تور جام جهانی 2022 قطر و هزینه های آن | Qatar

"اجاره
رزرو تور
تور تابستان 1403
 

تور جام جهانی 2022 قطر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره تور جام جهانی 2022 قطر خواهیم گفت. برای اطلاع از شرایط سفر و هزینه های آن در ادامه با ما همراه باشید.

قطر (Qatar) کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. این کشور تا سال ۱۹۷۱ تحت‌الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال ۱۹۷۱ به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. مجله فوربز نیز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده ‌است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد.

کشور قطر به ۱۰۰ مقصد مختلف در سرتاسر جهان متصل و از این بابت یک نقطه حمل و نقل بسیار شلوغ است؛ در واقع فرودگاه بین‌المللی Hamad به سرعت به یک دروازه جهانی برای مسافران خارجی تبدیل شده است. قطر در سال 2022 میزبان مسابقات جام جهانی خواهد بود. کمتر از 10 ماه دیگر تا جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال و آمادگی قطر برای متحیر کردن دنیا باقی مانده است.

تیم ملی به جام جهانی قطر راه یافته و حالا با توجه به برگزاری این تورنمنت جذاب در نزدیکی ایران، بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی به دنبال تماشای این رقابت‌ها از نزدیک هستند. خیلی از ایرانی‌های فوتبال دوست طی دهه‌ها گذشته منتظر وقوع چنین رخدادی بودند که بتوانند جام جهانی را بیرون از قاب تلویزیون و روی سکو‌ها ببینند. اما هزینه این سفر و دیدن مسابقات چندان ارزان در نمی آید.

تور جام جهانی 2022 قطر
تور جام جهانی 2022 قطر

زمان برگزاری جام جهانی

تاریخ دقیق برگزاری جام جهانی قطر 2022 از 21 نوامبر تا 18 دسامبر، یعنی از 30 آبان تا 27 آذر است. فروش تور جام جهانی قطر چند ماه زودتر از برگزاری افتتاحیه جام جهانی قطر شروع می‌شود. پس باید از همین حالا به فکر هزینه تور جام جهانی قطر و ویزای جام جهانی قطر و شرایط رفتن به جام جهانی قطر باشید.

شرایط رفتن به جام جهانی قطر

برای این که بتوانید به قطر سفر کنید و ویزای جام جهانی قطر را دریافت کنید، باید مدارک زیر را در فرودگاه قطر همراه خود داشته باشید؛

  • بلیت رفت و برگشت
  • وچر هتل
  • اسکن پاسپورت
  • اسکن عکس رسمی و واضح مسافر
  • تکمیل فرم مشخصات و درخواست مسافر برای سفر به قطر
  • و در صورت امکان بلیت ورزشگاه

ویزای قطر

اخذ ویزای قطر، کار بسیار ساده‌‌ای است؛ برای دریافت ویزای توریستی قطر باید پس از سفر به قطر و از داخل فرودگاه، ویزای فرودگاهی دریافت کنید. برای اخذ ویزای فرودگاهی باید بلیت رفت و برگشت، حداقل هزار و 500 دلار آمریکا و یا معادل آن به ریال، و وچر هتل خود را  به همراه داشته باشید. برای شرکت در تور جام جهانی قطر حتماً باید ویزای توریستی قطر را دریافت کنید.

به طور کلی برای دریافت ویزای قطر باید مدارک زیر را آماده کنید؛

    • اصل پاسپورت با بیش از ۶ ماه اعتبار
    • یک قطعه عکس ۶*۴
    • رزرو بلیط رفت‌ و برگشت هواپیما
    • واچر هتل
    • گردش حساب ۳ ماهه که به تایید بانک رسیده است.
    • هزینه صدور ویزا که در حال حاضر 75 دلار می‌باشد.

هزینه ۱۵۰ میلیونی برای تماشای ۳ بازی

هشت روز از آغاز پیش‌فروش بلیت بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گذرد. در ۲۴ ساعت اولیه ثبت‌نام بلیت جام جهانی کمتر از هزار و ۵۰۰ ایرانی ثبت‌نام کردند. در حال حاضر و با قیمت کنونی دلار، مجموع هزینه برای تماشای سه بازی فوتبال جهانی برای ایرانیان حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود که بسیاری از ایرانی‌ها توان پرداخت آن را ندارند. البته به این مبلغ هزینه‌های جانبی نیز اضافه می‌شود.

علاوه بر هزینه‌های مالی، محدودیت ویزا کارت برای ایرانیان و محدودیت واکسن‌های مورد تائید قطر از موانعی است که ایرانیان برای حضور در ورزشگاه‌های قطر و تماشای بازی ها دارند.

هر فردی می‌تواند در سایت فیفا برای خود و ۶ نفر دیگر برای بلیت جام جهانی ثبت‌نام کند. قیمت بلیت‌های جام جهانی قطر هم از چهار هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود تا قیمت بالاتر که شامل هزینه بلیت، هتل و تماشای بازی می‌شود. این تور را هواپیمایی قطر می‌فروشد.

خرید بلیت تماشای بازی با خرید تور متفاوت است. هر فردی می‌تواند در سایت اعلامی فیفا برای خرید بلیت پیش‌ ثبت‌نام را انجام دهد. مثلا برای سه بازی مقدماتی برای هر نفر بدون هزینه پرواز، هتل و خدمات دیگر حدود ۲۲ میلیون تومان می‌شود. اگر تور باشد و مجموع هزینه‌های بلیت تماشای بازی، پرواز، هتل و خدمات حساب شود ۵۶۰۰ دلار یا به عبارتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. البته که ایرانیان به دلیل محدودیت حساب بین‌المللی با همین هزینه هم نمی‌توانند به صورت مستقیم از فیفا بلیت بخرند و باید از طریق آزانس های مسافرتی اقدام کنند.

تور جام جهانی 2022 قطر
تور جام جهانی 2022 قطر

قرعه کشی جام جهانی 2022

در فروردین امسال که قرعه کشی جام جهانی انجام می‌شود، ایمیل جدیدی برای کسانی که ثبت‌نام کردند ارسال می‌شود و از این طریق باید مراحل بعدی ثبت‌نام را انجام دهند. اما ایرانیان شاید نتوانند مراحل بعدی را طی کنند. ایرانیان چون مشکل ویزاکارت دارند امکان پرداخت این هزینه را ندارند. آنها فقط در مرحله پیش‌پرداخت موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

برای رفع این مشکل، عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید ما از طریق اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر به هواپیمایی قطر پیشنهاد دادیم که تور جام جهانی را به عهده آژانس‌های هواپیمایی در سراسر ایران بگذارند. همانطور که در جام جهانی‌های گذشته این رویه بوده است. اما قطر هنوز این موضوع را قبول نکرده و راهکاری هم نداده است. حالا ایرانیان هنوز برای رفتن به جام جهانی مردد هستند.

بهترین هتل ها برای تور جام جهانی قطر

همانطور که پیش‌تر گفتیم، کشور قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است و به همین دلیل با سفر به این کشور، می‌توانید یکی از لوکس‌ترین اقامت‌های خود را تجربه کنید. کشور قطر هتل‌های زیادی دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را با توجه به بودجه خود برای اقامت انتخاب کنید. اگر قصد دارید در جام جهانی قطر 2022 شرکت کنید به لینک زیر مراجعه کنید تا با بهترین هتل‌های قطر آشنا شوید.

فقط این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید در جام جهانی قطر شرکت کنید و تور جام جهانی قطر را بخرید، باید چند ماه زودتر هتل و تور خود را رزرو کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨