگر، کشوری ممکن است برای صدور ویزای توریستی برای مردم یک کشور، به آسانی ویزا را صادر نماید، و یا برای مردم کشوری دیگر، به سختی این کار را انجام دهد

این موارد، همگی بسته به اعتبار پاسپورت یک کشور و روابط بین دولتهاست. پس برای ورود به کشوری که تابعیت آنرا ندارید، ملزم به اخذ ویزا می باشید، مگر اینکه، دولت کشور مقصد شما، اخذ روادید را برای تابعیتی که دارید، الزامی نکرده باشد. مثلا مردم ایران، در تورهای ترکیه ، برای سفر تفریحی و کوتاه مدت به ترکیه، نیاز به اخذ ویزا ندارند.

همه چیز در مورد ویزا

انواع ویزا

برای اخذ ویزا ، باید اول نوع سفر خود را مشخص نمائید. با توجه به نوع سفری که قصد انجام آنرا دارید، نوع ویزای شما نیز مشخص خواهد شد. مثلا اگر قصد سفر تفریحی و گردشی را دارید، ویزای شما، ویزای توریستی خواهد بود و اگر برای ادامۀ تحصیل، در هر مقطعی به خارج از کشور می روید، ویزای شما ویزای تحصیلی می باشد.

بنابر این، با توجه به نوع سفری که می خواهید داشته باشید، انواع مختلفی از ویزا برای ورود به کشورهای مختلف وجود دارد. کشورهای مختلف نیز، با توجه به قوانین داخلی که دارند، انواع مختلفی از ویزا را تعیین و طراحی می کنند. این قوانین ایجاد تعیین می شوند و طبق آن، ضوابطی نیز تعیین می شوند تا طبق آن، ویزا صادر شود. و همچنین طبق آن، مدارک و شرایطی لازم است تا انواع مختلف ویزا صادر شود. در نتیجه، شما باید برای هر کدام از ویزاها، شرایطی را دارا باشید تا بتوانید آن ویزا را اخذ نمایید.

انواع آن ویزاها شامل، ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، ویزای دانشجویی و دانش آموزی، ویزای والدین، ویزای همراهی، ویزای کارآفرین و همچنین انواع مختلف دیگری از ویزا نیز  وجود دارد که با توجه به قوانین داخلی کشورها ممکن است نام متفاوتی داشته باشد و یا قوانین متفاوتی داشته باشد.

البته باید بدانید که، هرکدام از این ویزاها نیز ممکن است اقسام متفاوتی داشته باشد. مثلا ویزای توریستی ممکن است اشکال متفاوتی داشته باشد. مثلا ویزای توریستی ممکن است با توجه به امکان در تعدد استفاده و یا زمان اعتبار آن، اقسام گوناگونی دارد. یا ویزاهای کاری با توجه به نوعی که قوانین پذیرش آن دارد، انواع مختلفی خواهد داشت.

همانگونه که ذکر شد، در مورد انواع ویزا، اصطلاحات مختلفی وجود دارد. مثلا ویزای کوتاه مدت ، ویزای بلند مدت ، ویزای یکبار ورود ، ویزای چند بار ورود ، ویزای الکترونیکی ، ویزای اختصاصی ، ویزای توریستی و کلی نام و اصطلاح که همۀ این نامها درست هستند و بخشی از مشخصات نوع ویزایی هستند که صادر می شوند. حتی، نوع درخواست شما برای صدور ویزا، نوع متفاوتی از ویزا را ایجاد می کند. تفاوت ویزاهای الکترونیکی با لیبل های ویزا، یکی از این اقسام است.

اما در کل انواع ویزا جدا از روش اقدام که مستقیما از سفارت انجام می شود یا از طریق وب سایت (ویزای الکترونیکی) و یا بلند مدت یا کوتاه مدت بودن آن (مدت اعتبار ویزا و مدت زمان اقامت) و همچنین تعداد دفعاتی که مجاز به استفاده از آن ویزا هستید (یکبار ورود، دوبار ورود و چند بار ورود)، به انواع زیر تقسیم بندی می شوند. انوع ویزا شامل، ویزای توریستی ، ویزای تجاری ، ویزای کار ، ویزای ترانزیت ، ویزای درمان یا پزشکی و ویزای تحصیلی می باشند.

در ادامه، هر کدام از نامها و اصطلاحات بالا را بطور مجزا توضیح خواهم داد تا آشنایی کاملی با روشهای اقدام، زمان اعتبار ویزا، مدت زمان اقامت، تعداد دفعات مجاز برای استفاده از یک ویزا و انواع ویزا را بدست آورید.

همه چیز در مورد ویزا

ویزای توریستی

ویزای توریستی، یکی از متداولترین و پر کاربردترین انواع ویزا است که کشورهای مختلف، برای ورود افراد از کشورهای دیگر به خاک کشورشان، آنرا صادر می کنند. جدا از اینکه طبق روابط بین کشورها، و یا اعتبار پاسپورت یک کشور، ورود مردمش را به خاک کشور دیگر، بدون دریافت ویزا مجاز می کند، عمدتا برای ورود به هر کشوری، باید ویزای آن کشور را دریافت کرد. پس اگر قصد ورود به هر کشوری را داشتید، قبل از سفر، حتما باید ویزای آن کشور را دریافت کنید.

مگر اینکه آن کشور، ورود ملیت شما را به خاکش، بدون دریافت ویزا مجاز دانسته باشد. مثلا برای ورود مردم ایران، به خاک ترکیه، نیاز به دریافت ویزا نیست. یا مسافران ایرانی برای ورود به کشور ارمنستان با مالزی، ویزای خود را در فرودگاه مقصد، دریافت می کنند. یا برای ورود به کانادا، حتما باید از قبل ویزای کانادا را دریافت نمایید.

همچنین، ویزاهای توریستی، در شکل و فرایند صدورشان، انواع مختلفی دارند. مثلا ویزای توریستی کشور امارات، در خود امارات صادر می شود. شما اسکن پاسپورت را بهمراه اسکن کارت ملی و عکس پرسنلی، تحویک کارگزار امارات می دهید. و او از طریق کفیل خود، در اداره صدور ویزا، ویزای شما را بصورت برگه کاغذی، دریافت می کند و آنرا برای شما در ایران ارسال می کند، و هیچ برچسبی در پاسپورت شما چسبانده نمی شود. اما برای دریافت ویزای شنگن، از هرکدام از کشورهای اروپایی، باید ابتدا مدارک مورد نیاز سفارت را جمع آوری کنید، سپس وقت انگشت نگاری بگیرید، پس از آن، در وقت تعیین شده به سفارت یا دفاتر مورد تایید سفارت بروید، مدارکتان را تحویل بدهید تا انگشت نگاری انجام پذیرد، سپس مدارکتان بررسی خواهد شد و اگر حائز شرایط باشید، ویزای شما در پاسپورتتان، بصورت برچسب، چسبانده می شود. و سایر انواع ویزای توریستی که بسیار متفاوت و مفصل است.

ویزای دانشجویی

این نوع ویزا نیز، مختص کسانی است که قصد تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند. برای تمام دوره های دانشگاهی، ابتدا باید از دانشگاهی در کشور مقصد خود، پذیرش تحصیلی یا بورسیه تحصیلی بگیرید، بسته به قوانین کشورها، ابتدا باید در دانشگاه ثبت نام کنید، ممکن است لازم باشد هزینه ای ثبت نام را ابتدا پرداخت کنید و یا لازم به اینکار در بدو امر نباشد، یا ممکن است لازم باشد ابتدا محل اقامت خود را در خوابگاه یا خانه شخصی و اجاره ای معرفی نمایید، اما درهر صورت، پس از تکمیل ثبت نام و تکمیل مدارک لازم، به سفارت کشور مقصد خود مراجعه خواهید کرد و ویزای تحصیلی خود را دریافت میکنید. باید بدانید که مدت زمان اعتبار این ویزا، از ویزای توریستی و تفریحی بیشتر است و قابلیت تمدید به دفعات را دارد.

در نهایت

در این سایت می توانید، در صفحه تورها ، تورهای مختلف را ببینید و رزرو کنید، در صفحه هتل ها ، هتل های مختلف در مقاصد مختلف را ببینید و برای اقامت خود رزرو کنید، در قسمت جاذبه های گردشگری ، دیدنی های اکثر نقاط ایران و جهان را ببینید و در سفرتان، برای دیدنشان برنامه ریزی کنید.

ضمنا می توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد تورها و یا هتل ها و همچنین برای اخذ ویزا با همکاران و کارشناسان ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی ، با شماره های 33 و 26712731 در تماس باشید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)