کوه عینالی و تله کابین تبریز | Tabriz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کوه عینالی و تله کابین تبریز

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با کوه عینالی و تله کابین تبریز آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ توریست همراه باشید.

تبریز، یکی از آن شهرهایی است که اتفاقات تاریخی زیادی را به چشم دیده است، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و خلاصه این که این شهر یک تاریخ زنده است. تبریز همچنان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته می شود. این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که دارد مکان های تفریحی متنوعی نیز برای گردش و تفریح شما در سفر دارد. در ادامه کوه عینالی و تله کابین تبریز، یکی از تفرجگاه های مهم شهر را به شما معرفی می کنیم.

کوه عینالی و تله کابین تبریز یا تفرجگاه عینالی یکی از مناطق مهم تفریحی و کوه نوردی در شهر تبریز است. تله کابین تبریز شما را از پای کوه عینالی به بالاترین نقطه آن می رساند و یکی از ده جاذبه برتر گردشگری تبریز به حساب می آید. بقعه عون بن علی در بالای این مجموعه قرار دارد و یکی از زیارتگاه های محبوب و مهم شهر تبریز است. همچنین دریاچه مصنوعی داغ گلی، جلوه بسیار زیبایی به طبیعت کوه عینالی داده است. تفرجگاه عینالی یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در تبریز است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


از هر کجای شهر تبریز به سمت شمال که نگاه کنید رشته کوه های قرمز رنگ را خواهید دید که در نوع خود بسیار شگفت انگیز می باشد، نام این رشته کوه ها سرخ فام است اما در بین مردم آذربایجان شرقی به اسم عینالی شناخته می شود و بلندترین نقطه این کوه 1833 متر می باشد.

کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز

نکته ی جالبی که درباره کوه عینالی در تبریز وجود دارد این است که هم برای کسانی که قصد تفریح دارند و هم برای آن هایی که می خواهند حرفه کوه نوردی کنند می تواند گزینه مناسبی باشد و همین خود دلیلی است که محبوب دل شده است.

دیدنی ها و تفریحات کوه عینالی تبریز 

  • کوه نوردی و عکاسی
  • تله کابین تبریز

یکی از مهمترین تفریح ها و جاذبه هایی که در تفرجگاه عینالی وجود دارد،‌ تله کابین تبریز، عینالی یا عون بن علی‌ست. فاز اول این پروژه در سال 1389 افتتاح و با استقبال زیاد مردم و گردشگران مواجه شد. تله کابین تبریز قرار است در سه فاز به بهره برداری برسد و بخشی از پروژه تفرجگاه عون بن علی و پارک طبیعت است.

ساعت کاری: از ساعت 09:00 الی 18:00

هزینه رفت: 8000 تومان

هزینه رفت و برگشت: 12.500 تومان

شماره تماس: 32367343-041

  • زیپ لاین عینالی تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز
  • بقعه عون بن علی

  • برج یادمان شهدای گمنام

  • دریاچه مصنوعی داغ گلی
کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز
  • فضای سبز و جنگل کاری

  • رودخانه آجی چای و چشمه های داخل تفرجگاه
  • آبشار مصنوعی کوه عینالی تبریز

  • مجسمه عظیم قیچی ساز
کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز
  • مزرعه پرورش شتر مرغ کوه عینالی
  • توربین های بادی کوه عینالی

امکانات کوه عینالی در تبریز

در منطقه ی تفریحی کوه عینالی در تبریز به منظور رفاه حال مسافران امکانات مختلفی نظیر بوفه، رستوران، پارکینگ، سرویس های بهداشتی، خط تاکسی و ون و همینطور آلاچیق و وسایل لازم برای کباب پختن نیز فراهم شده است. همچنین در نزدیکی بقعه ی عون بن علی یک سینمای ۶ بعدی وجود دارد که می توانید لحظات هیجان انگیزی را در آن تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به کوه عینالی تبریز

بهترین زمان سفر به کوه عینالی در تبریز با توجه به این که این شهر کلا شهری سرد و خشک به شمار می رود در فصل های پاییز و زمستان با توجه برودت هوا و بارش برف پیشنهاد نمی شود که بخواهید برای بازدید از این مجموعه تفریحی بروید. اما بهترین زمان برای بازدید از کوه عینالی در تبریز از ماه های اردیبهشت تا  اوایل مهر است که به دلیل مناسب بودن شرایط جوی سفر برای شما سهل تر و لذت بخش تر خواهد بود.

اما لازم به ذکر است که در سالهای اخیر با توجه کاهشی که در میزان بارش برف و باران حتی در سردسیرترین مناطق کشور مشاهده کردیم انتظار برف چندانی نداشته باشید و اگر خواستید در پاییز و زمستان بروید به بازدید از کوه عینالی در تبریز تنها کافیست که از اخبارهواشناسی را بررسی کنید و بعد از آن آماده سفر شوید.

کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز

دسترسی

به منظور دسترسی به کوه عینالی در تبریز اگر ماشین دارید یا می خواهید با تاکسی دربست خودتان را به آن برسانید لازم به ذکر است که در پای کوه پارکینگی وجود دارد که می توانید خودروی خودتان را در آن پارک کنید و با خیال راحت به گردش در کوه بروید.

آدرس: ایران،‌ استان آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران،‌ کوه عینالی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨