جاهای دیدنی هند

جاهای دیدنی هند و جاذبه های آن | India

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی هند

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی هند آشنا خواهیم کرد.پس اگر تصمیم دارید به کشور هتدوستان سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید.

هند یا هندوستان، کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو می‌باشد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد. هند دومین کشور پرجمعیت دنیا است و نزدیک به یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده‌است. تنوع نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی به این کشور چشم‌اندازی شگرف از همزیستی مسالمت‌آمیز میان اعتقادات گوناگون بخشیده‌است.

هند، کشور رنگ ها و زیبایی ها، تنوع فرهنگ ها، جشن ها و جاذبه های بسیار است. در ادامه ما به شما بهترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری هند را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مرداب‌های کرالا – Kerala

خط ساحلی کرالا زنجیره ای از تالاب ها و دریاچه ها به موازات ساحل دریای عرب در ایالت کرالا است. خط ساحلی کرالا برای بسیاری از گونه های منحصر به فرد آبزیان از جمله خرچنگ، قورباغه ها و ماهی های گوبی، پرندگان و حیوانات مانند سمورهای آبی و لاک پشت خانه به حساب می آید. امروزه، گردشگری خانه قایقی، با چندین کتووالام بزرگ (قایق برنجی سنتی، در حال حاضر به هتل های شناور تبدیل شده اند) با رفت و آمد در آبراه ها، محبوب ترین فعالیت توریستی در خط ساحلی کرالا است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

واراناسی – Varanasi

واراناسی، در ساحل رود گنگ واقع شده است و برای پیروان دین هندو، بودایی‌ و جین مقدس است و همچنین سال‌هاست که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی در جهان است. در بسیاری از موارد، وارانانسی بهترین و بدترین جنبه‌های هند را بیان می‌کند و می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. صحنه زائرانی که در هنگام غروب و در میان بازتاب معابد قدیمی که تصویرشان در آب افتاده است، مشغول نیایش در رودخانه گنگ هستند، احتمالا یکی از خارق العاده‌ترین چشم‌انداز‌های جهان است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

جزیره هولاک

اکوتوریسم در جزیره هولاک، بزرگترین جزیره در آرامگاه ریچی واقع در مجموعه جزایر اندامان، به خوبی نمایان می‌شود. هرچند این جزیره به اندازه جزایر دیگر آسیا شلوغ نیست، اما تعداد بازدیدکنندگان جزیره هولاک با توجه به سواحل بزرگ، فضای راحت، امکان شنا و امکانات غواصی در حال افزایش است. بهترین زمان پیشنهادی برای بازدید از این جزیره از اواسط دی تا اواسط ماه اردیبهشت است، زمانی که آب و هوا آفتابی است و دریا آرام تر و کم موج‌تر هستند. ساحل ردهاناگار یکی از بهترین سواحل آسیا و بهترین دیدنی های هند است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

ساحل وارکالا

ساحل وارکالا، برای مسافرانی که می‌خواهند برای مدتی از بازدید دیدنی های هند دست برداشته و به یک استراحت بپردازند، بسیار محبوب است. سواحل شنی آن در امتداد صخره‌های شگفت‌انگیز، برای ساحل گردی، آفتاب گرفتن و شنا مناسب است، به خاطر همین نکات است که کانال دیسکاوری این ساحل را یکی ده ساحل تاپ فصلی در جهان معرفی کرده است. همچنین این ساحل برای چشمه‌های معدنی آن نیز شناخته شده است. اعتقاد بر این است که شنا کردن در این چشمه‌ها باعث برطرف شدن بیماری‌های مزمن و پاک شدن گناهان می‌شود. مسافرانی که می‌خواهند گشت و‌گذاری یواشکی نیز در آن حوالی داشته باشند، می‌توانند از معبد جاناردانا سوامی که معبدی ۲۰۰۰ ساله است و به پرستش ویشنو اختصاص داده شده است، بازدید کنند.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

تاج محل

تاج محل در آگرا مقبره ای از سنگ مرمر سفید است، که بین سال های 1632 و 1653 به دستور امپراطور مغول شاه جهان به یاد همسر مورد علاقه خود ساخته است. به نام “اشک بر گونه ابدیت” یکی از شاهکارهای معماری مغول و یکی از جاذبه های توریستی بزرگ در هند است. علاوه بر آرامگاه از سنگ مرمر سفید، تاج محل شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، استخرهای منعکس کننده، و باغ های زینتی وسیعی با درختان گل و بوته است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

کاخ میسور

بازدیدکنندگان قصر میسور که به عنوان دومین جاذبه توریستی محبوب در هند مطرح است، یک تجربه عالی را پشت سر می‌گذارند. هفت کاخ که مجموعه قصر میسور را تشکیل می‌دهند، مجموعه‌ای از دیدنی‌ها و جذابیت‌ها را دارا هستند. از سال ۱۳۹۹ تا ۱۹۵۰، وودایارها بر میسور حکومت کردند. کاخ اصلی آنها در سال ۱۳۹۹ ساخته شد و کاخ کنونی در سال ۱۹۱۲ تکمیل شد. کاخ جدید ترکیبی از سبک‌های اسلامی، هندو، گوتیک و راپوتی می‌باشد. این کاخ سه طبقه، دارای گنبد سنگ مرمر صورتی رنگ و برجی دلفریب است. این کاخ همه ساله میزبان جشنواره هنر و فرهنگ داشارا است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

غارهای آجانتا – Ajanta

غارهای آجانتا بنای تاریخی، صخره های برش یافته ای از قرن دوم قبل از میلاد می باشد.غارهای با شکوه آجانتا در حدود 650 سال پس از میلاد متروکه بوده است و تا 1819 فراموش شده بود، زمانی که یک حزب شکارچی بریتانیایی بر آن ها چیره شد. قرنطینه کردن این غارها کمک به حفاظت خوب آن ها کرد طوری که در آن برخی از نقاشی ها تا به امروز باقی مانده است. نقاشی‌های دیواری همه چیز را از جمله میدان های جنگ برای کشتی های قایقرانی، خیابان های شهر و جنگل های انبوه پر از حیوان، کوه های پوشیده از برف را به خوبی نشان می دهد. شهر اورنگ آباد دروازه ورود به غار آجانتا و هم چنین غار دیدنی الورا است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

هارماندیر صاحب – Harmandir Sahib

معبدی زیبا و عظیم که در قلب امریتسار ساخته شده است. ساخت این معبد در قرن شانزدهم شروع شد و در قرن ۱۹ام، تمام طبقات آن با طلا پوشانده شد. این معبد مکانی برای زیارت هندوها ساخته شده بوده است و بعد از تاج محل به مهمترین جاذبه گردشگری هند تبدیل شد. برای لذت بیشتر می توانید در شب به دیدن این مکان بروید.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

پالولم – Palolem

پالولم جنوبی ترین ساحل توسعه یافته گوا و هم چنین یکی از زیبا ترین سواحل منطقه است. یک خلیج طبیعی احاطه شده توسط پرتگاه های بلند در دو طرف، و دارای دریایی آرام با یک بستر کم شیب است. برای کسانی که بر این باورند که ساحل نمی تواند بدون رستوران و هتل های خوب بهشت باشد، با یک شب زنده داری و رستوران های تاپ، پالولم را تبدیل به مکان بانشاط کرده است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

معبد ویروپاکشا – Virupaksha

معبدی عظیم الجثه که در شهر هامپی واقع است. این معبد یکی از قدیمی ترین معبدهای هند است که از قرن هفتم تا کنون مورد استفاده اهالی هند بوده و به جاذبه گردشگری هند تبدیل شده است. در اطراف این معبد فضای سبز و بکری وجود دارد که می توانید اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانید.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

معبد راناکپور

معبد راناکپور، بسیار معروف و پر از تزئین از معابد دین جین است که برای هنر و معماری آن مشهور است و جزو نمونه‌های شاخص معبد در جهان در نظر گرفته شده است. این معبد در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است و ساخت آن بیش از ۵۰ سال طول کشیده است. یکی از بزرگترین معابد در هند، معبد راناکپور می‌باشد که دارای ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد است، اما شهرت اصلی آن به خاطر ۱۴۴۴ ستون معروفش است که هر یک از آنها منحصر به فرد است. مجسمه‌های خدایان در هر گنبدی قرار گرفته است. حکاکی بسیار پیچیده، سبب جلوه بیشتر طراحی داخلی این معبد شده است و از بهترین دیدنی های هند است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

دربار صاحب

دربار صاحب، که بیشتر به عنوان معبد طلایی مشهور است، جاذبه گردشگری اصلی امریتسار محسوب می‌شود و مهم‌ترین محل مذهبی برای سیک‌ها می‌باشد. ساخت این معبد توسط گورو رامداس جی، در قرن شانزدهم آغاز شد. در قرن نوزدهم، مهاراجه رانجیت سینگ، سطح بالای معبد را با طلا روکش کرد. این بنا یک معبد خیره‌کننده است و همیشه لبریز از هزاران زائر است که از سرتاسر هند آمده‌اند، و به خاطر اینکه این محل رویایی را که پیشتر فقط از تلویزیون دیده بودند، از نزدیک می‌بینند، هیجان زده هستند.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

کاخ دریاچه

کاخ دریاچه در دریاچه پیچولا در شهرستان اودایپور به عنوان یک کاخ تابستانی سلطنتی در قرن 18 ساخته شده بود. امروز یک هتل لوکس 5 ستاره ، تحت عنوان ” هتل ها استراحت گاه و قصرهای تاج” است. هتل کاخ دریاچه در حمل و نقل مهمانان به هتل از اسکله در کاخ شهر در ساحل شرق دریاچه پیچولا عمل یک قایق را انجام می دهد. این کاخ در سال 1983 زمانی مشهور شد که در فیلم اختاپوس جیمز باند به عنوان خانه شخصیت اول استفاده شد.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

جایسالمر

جایسالمر واقع در گوشه غربی راجستان در نزدیکی مرز پاکستان، شهر کویری ناب است. دیوارهای زرد ماسه‌ای”شهر طلایی” از بیابان تار مانند صحنه ای از شب های عربی بالا می آید، در حالی که جایسالمر شهر را مانند تاجی می پوشاند. تجارت کنترل نشده چشم انداز زیبای جایسالمر را کاهش داده، اما حتی با همه توریست ها و اتوبوس های تور، باز هم یکی از محبوب‌ترین جاذبه های توریستی در هند باقی مانده است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

غارهای الورا

غارهای الورا در هند در بین قرن‌های پنجم و دهم ساخته شده‌اند و عمر برخی از آن‌ها به قرن ششم میلادی بازمی‌گردد. در این مجموعه غارها که یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان به شمار می‌روند، بیش از ۱۰۰ غار وجود دارد که ۳۴ مورد از آن‌ها برای بازدید عموم در دسترس هستند. بزرگ‌ترین حفاری یکپارچه سنگی نیز در این غار واقع شده است و به همین دلیل نیز گفته می‌شود که هنر حفاری غار را می‌توان در این مکان مشاهده کرد.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

خاجوراهو

خاجوراها (Khajuraho) مجموعه‌ای از معابد است که در آن هنر و عشق ترکیب شده و نتیجه آن یکی از بهترین معابد هنری قرون وسطی نه تنها در هند، بلکه در جهان شده است. این مجموعه در قرن دهم میلادی ساخته شده است که البته از مجموع ۸۵ معبد اصلی، تنها ۲۵ عدد از آن‌ها باقی مانده‌اند. نقش‌های درست شده بر روی دیواره‌های این معابد نشان‌دهنده نوع زندگی زنان در قرون وسطی هستند.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

پارک ملی کانها – Kanha

پارک ملی کانها در زمره‌ی زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا و یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن ببر در هند است. جنگل‌های باشکوه بامبو و سال، دشت‌های پر از چمن و دره‌های کانها الهام بخش رودیارد کیپلینگ در نگارش اولین رمانش “کتاب جنگل” بوده و اینجا را تبدیل به یکی از برترین جاذبه‌های هند کرده‌ است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

با ما همراه باشید تا شما را با چند شهر هندوستان آشنا کنیم:

دهلی نو

پایتخت پر هیاهوی هند، دهلی نو به حق تاج پایتختی را برسر دارد. سنت و مدرنیته در کنار هم در دهلی نو . پایتخت هندوستان با جاذبه های متنوع و وسیعی از جمله مساجد، کاخ ها، بناهای تاریخی انعکاس دهنده تاریخ هندوستان است. از جمله مکان های مهم دهلی قدیم است که قلعه باشکوه سرخ (Red Fort) در آن قرار دارد. اما از زیبایی های دهلی نو میتوان به ساختمان های مدرن دولتی، سفارتخانه ها و … اشاره کرد.قطب منار (QutubMinar)دومین برج مناره ای بلند تاریخی در هند است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

آگرا

آگرا یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای هندوستان است. ماه مهر تا ماه فروردین، مناسب ترین شرایط آب و هوایی برای سفر به شهری است که آرامگاه تاج محل در آن به عنوان یک شاهکار معماری ایرانی به شمار می رود. با این وجود تاج محل تمام دیدنی آگرا نیست و دیدنی های دیگری همچون آرامگاه اعتمادالدوله، مسجد جامع آگرا و باغ مریم میزبان گردشگران هستند. تاج محل در آگرا، مقبره ای از سنگ مرمر سفید است که به دستور امپراتور مغول، «شاه جهان» برای یادبود همسر مورد علاقه اش ساخته شده است. این مکان که «اشک بر گونه ابدیت» نیز نامیده می شود، یکی از جاذبه های توریستی بزرگ در هند است. علاوه بر مقبره سنگ مرم سفید رنگ، گنبد تاج شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، استخر و باغ زینتی مملو از درختان گل و بوته است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

جیپور

جیپور یکی از شهرهای دیدنی هندوستان است که در شمال غربی این کشور واقع شده و به شهر صورتی شهرت دارد. این شهر از معروف ترین نقاطی است که حدود 300 سال پیش تاسیس شده که یقینا از دیدن معماری شهری منظم و منسجم آن لذت خواهید برد. هاوا، قلعه اکبر، جانتار مانتار، سالن آلبرت، کاخ رمباغ، جال محل، کاخ ماهاراجه، کاخ ماهارجه جیپور و… از جمله پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری و دیدنی جیپور بشمار می آید. بهترین هتل ها در جیپور واقع شده است.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

گوا

گوا، یکی از شهرهای مهم و توریستی هندوستان و ویترین گردشگری این کشور به شمار می رود، زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور پهناور است. طبیعت گوا با تپه های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیری مناظر بکر و چشم نوازی را ایجاد کرده است. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارند. این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می کند. غذاهای گوا که از جذاب ترین قسمت های سفر به گوا محسوب می شود، بسیار معروف بوده و مخلوطی است از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و غربی اما به دلیل حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در جای جای شهر در دسترس هستند. گوا یکی از معدود مکان های هند است که اغلب رستوران های آن گوشت گاو هم سرو می کنند.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

بمبئی

بمبئی شهر رویاهاست، شهری که هرگز نمی خوابد؛ این شهر تعاریف متعددی دارد. اما احتمالا مناسب ترین تعریف این است که بمبئی، پایتخت تجاری هند است. اغراق آمیز نیست که می گویند بمبئی افسون طبیعی خاصی دارد که بازدیدکنندگان را از هند و خارج از کشور جذب می کند. با این حال، دلیل دیگری که بمبئی را آنچه هست می سازد، بالیوود است؛ لبریز از رستوان ها، باشگاه ها و جاذبه های توریستی. بمبئی شهر همیشه در خاطر با اینکه یکی از مراکز مهم تولید ثروت در هندوستان است، اما بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارد. بمبئی تنها شهر هند است که بیشترین مسافرانش، قبلا هم به آن جا سفر کرده اند؛ فراموش نکنید که یک بار دیدنش کافی نیست.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨