دشت لاله های روستای کندر | Kondor

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دشت لاله های روستای کندر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دشت لاله های روستای کندر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای محبوب در نزدیکی جاده چالوس در ادامه با ما همراه باشید.

کندر (Kondor) روستایی در ۲۴ کیلومتری شهر کرج است. از این روستا در قدیم با عنوان “کهنه در” یاد می‌شده‌ است. این روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوان نظیر قبرستان زرتشتیان بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی نظیر آبشار کندر است. آبشار کندر کرج، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آبشارها بوده که در این روستا قرار دارد. یکی از جاذبه های این روستا که اخیرا بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است دشت لاله های روستای کندر است که در ادامه به شما معرفی می کنیم. برای دیدن این دشت رویایی باید به استان البرز و شهر کرج سفر کنید.

دشت لاله های روستای کندر
دشت لاله های روستای کندر

دشت لاله‌های کندر که امسال برای اولین بار چهره‌ی رویایی خود را در دامان طبیعت زیبا ‌و بهاری منطقه گسترانده است، در روستای کندر در بخش آسارا، از توابع استان البرز قرار دارد. این روستا در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده‌ی کرج–چالوس واقع شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برای نخستین بار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار گل لاله در مساحت ۳/۵ هکتار در منطقه بوم گردی «لزور» این روستا کاشته شده که در بهار امسال به بار نشسته است. با رویش گل های لاله در این منطقه تعداد زیادی از مردم برای دیدن و گردش در این باغ زیبا به این روستا مراجعه می کنند.

اگر برایتان سوال است که کی و چرا این دشت شکل گرفته است، بهتر است بدانید که داستان دشت لاله از همکاری مردمان روستا و علاقه‌مندان به گل و گیاه آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرند با کاشت فرشی از لاله‌ها، زیبایی روستای خود را دو چندان کنند. البته ناگفته نماند که در گذشته، مردمان این منطقه به کاشت لاله می‌پرداختند. طراح این باغ فردی به نام «پهلوانی» است که با جان و دل و عشق به طبیعت، این دشت را طراحی کرده است و با کمک سرمایه خصوصی فردی به نام «مصطفی» و گروهی به نام «گل الف» آن را به ثمر نشانده‌اند.

دشت لاله های روستای کندر
دشت لاله های روستای کندر

در کنار برپایی جشنواره‌ی لاله‌ها، از اهداف دیگر این مجموعه؛ تکثیر پیاز انواع لاله، ترویج آن برای جلوگیری از واردات، صادرات لاله و کشت گیاهان دارویی بومی کوه‌های کندر است. بد نیست بدانید که قدمت برپایی جشنواره‌ی گل لاله در فصل بهار در استان البرز و شهرستان کرج به ۴۰ سال می‌رسد که در پارک چمران و گچسر نیز این جشنواره برگزار می‌شود.

شغل مردم روستای کندر کشاورزی است و از مهمترین محصولات می توان به گندم، جو و عدس اشاره کرد. در گذشته شغل اصلی زنان روستا، قالیبافی بوده است که اکنون دیگر به دلیل گرانی پشم، قالی بافی رونق ندارد.شاید 3 یا 4 دار قالی در روستا وجود داشته باشد.در صورتی که میخواهید منطقه ای بکر را برای طی کردن تعطیلات انتخاب کنید که علاوه بر هزینه پایین سفر بسیار خوش آب و هوا و خلوت باشد ، روستای کندر میتواند گزینه ای کاملا مناسب برای شما به شمار رود.

دشت لاله های روستای کندر
دشت لاله های روستای کندر

دسترسی

برای رسیدن به دشت باید خودتان را به روستای کندر در استان البرز بروید. این دشت در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده‌ی کرج به چالوس قرار دارد. این روستا دو جاده دارد؛ جاده‌ی قدیمی که بالاتر از روستای پورکان واقع است و بخشی از آن خاکی است و جاده‌ی جدید در ابتدای جاده‌ی چالوس و یک کیلومتر بعد از تونل و پل بیلقان قرار دارد که کاملا آسفالت است.

البته با توجه به شیوع کرونا و به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در دشت لاله‌ها، بازدید به‌صورت سانس و بسیار محدود انجام می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از مراجعه نسبت به ثبت‌نام و رزرو بلیط اقدام کنید.

دشت لاله های روستای کندر
دشت لاله های روستای کندر
  • منبع تصاویر این مقاله خبرگزاری تسنیم (عکاس: فواد اشتری) و خبرگزاری فارس (عکاس: محمدصادق نیک گستر) می باشد.

آدرس: ایران، استان البرز، ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و هفت کیلومتری جاده‌ی کرج–چالوس

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 08:00 الی 20:00 (نکته قابل‌توجه مدت زمان هر سانس بازدید دو ساعت و 15 دقیقه تعیین شده است).

هزینه بازدید: هزینه ورودی از شنبه تا چهارشنبه 15.000 تومان و روزهای آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) 20.000 تومان است.

مقالات بیشتر درباره تهران بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨