دسرهای معروف بلغارستان
دسرهای معروف بلغارستان

دسر های لذیذ و معروف بلغارستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دسرهای معروف بلغارستان

در کنار جاذبه های گردشگری بلغارستان یکی از مهم ترین نکاتی که در سفر به این کشور این است که توریست ها و مسافران تور بلغارستان می توانند از خوردن دسرهای بلغارستان که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند، لذت ببرند. دسرهای بلغاری از ساده تا پیچیده و از یونان، ترکیه، اتریش و آلمان تحت تاثیر قرار می گیرند. این نشان دهنده گروه های مختلف قومی و سنت های آشپزی است که در بالکان می آیند. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با دسرهای معروف بلغارستان بیشتر آشنا شوید.

باقلوا

این شیرینی یک شیرینی محبوب در بلغارستان است که در اصل از عثمانی وارد این کشور شده است. اگر به بلغارستان بروید بدون شک باید این شیرینی را امتحان کنید. برای پخت آن از همان خمیر فیلو ای استفاده میشود که در بانیتسا از آن استفاده میشود. با این تفاوت که در اینجا این خمیر در شربت شکر یا عسل خوابانده میشود و شپش با گردو قطعه قطعه شده پوشانده میشود. در نتیجه ما یک شیرینی کیک مانند چسبناک و بسیار شیرین از خمیر و آجیل داریم که با عسل کنار یکدیگر نگه داشته میشوند.دسرهای معروف بلغارستان

Tikvenik

Tikvenik نوعی از بانیستای معروف بلغارستان است (نوعی فیلو یا خمیر پای که جزء غذاهای بومی بلغاری است). Tikvenik مملو از کدو تنبل شیرین و گردو است. این دسر ترد و در عین حال بسیار خوشمزه است. اگر می‌خواید این دسر رو تو خونه درست کنید ، ولی حوصله ورز دادن و رول کردن خمیر رو ندارید، فقط کافیه از سوپرمارکت ها خمیر فیلو رو تهیه کنید و دیگه کار تمومه.دسرهای معروف بلغارستان

Kozunak/ Cozonac

این دسر تقریبا مشابه اشتولن (نان آلمانی حاوی آجیل و میوه) دسر محبوب آلمانی در سراسر جهان هست، کوزوناک بلغاری (که به عنوان cozonac نیز شناخته میشه) در برخی از مناطق مولداوی و رومانی سرو می شود. این نان شیرین که معمولاً در نزدیکی های تعطیلات عید پاک تهیه می شود، اغلب با میوه هایی مثل کشمش و خرما و همچنین آجیل (فندق، بادام یا گردو) مغزدار می شود.  اضافه کردن شکلات و مربا به این دسر سنتی بلغاری، آن را شیرین تر می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دسرهای معروف بلغارستان
دسرهای معروف بلغارستان

Garash cake

احتمالاً معروف ترین کیک شکلاتی بلغاری در کل تاریخ کیک گاراش هست. این کیک، یک کیک ساده و دلچسب و پر از شکلات است که پیشینۀ آن به دهه ۱۸۸۰ برمی‌گردد. جالب اینکه، این کیک به مقدار کمی آرد نیاز دارد و حتی بعضی از دستورهای طبخ آن به هیچ نوع آردی نیاز ندارد! آنچه که باعث می شود کیک گاراش جزء کیک هایی باشد که حتما باید امتحان شود، این واقعیت است که حتی یک تکه از این کیک اشتیاق و هوس دوستداران شکلات رو برانگیخته می کند.

دسرهای معروف بلغارستان
دسرهای معروف بلغارستان

Orehovki

یکی از ساده ترین و متداول ترین انواع کوکی های بلغاری، کوکی orehovka است. این کوکی‌ها از مخلوط کردن سفیده تخم مرغ، شکر و گردوی خرد شده درست شده‌ است و ترد و یک دست بوده و در کمترین زمان ممکن آماده می شوند.

دسرهای معروف بلغارستان
دسرهای معروف بلغارستان

Palachinki

پالاچینکی یک وعده غذایی سبک و از دسرهای بلغاری ، مشابه کرپ های فرانسوی و پنکیک های ضخیم آمریکایی است و متعلق به زمانهای قدیم است که تمام اسلاوی ها و غیر اسلاوی ها از آن لذت می برد. این دسر ساده و پهن ( همانند نان) است که معمولا با شکلات، مربا و یا مواد خوش طعمی مانند اسفناج، ژامبون و پنیر پر می شود. بلغاری‌ها پالاچینکی را هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو می‌کنند، بنابراین حتما آن را امتحان کنید.

دسرهای معروف بلغارستان
دسرهای معروف بلغارستان

Tulumba

در منطقه بالکان (کشورهای یوگسلاوی سابق، بلغارستان، آلبانی، یونان و بخش اروپایی ترکیه) و در بسیاری از کشورهایی که زمانی تحت سلطه عثمانی بوده اند،  tulumbas یک دسر مشهور است. این دسر نوعی دسر سرخ شده در روغن فراوان و داغ است که بسیار شبیه به شیرینی بامیه می‌باشد. اما tulumbas از بامیه کوچکتر بوده و با شربت بسیار شیرین آغشته شده‌اند. این دسر تقریبا در همه جا به فروش میرسد، قبل از درست کردن خمیر آن در خانه بهتر است نوع بازاری آن را در شیرینی فروشی‌ها تست کرده سپس در آشپزخانه خود اقدام به درست کردن این نوع دسر کنید.

دسرهای معروف بلغارستان
دسرهای معروف بلغارستان


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)