آشنایی با کوه صفه اصفهان | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کوه صفه اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کوه صفه اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان تفریحی در شهر اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، مکان های تفریحی بسیاری نیز دارد. از جمله این مکان های تفریحی کوه صفه اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

کوه صفه (Mount Soffeh) نام کوهی است از سلسله جبال زاگرس در منتهی‌الیه جنوب جغرافیایی اصفهان که از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه‌های تخت رستم و دره خان، از شرق به شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی و از جنوب به اراضی باز و خط آهن محدود می‌گردد. کوه صفه دارای عرصه‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار فضای سبز می‌باشد و امروزه یکی از مکان های تفریحی بسیار محبوب در اصفهان به شمار می رود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان

کوه صفه به دلیل موقعیت استقراری عالی در شهر و نیز اشراف کامل آن به رودخانه و جلگه سرسبز زاینده‌ رود، دارای شرایط استثنایی و منحصر به فردی است که از نظر چشم انداز شهری، طراحی محیطی و توسعه گردشگری اهمیت بسیار بالایی دارد.

از این مکان که یکی از تفرجگاه های محبوب اصفهان است، با عنوان بام اصفهان نیز یاد می کنند. کوه صفه امکانات رفاهی خوبی در خود دارد و جاذبه های طبیعی و تاریخی جالبی را می توان در آن دید. وجود تفریحات خوب همچون بولینگ و تله کابین بر جذابیت این تفرجگاه می افزاید و همچنین یکی از مقاصد محبوب برای کوهنوردان است. بلندترین نقطه ارتفاعی این مجموعه، ۲۲۵۷ متر می باشد.

کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان

چشمه ها، غارها و زیبایی های متعددی را می توان در این کوه یافت که گویای ارزش طبیعی آن هستند. جالب آنکه این کوه دارای ارزش تاریخی نیز هست؛ گفته می شود مردم در گذشته های دور از کوه صفه به عنوان پایگاه و پناهگاه استفاده می کردند و شیوه ساخت و معماری قلعه موجود در این کوه، نشانه هایی از قلعه های ساسانی را به نمایش می گذارد.

کوه صفه از محل چشمه ای به نام خاچیک آغاز می شود. در این قسمت سنگِ کوه از خاک جدا شده و دامنه کوه را تشکیل داده است. این کوه در انتها به فضای سنگیِ صاف و صُفِه مانندی می رسد و همین باعث شده نام صفه را بر آن بگذارند. صفه در لغت به معنای فضای تخت است.

دیدنی های کوه صفه

کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان
  • چشمه ها
  • قلعه شاهدژ

  • غار ها
  • چشم اندازها
کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان

تفریحات و امکانات کوه صفه

  • ورزش های مختلف
  • تله کابین صفه

  • مرکز بولینگ
  • زیپ لاین و پل معلق
  • پارک بادی صفه
  • سینما 5 بعدی
  • شهربازی کودکان و بزرگسالان
کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان

دسترسی

اگر قصد داشتید به وسایل حمل و نقل عمومی به این پارک برسید، اتوبوس هایی را سوار شوید که به سمت ترمینال صفه حرکت می کنند. ورود به پارک هزینه ندارد اما اگر بخواهید با اتومبیل تان وارد پارکینگ شوید به ازای هر ماشین باید 2500 تومان بپردازید.

کوه صفه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۷ متر یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم اصفهان به‌شمار می‌آید که در جنوب این کلانشهر واقع شده اما در چند سال گذشته به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی، شاهد بروز سقوط از ارتفاع افراد بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکیدکرد؛ بارها از شهروندان خواسته شده که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و نیز در هوای بارانی از کوهنوردی خودداری کنند. و از آنجایی که برای ایمنی کوهنوردان مسیرهای ناایمن و خطرناک مسدود شده است، حتما از مسیرهای مشخص شده و مجاز صعود کنند و به مسیرهای فرعی وارد نشوند.

آدرس : ایران، اصفهان، بلوار شهدای صفه، تفرجگاه کوهستانی صفه

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 06:00 الی 01:00 بامداد

هزینه بازدید: 2500 تومان

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨