شیطان کوه لاهیجان ، گیلان | Lahijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شیطان کوه لاهیجان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با شیطان کوه لاهیجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بام سبز لاهیجان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شیطان کوه (Sheytan Kuh) کوهی است که در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان قرار دارد. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می‌کند.

در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، تأمین می‌شود. منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه‌ای به همین نام، گردشگر پذیرترین نقطه لاهیجان به حساب می‌آید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

چرا به این کوه شیطان کوه می گویند؟

در این مکان غاری قدیمی بین دو کوه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان تخریب شده یا این‌گونه اعلام شده و ورودی‌هایش مسدود است. شیخان و بزرگان این کوه را برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار میدادند. از غار برای رفتن به کوه مجاور استفاده میکردند ولی اجازه برای عموم از استفاده از این کوه داده نمیشد و مردم اطلاعی از وجود غار هم نداشتند. صداهایی هم که شنیده میشد صدایی بود که از انعکاس صدای باد و یا عبور و مرور بوده که شنیده میشده. به مرور زمان شیخان کوه با توجه به داستان‌هایی که مردم برای یکدیگر تعریف میکردند به شیطان کوه تغییر یافت.

همچنین به طبق نظرات عده ای از اهالی این منطقه داستانی که در این باره وجود دارد این است که طبیعت این کوه به گونه ای است که وقتی از بالا به پایین نگاه می کنید احساس خواهید کرد به راحتی با دویدن به دامنه میرسید اما نتیجه چیزی جز سقوط نخواهد بود و در باور قدیمی های محلی در اینجا شیطان چشم فرد را کور می کند، یا به نوعی او را گول می زند.

این کوه زیبا در امتداد سلسله ی جبال البرز قرار گرفته و از پایین تا بالای کوه منظره ای سرسبز را خواهید دید. زمانی که به این منطقه رسیدید سعی کنید ماشین تان را در محوطه ی شیطان کوه پارک کنید و خود را برای گذر از مسیری پوشیده از درختان آماده نمایید. و  از مسیری پلکانی که با درختان انار و گردو مزین شده بالا می روید تا به بام لاهیجان برسید.

پله های شیطان کوه

یک راه پلکانی با بیش از 750 پله (در برخی منابع 1000 پله) در کنار آبشار شیطان کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن آنها از کنار آبشار و پای کوه به سمت قله کوه و بام سبز می روند و در مسیر از میان درختان زیبای انار و گردو و … و شمشادهای کوتاه عبور می کنند.

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

دیدنی ها و تفریحات در شیطان کوه

  • استخر شیطان کوه
  • جزیره استخر لاهیجان
  • آبشار شیطان کوه
  • بام سبز لاهیجان
  • تله کابین شیطان کوه

  • زیپ لاین لاهیجان
  • قایق سواری
شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان
  • شهربازی شیطان کوه
  • پارک بازی کودکان
  • پیک نیک و عکاسی
Photo: Sorus Abdoli
Photo: Sorus Abdoli

امکانات اطراف شیطان کوه

از جمله امکانات موجود در این مکان می توان به سرویس های بهداشتی تمیز و مجهز، رستوران و کافه های سنتی و امکان خرید کلوچه های خوشمزه در همان حوالی اشاره کرد.

دسترسی

از تهران و با خودروی شخصی بعد از حدود ۳۳۰ کیلومتر رانندگی و عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت خواهید رسید. سپس در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان می‌رسید. تقریبا از تمام نقاط لاهیجان شیطان کوه را می‌بینید، پس پیدا کردن مسیر سخت نخواهد بود.

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف، خیابان طلای سبز

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی: اگر با ماشین به این مجموعه بروید و بخواهید از خدمات پارکینگ شیطان کوه استفاده کنید، باید به ازای هر ماشین 3000 تومان بپردازید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨