کافه گل رضاییه ، کافه ای قدیمی و نوستالژیک در تهران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کافه گل رضاییه

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با کافه گل رضاییه آشنا خواهیم کرد. اگر عاشق کافه های قدیمی هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کافه گل رضاییه (Gol Rezaieh Restaurant & Café) یکی از قدیمی‌ ترین و نوستالژیک‌ ترین کافه رستوران‌ های ایران است. این کافه در خیابان سی تیر یا قوام‌ السطنه سابق قرار دارد و دقیقاٌ روبروی کوچه خانه محقق و دانشمند مشهور مجتبی منیری واقع شده است. کافه گل رضاییه در زمان های قدیم یکی از معدود مکان های پایتخت بوده است که جوانان اوقات فراغت خود را در آن می گذراندند.

کافه گل رضائیه بدون شک از خاص‌ترین و نوستالژیک‌ترین کافه‌های تهران است. کافه‌ای که تاریخ تاسیس آن به سال 1310 باز می‌گردد و بدون شک بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی شهر است. کافه‌ای که زمانی پاتوق روشنفکرترین افراد این شهر و از المان‌های تجدد آن بوده است.

کافه گل رضاییه| عکس از: Nami Tahmasebi
کافه گل رضاییه | عکس از: Nami Tahmasebi

این کافه از معدود کافه‌هایی (شاید هم تنها کافه) است که از گذشته تا امروز به صورت خانوادگی اداره شده‌ است. مدیریت کنونی آن آقای شروین است که پدربزگ ایشان مالک و موسس اولیه این کافه بوده و بعد از ایشان هم نوبت به پدر آقای شروین می‌رسد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چند سالی است که مدیریت این کافه از پدربزرگ و پدر به آقای شروین رسیده است و فضای کافه گل رضائیه این روزها رنگ و بوی سلیقه ایشان را دارد.

کافه گل رضاییه| عکس از: Mohammad Mahdian
کافه گل رضاییه | عکس از: Mohammad Mahdian

نورپردازی داخلی کافه قرمز رنگ است و در نگاه اول بسیار جالب و جذاب است. دیوارها گویی با عکس و تصویر و تابلوی هنرمندان (بازیگران، خوانندگان و موزیسین‌ها) فرش شده است.

دیوارهای این کافه پر است از عکس و تقریبا هیچ جای خالی‌ای روی آن باقی نمانده است. رنگ قرمز و شلوغی ممکن است پس از ساعتی نشستن در اینجا شما را کمی اذیت کرده و باعث شود که محیط را ترک کنید.

کافه گل رضاییه
کافه گل رضاییه

در میان میز و صندلی‌های این کافه یک میز خاص وجود دارد که همیشه رزرو است و کسی اجازه نشستن روی آن را ندارد. گویا شخص یا اشخاصی هم که این میز را رزرو کرده‌اند هرگز قصد آمدن به آن را ندارند!

شاید داستان این میز برایتان جالب باشد که در گذشته های دور این میز پاتوق و محل قرارهای فرهیختگانی همچون صادق هدایت و فروغ فرخزاد بوده است. همین امر موجب شده تا مالکین این کافه به یاد آن‌ها و ادای احترام به این افراد برای همیشه این میز را در رزرو آنان قرار داده تا یادآور گذشته‌ها باشند.

کافه گل رضاییه| عکس از: sara Shaw
کافه گل رضاییه | عکس از: sara Shaw

این کافه مشتری‌های خاص خودش را دارد. کارداران و کارمندان سفارت‌های اطراف، هنرمندان عرصه سینما، افراد کافه گرد و پاتوق باز از مشتری‌های پروپاقرص این کافه هستند. گفتنی است که تنها دو وعده صبحانه و ناهار در این کافه سرو می‌شود. نان و پنیر و سبزی پیش غذای ساده اما دلچسب این کافه است.

منوی غذای کافه رضاییه شامل کتلت و بورش های خوشمزه روسی، جوجه‌کباب، خورشت قورمه‌سبزی، خورشت قیمه، ماهی و غیره می باشد. چای، قهوه ترک خوش‌طعم، نان، پنیر، خامه، مربای خانگی، عسل، گردو، زیتون از جمله خوراکی‌های سرو شده در وعده صبحانه این رستوران است. پیشنهاد می‌کنیم رفتن به کافه گل رضاییه که یکی از خاص‌ترین کافه‌های شهر تهران می باشد را از دست ندهید.

کافه گل رضاییه| عکس از: sara Shaw
کافه گل رضاییه | عکس از: sara Shaw

آدرس

  • تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، پلاک 172

مسیرهای دسترسی

  • توسط مترو: ایستگاه مترو بهارستان- اتوبوس های میدان جمهوری- ایستگاه جمهوری و حافظ
  • توسط خودرو: خیابان امام خمینی- خیابان سی تیر- کمی بالاتر از خیابان سی تیر و یا خیابان جمهوری بعد از چهار راه حافظ
  • توسط اتوبوس: پایانه فیاض بخش- خیابان سی تیر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)