معروف ترین تله کابین های ایران | Iran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

معروف ترین تله کابین های ایران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با معروف ترین تله کابین های ایران آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این لیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تله کابین یکی از تفریحات هیجان انگیز و پرطرفدار است. رفتن به ارتفاع و دیدن زیبایی منظره شهرها از بالا هیجان و لذت خاصی دارد. در ایران تله کابین ها اکثرا در شهرهای بزرگ و یا معروف از لحاط گردشگری وجود دارند. از تله کابین توچال تهران گرفته تا تله کابین های شهرهای شمال ایران که منظره ای بسیار زیبا و رویایی را جلوی چشمانتان می گذارند.

اولین تله کابین جهان در کشور فرانسه ساخته شده و ریشه واژه آن نیز فرانسوی است. تله کابین ها همانند آسانسور و بالابرها کار می کنند و هدف از ساخت آن ها جابجایی گردشگران و حمل بار به نقاط بالایی کوه ها است. در کشور ما تله کابین ها در موقعیت های جغرافیایی مختلفی قرار گرفته اند. در این مقاله قصد داریم مشهورترین تله کابین های ایران را به شما معرفی کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تله کابین های معروف ایران

تله کابین توچال

اگر ساکن تهران هستید، محال است نام بام تهران و توچال به گوشتان نخورده باشد. مجموعه تفریحی توچال با تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش، می تواند برای مدت کمی شما را از شلوغی شهر دور کند. تله کابین توچال که از اولین و قدیمی ترین تله کابین های ایران به شمار می رود، در سال 1357 احداث شد. این تله کابین طویل، مسیری به طول 15 کیلومتر را طی می کند تا ورزشکاران و گردشگران را به نقاط بالاتر کوه برساند.

تله کابین توچال در مجموع دارای 7 ایستگاه است که توسط سه خط اصلی به یکدیگر وصل می شوند. اگر بخواهید مسیر ایستگاه اول تا ایستگاه آخر را طی کنید، حدودا 80 دقیقه زمان می برد. ایستگاه اول تله کابین توچال در بام تهران و ارتفاعات 1.900 متری از سطح دریا و ایستگاه آخر آن در ارتفاعات 3.680 متری قرار دارد. این مجموعه علاوه بر تله کابین دارای تله سی یژ هم می باشد. توچال تفریحگاه خوبی برای برف بازی، اسکی و کوهنوردی است.

آدرس: تهران، بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 تا 14:00 / پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 7:00 تا 15:00

قیمت بلیط: تله کابین ایستگاه 1 به 2: 35000 تومان / تله کابین ایستگاه 1 به 5: 65000 تومان / تله کابین ایستگاه 1 به 7: 95000 تومان

شماره تماس: 24875000-021

تله کابین توچال در زمان کرونا باز است؟ بله، مجموعه تله کابین توچال در زمان کرونا با حفظ پروتکل های بهداشتی فعالیت می کند.

معروف ترین تله کابین های ایران
معروف ترین تله کابین های ایران

تله کابین رامسر

رامسر، عروس شهرهای ایران یکی از بزرگ ترین و  زیباترین تله کابین های ایران را درون خود جای داده است. مسیری که در تمام مدت منظره شهر، جنگل های مه گرفته، کوه ایلمیلی و دریای خزر زیر پای شما نقش می بندد. تله کابین رامسر در طول مسیر از فراز کوه ایلمیلی می گذرد و شما را به ارتفاعات 700 متری می رساند. این تله کابین خود از جاذبه های گردشگری شهر رامسر به شمار می رود.

مجموعه ای تفریحی و مجهز که از شهربازی و کارتینگ گرفته تا تفریحات آبی، زیپ لاین و سافاری جنگل را می توانید در آن جا تجربه کنید. تله کابین رامسر در سال 1387 در یکی از زیباترین مسیرهای شهرهای شمالی کشور راه اندازی شده است. این تله کابین در مجموع دارای 2 ایستگاه است که مدت زمان تقریبی برای طی کردن این مسیر حدودا 15 دقیقه است.

آدرس: مازندران، کیلومتر 5 جاده رامسر به رودسر

ساعت کار: هر روز از ساعت 9:30 تا 17:00

قیمت بلیط: 85000 تومان/ هزینه کودکان زیر 4 سال رایگان است.

شماره تماس: 5505-011

تله کابین رامسر در زمان کرونا باز است؟ بله، این مجموعه به حفظ پروتکل های بهداشتی در زمان کرونا فعالیت می کند.

عکس از تاپ توریست - Photo: Elnaz S
عکس از تاپ توریست – Photo: Elnaz S

تله کابین نمک آبرود

در مسیر جاده چالوس به سمت تنکابن، یکی از امن ترین و زیباترین تله کابین های ایران یعنی تله کابین نمک آبرود در شهرک نمک آبرود قرار گرفته است. تله کابینی که در تمام طول مسیر چشم انداز زیبایی از سواحل و دریای خزر، شالیزارها و جنگل های سرسبز شمالی را پیش چشمتان نمایان می کند. تله کابین نمک آبرود مازندران با دو خط مختلف تعبیه شده است. خط شماره یک به سمت قله مدوبن منتهی می شود که در بالای قله امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران قرار گرفته است. خطی که با 42 کابین 4 نفره مسیر 2.100 متری را در کمتر از 15 دقیقه طی می کند.

اما خط شماره دو تله کابین نمک آبرود به سمت قله دیو حمام می رود. جایی که تفریحات شگفت انگیزی در انتظار شما خواهد بود. زیپ لاین و پل چوبی این مجموعه در کنار جنگل های سرسبز و درختان سر به فلک کشیده تجربه هیجان انگیزی است که در بالای قله شما را شگفت زده می کند. خط شماره دو دارای 35 کابین فایبر گلاس 6 نفره است که 1.700 متر طول دارد. وجود ژنراتور و مورتور اضطراری در این تله کابین، سبب شده تا در زمان قطعی برق نیز، عملیات تخلیه کابین ها بدون مشکل انجام شود. شهرک توریستی نمک آبرود در کنار این تله کابین زیبا، رستوران، پیست کارتینگ، پیست دوچرخه سواری، تفریحات آبی و باشگاه تیراندازی نیز دارد.

آدرس: مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس به‌ سمت تنکابن

ساعت کار: هر روز از ساعت 9:00 تا 19:00

قیمت بلیط: 55000 تومان

شماره تماس: 52188121-011

تله کابین نمک آبرود در زمان کرونا باز است؟ بله، تله کابین نمک آبرود در زمان کرونا نیز فعالیت می کند.

معروف ترین تله کابین های ایران
معروف ترین تله کابین های ایران

تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان یا همان تله کابین شیطان کوه یا احرار، اولین تله کابین استان گیلان در لاهیجان و از زیباترین تله کابین های ایران محسوب می شود. این تله کابین دارای 2 ایستگاه و 33 کابین 6 نفره است. ایستگاه اول در بام سبز لاهیجان قرار دارد که پس از طی مسیر 1.500 متری در عرض 20 دقیقه به ایستگاه دوم یعنی قله تاج خروس می رسید. منظره ای حیرت انگیز بر فراز شهر لاهیجان که مزارع چای سبز، استخر لاهیجان، خانه های شیروانی، مراتع و جنگل های زیبای شمالی کشور در طول مسیر همراه شما است.

در ایستگاه آخر تله کابین لاهیجان می توانید در کافه و رستوران غذا خورده و در آلاچیق های آن استراحت کنید. تله کابین احرار لاهیجان دارای سیستم اضطراری و ژنراتور برق، کنترل خودکار، سیستم چشمی تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله بین کابین ها و… است که می تواند تجربه ای هیجان انگیز و ایمن را در طول مسیر برای شما فراهم کند.

آدرس: لاهیجان، میدان کاشف، خیابان طلای سبز

ساعت کار: هر روز از ساعت 8:00 تا 20:00

قیمت بلیط: 50000 تومان/ کودکان 2 تا 7 سال نیز 25000 تومان

شماره تماس: 33328653-013

تله کابین لاهیجان در زمان کرونا باز است؟ بله، تله کابین احرار لاهیجان بدون هیچ مشکلی در زمان کرونا فعالیت می کند.

تله کابین حیران در آستارا

در مسیر جاده آستارا به سمت اردبیل، یکی از زیباترین و بزرگترین تله کابین های شمال غرب ایران قرار گرفته است. این تله کابین که به نام تله کابین حیران شهرت دارد، در سال 1390 افتتاح شد. طول تله کابین حیران برابر با 1.500 متر است که با سرعت هفت متر در ثانیه و به مدت 8 دقیقه شما را به ارتفاعات می رساند. با سوار شدن تله کابین حیران، می توانید تجربه سفری کوتاه و مهیج به استان گیلان و اردبیل از فراز ابرها کسب کنید.

در طول مسیر می توانید منظره زیبای دریای خزر، شهر آستارا، جنگل های فندقلو و شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان را تماشا و از مسیر کوتاه و هیجان انگیز تله کابین حیران لذت ببرید. ایستگاه دوم تله کابین حیان آستارا در جنگل های فندقلو است. مکانی بکر و زیبا که به علت رطوبت بالای هوا همیشه در مه قرار دارد. دهکده گردشگری حیران علاوه بر تله کابین، دارای امکانات رفاهی چون هتل، سورتمه، رستوران، کارتینگ، زیپ لاین و… می باشد.

آدرس: 35 کیلومتری غرب آستارا، بین روستای حاجی امیر و غرب روستای ونه نیم، دهکده گردشگری حیران

ساعت کار: هر روز از ساعت 8:00 تا 22:00

قیمت بلیط: کابین معمولی 25000 تومان برای افراد بزرگسال/ 15000 برای کودکان / کابین VIP 50000 تومان

شماره تماس: 44816923-013

تله کابین حیران در زمان کرونا باز است؟ بله، در زمان کرونا تله کابین حیران با حفظ پروتکل های بهداشتی فعالیت می کند.

معروف ترین تله کابین های ایران
معروف ترین تله کابین های ایران

تله کابین عینالی تبریز

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تبریز، تله کابین عینالی یا عون بن علی است. این تله کابین در دامنه کوه سرخاب تبریز قرار دارد و به عنوان طولانی ترین و پر شیب ترین تله کابین ایران شهرت دارد. فاز اول تله کابین عینالی در سال 1389 افتتاح شده است. ایستگاه اول این تله کابین در بام تبریز و ایستگاه دوم آن در بقعه عون بن علی واقع شده اند.

در این سفر کوتاه هوایی می توانید نظاره گر کوهستان زیبا، شهر تبریز، دریاچه مصنوعی داغ گلی، آبشار مصنوعی، مسجد و زیارتگاه، توربین های بادی و قله دند باشید. از دیگر امکانات این منطقه توریستی تفریحی می توان یه زیپ لاین، کارتینگ، کافه و رستوران اشاره کرد.

آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، مجموعه تفریحی کوه عینالی

ساعت کار: هر روز از ساعت 8:00 تا 20:00

قیمت بلیط: 20000 تومان

شماره تماس: 32367343-041

تله کابین عون بن علی در زمان کرونا باز است؟ خیر، این تله کابین در حال حاضر بسته است.

تله کابین گنج نامه همدان

تله کابین گنجنامه همدان از دیگر تله کابین های ایمن در کشورمان است که در سال 1387 در همدان افتتاح شد. این تله کابین به عنوان تنها تله کابین دارای فراز و فرود در ایران شناخته می شود. تله کابین گنج نامه دارای 3400 متر طول، 800 متر ارتفاع و 35 کابین است. حدودا 15 دقیقه زمان می برد تا از دهکده گنج نامه در ایستگاه اول به سمت منطقه میشان در ایستگاه دوم برسید.

تماشای کوه های منطقه گنجنامه و طبیعت سرسبز دشت میشان، آن هم از فراز آسمان ها قطعا تجربه بی نظیری خواهد بود. در این دهکده تفریحی امکانات دیگری همچون سورتمه ریلی، اسنومبیل، شهربازی، سینما 5 بعدی، تله سیژ، بانجی جامپینگ، رستوران، کافی شاپ و سوئیت های اقامتی نیز وجود دارد.

آدرس: همدان، میدان عباس‌آباد، خیابان گنج‌نامه، ضلع شرقی میدان گنج‌نامه

ساعت کار: هر روز از ساعت 9:00 تا 19:00

قیمت بلیط: 55000 تومان

شماره تماس: 58211646-081

تله کابین گنج نامه همدان در زمان کرونا باز است؟ بله، تله کابین گنجنامه در دوران کرونا نیز به مردم خدمات رسانی می کند.

معروف ترین تله کابین های ایران
معروف ترین تله کابین های ایران

تله کابین صفه اصفهان

یکی از جاذبه های گردشگری شهر اصفهان، تله کابین صفه است. این تله کابین دارای دو خط مجزا است که یکی از آن ها با طول 1.850 متر و دیگری با طول 800 متر شما را به اعماق طبیعت و بر فراز آسمان ها می برد. در طول مسیر می توانید مناظر زیبایی از طبیعت بکر اصفهان و شهر را تماشا کنید.

حدودا 10 دقیقه زمان می برد از ایستگاه اول خودتان را به گردنه باد برسانید. مسیر دیگر که نسبتا کوتاه تر است، شما را به بلندای قله کوه صفه و قلعه تاریخی شاه دژ می رساند. این مجموعه تفریحی در کنار تله کابین صفه، دارای شهربازی، زیپ لاین، پل معلق، سینما، کارتینگ، بولینگ، بیلیارد و… نیز می باشد.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهدای صفه، ضلع شرقی کوه صفه، بلوار تله‌کابین، مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 15:00 تا 22:00 / جمعه ها از ساعت 9:00 تا 22:00

قیمت بلیط: بلیط دو طرفه تله‌کابین خط یک: 52000 تومان / بلیط دو طرفه تله‌کابین خط دو: 46000 تومان

شماره تماس: 36759011-031

تله کابین صفه در زمان کرونا باز است؟ بله، تله کابین صفه اصفهان در دوران کرونا نیز فعالیت می کند.

پرسش های متداول

اولین تله کابین ایران کدام است؟

تله کابین توچال از قدیمی ترین تله کابین های ایران است که با همکاری شرکت فرانسوی (پوما) و شرکت اتریشی (دوپل مایر) در سال 1357 به بهره برداری رسید.

بزرگ ترین تله کابین های ایران کدام اند؟

تله کابین رامسر و تله کابین توچال از بزرگ ترین تله کابین های کشور ایران هستند.

طولانی ترین تله کابین ایران کدام است؟

تله کابین عون بن علی در شهر تبریز به عنوان پر شیب ترین و طولانی ترین تله کابین ایران شناخته می شود.

زیباترین مسیر تله کابین های ایران کدام اند؟

تله کابین های شمال ایران نظیر تله کابین بام سبز، تله کابین لاهیجان و تله کابین نمک آبرود از زیباترین تله کابین های ایران به شمار می روند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨