چشمه سرآب اردشیر کازرون ، فارس | Kazerun

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه سرآب اردشیر

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه سرآب اردشیر در کازرون استان فارس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این چشمه زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

کازرون از شهرستان‌های غرب استان فارس است که وصف زیبایی‌هایش و طبیعت کم‌نظیرش غیرممکن است. دیدنی‌های کازرون به قدری زیاد هستند که در تمام فصول پاسخگوی مسافران و گردشگران مشتاق هستند. تماشای طبیعت بی‌بدیلش در فصل تابستان، آب‌تنی در چشمه‌سارها و رودخانه‌هایش در فصل تابستان، قدم زدن در باغ‌های مرکبات چشم‌نواز آن در پاییز و مدهوش شدن از بوی نرگس‌های زرد در فصل زمستان، همه جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را شیفته خود می‌کنند. یکی از این جاذبه ها چشمه سراب اردشیر است.

چشمه سرآب‌ اردشیر یکی از سرآب‌های تاریخی شهرستان کازرون است که در کنار امامزاده سید حسین در ۲۴ کیلومتری کازرون و در فاصله ۲ کیلومتری شهر تاریخی بیشاپور واقع شده ‌است. این چشمه در روزگار باستان در مسیر جاده شاهی قرار داشته ‌است. چشمه مذکور نیز یکی از منابع تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی مردم منطقه محسوب می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چشمه سرآب اردشیر
چشمه سرآب اردشیر

چشمه سرآب اردشیر یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کازرون که مربوط به دوره ساسانیان است. این چشمه با سنگ‌های زیبای چینی تزئین شده است اما در طی زمان بخش‌های زیادی از آن از بین رفته است. در کنار این چشمه علاوه بر امامزاده سید حسین کازرون چند چهارطاقی نیز وجود دارد که از قابلیت های گردشگاهی این چشمه به شمار می روند.

چشمه سرآب اردشیر
چشمه سرآب اردشیر

هر چند در گذشته  محیط اطراف چشمه ی سرآب اردشیر حالتی بکر و طبیعی تر داشت  اما امروزه و به لطف امامزاده متبرک سید حسین و زوار زیاد این مکان مقدس و با خرید بعضی از باغات اطراف چشمه تفرجگاهی نسبتا خوب و درخور و شایسته ایجاد گردیده است تا زائران و گردشگران بتوانند از محیط مناسب جهت استراحت و گردش استفاده نمایند.

چشمه سرآب اردشیر
چشمه سرآب اردشیر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨