جاذبه های دیدنی و گردشگری تایلند (قسمت ۱)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی تایلند

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی تایلند صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تایلند در ادامه با ما همراه باشید.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌ است. تایلند یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در بین مردم کل جهان است.

تایلند، کشوری وسیع با شمار زیادی جاذبه های دیدنی و تاریخی و طبیعی است که هم نام بردن از تمام این جاذبه ها در یک مقاله امکانپذیر نیست و هم اینکه برای بازدید از همه زیبایی های این کشور فوق العاه به بیشتر از یک ماه زمان احتیاج دارید. اما نگران نباشید مجله تاپ توریست سعی کرده است بهترین و محبوب ترین جاهای دیدنی تایلند را به شما معرفی کند تا در سفر به این کشور بهتر بتوانید برای گشت و گذار خود برنامه ریزی کنید.

تایلند از آن کشورهایی است که اکثر کسانی که به آن سفر کرده اند بعد از سفر از توصیف زیبایی های آن عاجزند و ادعا می کنند طبیعت هیچ کجای دنیا به زیبایی و نفس گیری طبیعت تایلند نیست. و عده زیادی پیشنهاد می کنند که اول تمام دنیا را بگردید و در آخر به تایلند سفر کنید، زیرا با دیدن زیبایی های این کشور دیگر هیچ کجا به چشم نمی آید!

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این بخش از مجله گردشگری تاپ توریست ما لیستی از بهترین جاهای دیدنی تایلند را برای شما فراهم کرده ایم. در بخش اول بیشتر جاهای دیدنی و تاریخی شهر بانکوک را معرفی می کنیم و در قسمت دوم شهرها، منطقه ها و جزایر دیدنی اطراف را برای شما آماده کرده ایم.

در ادامه نیز میتوانید از طریق لینک زیر بخش دوم این مقاله را بخوانید تا اطلاعات کاملی در مورد جاذبه های گردشگری تایلند داشته باشید.

رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya)

رود چائو فرایا که اصلی‌ترین رود تایلند است، در مرکز شهر بانکوک جاریست و در نهایت به خلیج بانکوک می‌ریزد. بخش قابل توجهی از حمل‌و‌نقل در شهر بانکوک، در بستر این رود انجام می‌شود. اتوبوس‌های رودخانه‌ای، کشتی‌های کوچک و تاکسی‌های رودخانه‌ای، از جمله وسائلی هستند که کار حمل‌ونقل مردم در این رود را انجام می‌دهند. برخی مردم، به دلیل وجود این رود، به شهر بانکوک لقب «ونیز شرق» داده‌اند.

جاهای دیدنی تایلند

کاخ بزرگ تایلند (Grand Palace)

لقب بزرگ، کاخ بزرگ را به خوبی توصیف می‌کند چراکه این کاخ بیش از 214000 مترمربع مساحت دارد و برای دیدن آن، حداقل به یک نصف روز نیاز دارید. بهتر است اول یا آخر شب یا صبح زود، در اواسط هفته برای دیدن کاخ بروید تا با ترافیک گردشگران مواجه نشوید و بتوانید همه گوشه و کنار کاخ را ببینید. برای ورود به کاخ باید لباس بلند (پیراهن آستین‌دار و شلوار) بپوشید، درغیر این‌صورت، به شما اجازه ورود به کاخ داده نمی‌شود.

معبد وات فرا کایو تایلند (wat phra kaew temple)

معبد وات فرا کایو که به عنوان “معبد زرین بودا” شناخته می شود، به صورت رسمی بزرگترین معبد مقدس بودایی در تایلند شناخته می شود. البته این معبد درون محوطه کاخ بزرگ قرار گرفته است. یکی از ویژگی های جالب این معبد آن است که می توانید برای ورود به معبد، لباس های مخصوص معبد را اجاره کنید و با همان لباس ها به قصد گشت و گذار در معبد بپردازید.

جاهای دیدنی تایلند

معبد وات آرون تایلند (Wat Arun)

یکی دیگر از جای دیدنی در بانکوک، معبد وات آرون است که نمادی از معابد بودایی در بانکوک تایلند است. نام این معبد از الهه هندی به نام “آرونا” گرفته شده است. این معبد اولین مکان بازتاب دهنده نور صبحگاهی است. از همین رو، به آن معبد سپیده دم هم گفته می شود و در کنار رودخانه بنا شده است. اگر به رسم و رسوم بودایی علاقه دارید و یا تمایل به آشنایی با این آیین پر رمز و راز دارید، حتما سری به این مکان مقدس بزنید.

خیابان خاوسان (Khaosan Road)

خیابان خاوسان، خیابان کوتاهی در مرکز بانکوک که در سال ۱۸۹۲ و در زمان حکومت رامای پنجم در یک کیلومتری کاخ بزرگ ساخته شد. در گذشته این خیابان، بازار بزرگ برنج فروشی بوده است. اما از حدود ۲۰ سال پیش، در این خیابان، انواع آپارتمان های ارزان قیمت، هتل های با قیمت مناسب و  حتی سه ستاره ایجاد شد. تقریبا هر مسافری که به کشور تایلند می رود، به این خیابان سپری می زند. علاوه بر آن، این خیابان مکان بسیار مناسبی برای انواع خریدهاست.

جاهای دیدنی تایلند

موزه ملی بانکوک (Bangkok National Museum)

موزه ملی بانکوک، بزرگ‌ترین موزه تایلند برای نگه‌داری مصنوعات و آثار هنری تایلند است. این موزه توسط شاه راما پنجم ساخته شد تا هدایایی که پدرش به او داده بوده را به نمایش بگذارد. از سلاح‌های چینی گرفته تا سنگ‌های قیمتی و لباس‌های سنتی، در این موزه نگه‌داری می‌شود. البته یکی از مشکلات این موزه این است که توضیحات برخی از آثار آن، به انگلیسی نوشته نشده است. با بازدید از این موزه با تاریخ و فرهنگ تایلند آشنا می شوید.

بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک بواسطه عکس های زیبایی که در راهنماها و کتاب های سفر چاپ شده اند برای بسیاری شناخته شده اند. هر چند امروزه بیشتر اجناس این بازارها برای توریست ها عرضه می شوند، این بازارهای زیبا همچنان مملو از  میوه ها و سبزیجات گرمسیری، آب نارگیل تازه و غذاهای محلی که در آشپزخانه های شناور و در قایق ها پخته می شوند، می باشند. ب

رای لذت بردن هرچه بیشتر از این بازارهای زیبا بدون نیاز به چانه زنی سر قیمت ها از قایق هایی که به همراه راهنما به بازار (Damnoen Saduak)  می روند استفاده کنید. دیگر بازارهای شناور بانکوک بازارهای تالینگ چانگ، بنگ کوویانگ و بازار خا می باشند. تایلند بیش از 10 بازار شناور دارد که می توانید موقعیت آنها را در نقشه زیر ببینید.

جاهای دیدنی تایلند

بازار چتوچک (Chatuchak Market)

اگر دوست دارید از بانکوک خرید کنید، رفتن به بازار چتوچک پیشنهاد می‌شود. این بازار با مساحت 27 هکتار، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان است. این بازار هر شنبه و یکشنبه برقرار می‌شود و حدود 200 هزار نفر در روز از آن بازدید می‌کنند. هر چیزی که تصور کنید را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. این بازار آنقدر بزرگ است که با یک بار بازدید، نمی‌توانید همه بخش‌های آن را ببینید.

پارک ملی کائو یای (Khao Yai) تایلند

پارک ملی کائو یای (Khao Yai) که در شمال بانکوک قرار دارد، بزرگ‌ترین پارک ملی تایلند است. بلافاصله پس از ورود به پارک، به احتمال زیاد گروه‌های بزرگ ماکاک (نوعی میمون) از شما استقبال می‌کنند. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، میمون‌های درازدست را بین درختان خواهید دید. فیل، گوزن و نوک‌شاخ، دیگر حیواناتی هستند که زیاد در پارک دیده می‌شوند.

جاهای دیدنی تایلند

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨