شهر هوم ، کوچکترین شهر جهان در کرواسی | Hum

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر هوم کرواسی

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با شهر هوم کرواسی آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با کوچکترین شهر دنیا در کرواسی در ادامه با ما همراه باشید.

هوم (Hum) کوچکترين شهر دنيا واقع در کشور کرواسي است که فقط ۱۷ نفر جمعيت دارد. این شهر زیبا در شمال غربی کشور کرواسی در مرکز منطقه ایستریا با نام “هوم” یا “هام” (HUM) جای گرفته است و به عنوان کوچکترین و کم جمعیت ترین شهر دنیا در کتاب گینس ثبت شده است.

شهر هوم کرواسی
شهر هوم کرواسی

قدمت این شهر به اوايل قرن ۱۲م مي‌رسد. ديوار شهر، خانه‌هاي سنگي زيبا، کوچه‌هاي تنگ و باريک و کليساي بسيار قديمي آن جلوه‌اي کم‌نظير به آن بخشيده است. تمام بناهاي آن جز يک مدرسه ايتاليايي که در قرن ۱۹ ساخته شده، قديمي است و ايجاد بناي تازه در آن ممنوع است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این شهر از سمت غرب با دیوار محصور شده و بقیه قسمت‌های باقی‌مانده، با خانه‌های سنگی زیبا که همچون دیواره و برج‌های دفاعی عمل می‌کنند، پوشیده و محصور شده است.

در خیابان‌های باریک این شهر به وضوح، روح و تاریخ قرون وسطی‌ و داستان‌های شوالیه‌ها و … احساس می‌شوند. تاریخی که در خیابان‌های سنگی آن در حال رفت و آمد است. در این شهر خبری از ماشین، مصالح مختلف ساختمانی به جزء سنگ، آسفالت، علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ ترافیک و… نیست. رستوران‌های محلی این شهر در تنها خیابان های شهر با فروش غذا‌های محلی کسب و کار خوبی بهم زده‌اند و کار آنها بسیار پر رونق است.

شهر هوم کرواسی
شهر هوم کرواسی

جالب است بدانید که این شهر تنها با دو خیابان و جمعیتی بالغ بر 17 نفر، دارای سیاست گذاران منتخب و دولت محلی چون بخشدار و شهردار است. اداره شهر هوم به ‌عهده شهردار است که هر ساله توسط مردم انتخاب مي‌شود و مسئول برگزاري جلسات بحث و گفتگو درباره مسائل و مشکلات شهر و رسيدگي به تخلفات است.

همه مردم شهر موظف هستند در این مراسم و انتخابات شرکت کنند. کلید شهر این کوچک شهر جهان در هر انتخاب با برگزاری جشن ملی و موسیقی سنتی به شهردار جدید اهدا می‌شود. این مراسم به ویژه برای گردشگران و توریست‌ها بسیار جالب است.

طبیعت سرسبز، ساحل و دریای درخشان ایستریا با مزارع تاکستان، زیتون و تپه‌های پر گل و نیز روستا‌های کوچک و بزرگی که این شهر کوچک جهان را احاطه کرده است آن را به یک آهنربای توریستی تبدیل کرده است. توریست‌ها به شهر هوم، شهر میکروسکوپی هم می‌گویند.

تنها ده دقیقه زمان کافی است که سرتاسر شهر را ببنید. این شهر به گونه‌ای در شما حسی تاریخی القا و ایجاد می‌کند.همین حس کافی است که سیل گردشگران و توریست‌های بیشمار و به دنبال آن، ثروت بیکرانی به این شهر میکروسکوپی سرازیر شود.

شهر هوم کرواسی
شهر هوم کرواسی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨