پل گالاتا استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پل گالاتا استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پل گالاتا استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پل در قلب شهر استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

پل گالاتا (Galata Bridge) یک پل دو طبقه است که در منطقه بی اغلو بر روی خلیج شاخ طلایی کشیده شده و شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را به هم وصل می کند. این پل در سال ۱۹۲۲ با طرح یکی از مشهورترین مهندسان پل سازی جهان ساخته شد. طبقه بالای این پل برای عبور ماشین ها و طبقه پایین آن محل گذر مردم است که ردیفی از رستوران های دریایی در این قسمت وجود دارند و گردشگران می توانند انواع غذاهای دریایی بسیار خوشمزه را در این رستوران ها امتحان کنند.

پل گالاتا استانبول
پل گالاتا استانبول

پل گالاتا در قرن نوزدهم میلادی و به طول 490 متر و عرض 42 متر روی خیلج شاخ طلایی استانبول ساخته شد. بیشتر کشتی های ماهی گیری در زیر این پل پهلو گرفته و هر روز بار ماهی تازه می آورند و سپس بساط ماهی فروش ها پهن شده و مردم به خرید ماهی تازه می پردازند. راه رفتن بر روی این پل و تماشای غروب آقتاب از آنجا بسیار دیدنی می باشد و می تواند نظر هر بازدیدکننده ای را جلب خود کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پل گالاتا کی ساخته شده است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سلطان بایزید دوم در سال 1502 از دو نقاش مطرح آن دوران، لئوناردو داوینچی و میکل آنژ درخواست طراحی پلی را کرد که دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم وصل کند. اما این درخواست توسط میکل آنژ پذیرفته نشد و لئوناردو بود که طرحی برای آن ارائه داد. اما طرح وی توسط سلطان بلندپرواز عثمانی مورد قبول واقع نشد، تا اینکه در سال 1992 در بخش قدیمی شهر پلی را ساختند که جنوب را به شمال متصل می‌کرد و نام گالاتا را بر آن نهادند. این پل شامل 6 مسیر خودرو و دو خط تراموا و پیاده‌روی است.

 

طبقه بالای پل گالاتا همیشه شلوغ است و ماشین ها و ترامواها از آن عبور می کنند. در حاشیه های طبقه دوم پل گالاتا هم ماهیگیران می ایستند و قلاب ماهیگیریشان را از آن بالا داخل آب می اندازند. در واقع باید بگوییم که حضور همین ماهیگیران هم باعث جذابیت هرچه بیشتر پل گالاتا استانبول شده است و خیلی از توریستان فقط برای دیدن این ماهیگیران و عکاسی از آن ها به پل گالاتا استانبول می روند. جالب است بدانید که خود این ماهیگیران هم می دانند که تا چه اندازه بین توریستان محبوبیت دارند و هیچ مقاومتی در برابر عکس هایی که صبح تا شب از آن ها گرفته می شود نشان نمی دهند و تازه از عکاسی استقبال هم می کنند!

چرا باید از این پل دیدن کنید؟

به طور خلاصه به این دلیل که این پل شور و شوق و هیجان بسیار زیادی به شما منتقل می کند و خیلی ساده به یادتان می آورد که شما در یکی از بهترین شهرهای دنیا هستید. این پل پر از ترافیک مردمی است که دارند به تجارتشان می رسند، هر کسی سرش به کار خودش است و هیچ کسی به شما توجه نمی کند بنابراین می توانید یک روز خوب را به همراه مردم استانبول و در جمع آنها سپری کنید و از نزدیک با زندگی آنها آشنا شوید. این پل، قطب شاخ طلایی است. بر روی این پل است که می‌توانید استانبول واقعی را ببینید، در برابر چشمانتان تنگه بسفر جادویی قرار دارد و از یک سو مناره‌های مساجد تاریخی و از سوی دیگر ساختمان‌های مدرن به چشم می‌خورند.

پل گالاتا استانبول
پل گالاتا استانبول

رستوران های پل گالاتا استانبول

در طبقه پایین پل تعداد زیادی اغذیه فروشی وجود دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت پل گالاتا استانبول، وجود همین اغذیه فروشی ها و رستوران هایی است که در طبقه پایین پل گالاتا استانبول تعبیه شده اند.شما می توانید ارزان ترین غذاهای استانبول را در اغذیه فروشی های همین پل گالاتا استانبول پیدا کنید و طعم اصیل غذاهای ترکیه ای را با پرداخت کمترین هزینه بچشید.

به شما توصیه می کنیم که برای یک بار هم که شده برای خوردن غذا به پل گالاتا استانبول بروید و مطمئن باشید که تا پایان سفرتان، وقتی که گرسنه تان شود، ناخودآگاه به سمت پل گالاتا استانبول کشیده خواهید شد! از بهترین غذاهایی که در پل گالاتا استانبول سرو می شوند، می توان به ساندویچ ماهی کبابی و کباب های ترکیه ای اشاره کرد. غذاهای ارزان و خوشمزه ی ترکی روی این پل به فراوانی وجود دارند از ذرت داغ گرفته تا ساندویچ ۵ لیری ماهی! رستوران های ۵ ستاره را فراموش کنید چون غذاهای روی این پل دقیقا به اندازه ی همان رستوران ها خوشمزه هستند.

جاذبه های نزدیک

این پل در نزدیکی دیگر جاذبه های گردشگری استانبول قرار گرفته است که اگر اهل پیاده روی باشید، با فاصله بسیار کمی دارند می توانید به راحتی از آنها نیز بازدید کنید، فراموش نکنید که پیاده روی در شهر استانبول یکی از لذت های سفر شما خواهد بود، فاصله برخی جاذبه ها به این صورت است؛

  • برج گالاتا؛ حدود 13 دقیقه
  • مسجد جدید؛ حدود 13 دقیقه
  • بازار ادویه؛ حدود 12 دقیقه
  • مسجد سلیمانیه؛ حدود 17 دقیقه
  • حمام سلیمانیه؛ حدود 12 دقیقه
  • مسجد رستم پاشا؛ حدود 8 دقیقه
  • PTT موزه؛ حدود ۱۷دقیقه
  • موزه راه آهن استانبول؛ حدود 20 دقیقه
  • برج بایزید؛ حدود 24 دقیقه
پل گالاتا استانبول
پل گالاتا استانبول

چطور به پل گالاتا برویم؟

برای دسترسی به پل گالاتا استانبول از منطقه تکسیم می توانید سوار اتوبوس های شماره 96T شوید. شما حدودا ظرف مدت 20 دقیقه می توانید این مسیر را طی کنید و به پل زیبای گالاتا دسترسی پیدا کنید. اگر بخواهید از منطقه سلطان احمد به پل گالاتا استانبول برسید، می توانید این مسیر را به صورت پیاده و ظرف مدت 20 دقیقه طی کنید و یا اینکه سوار ترامواهای امینونو شوید و بدین شکل با پرداخت 2 لیره به این پل دسترسی پیدا کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨