تله کابین لاهیجان ، گیلان | Lahijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تله کابین لاهیجان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با تله کابین لاهیجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با تله کابین احرار لاهیجان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تله‌کابین لاهیجان (Lahijan Telecabin) یا تله‌کابین احرار در کنار بام سبز در شهر لاهیجان در استان گیلان واقع شده است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و از آن پس توسط شرکت دوپل‌مایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

تله کابین احرار لاهیجان دارای ۳۳ کابین ۶ نفره است که در مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۰۰ متر رو از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس و در مسیر رفت و برگشت طی میکند. میانگین سفر روزانه تعداد جابجایی ۱۰۰۰ نفر در ساعت بسته به مسافر و بازدیدکننده ‌است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بام سبز لاهیجان فضایی رویایی و دل انگیز در بلندای شیطان کوه است که بواسطه اشرافش به شهر به بام سبز شناخته می شود. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل می شود. مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است.

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

از نکته های قابل توجهی که در مورد تله کابین لاهیجان وجود دارد این است که این تله کابین عنوان تنها تله کابین ایران را با خود به دوش می کشد چرا که این تله کابین دارای امکانات مدرن و پیشرفته ای همچون سیستم کششی هیدرولیک، سیستم تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله بین کابین ها، کنترل تماما خودکار، فیوز چک کننده قرار گرفتن صحیح کابل بر روی دکل ها، سه سیستم اضطراری مجزا از برق در صورت بروز مشکل و ژنراتور بسیار قوی برای برق اضطراری می باشد. این تله کابین یک تن ژنراتور دارد که برق به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

امکانات تله کابین احرار

تله کابین لاهیجان یا احرار امکانات رفاهی نیز برای گردشگران و مسافران لاهیجان در نظر گرفته است، در ایستگاه اول این تله کابین غرفه صنایع دستی و خوراکی های محلی شهر لاهیجان ایجاد شده است، مسافران می توانند در این ایستگاه از این غرفه دیدن فرمایند و در صورت تمایل از این غرفه خرید کنند، همچنین در این ایستگاه مجموعه تفریحی و پذیرایی نیز ایجاد شده که شامل شهربازی سرپوشیده کودکان، رستوران و کافه سنتی می باشد که آماده خدمت رسانی به گردشگران عزیز می باشد.

در ایستگاه دوم نیز کافی شاپی در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند در ارتفاع بالایی از شهر بنشینند و از مناظر زیر پای خود لذت ببرند، اقامت در این کافی شاپ محدودیت زمانی ندارد و مسافران می توانند به راحتی استراحت کرده و سپس با تله کابین به ایستگاه اول بازگردند. از دیگر امکانات ایستگاه دوم آلاچیق هایی است که در فضای باز برای گردشگران قرار داده شده است.

همچنین در کنار این تله کابین بزرگ ترین چرخ و فلک شمال ایران نیز قرار دارد که این جذابیت لاهیجان را چندین برابر کرده و موجب جذب بیشتر گردشگران به این منطقه شده است، گفته شده در آینده ای نزدیک در کنار تله کابین احرار هتلی جنگلی در ارتفاعات این منطقه تاسیس خواهد شد تا مسافران و گردشگران بتوانند به راحتی اقامت کنند و از سفر به این منطقه بیش از پیش لذت برده و سفری خاطره انگیز تر داشته باشند.

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 08:00 الی 20:00

قیمت بلیط: به ازای هر نفر 22 هزار تومان (این هزینه برای کودکان 2 تا 7 سال نیم بهاء بوده و هیچ محدودیت سنی در استفاده از آن وجود ندارد).

  • لازم به ذکر است این مجموعه بابت ورودی هیچ مبلغی دریافت نمی کند.

وبسایت رسمی تله کابین احرار: www.telecabinahrar.com

شماره تماس: 42420046 – 013 – 42420045 – 013

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨