منطقه ماسلاک استانبول
منطقه ماسلاک استانبول

آشنایی با منطقه ماسلاک استانبول ، ترکیه | istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

منطقه ماسلاک استانبول

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با منطقه ماسلاک استانبول آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ماسلاک (Maslak) یکی از مراکز مهم خرید خانه و سرمایه گذاری در استانبول می باشد و در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. ماسلاک تنها 5 دقیقه با بسفر فاصله دارد. همچنین از دیگر ویژگی‌های جغرافیایی محله ماسلاک، هم‌جواری با جنگل تاریخی بلگراد است که بخشی از تاریخ سلاطین ترکیه را در خود جای داده است.

این منطقه تنها چند دقیقه با مناطق لِوِنت و شیشلی یا همان سیسلی فاصله دارد که هر دو از مناطق لوکس و پر از جاذبه ترکیه هستند. محله ماسلاک، سومین منطقه گران‌قیمت ترکیه است که به برج‌ها و آسمان‌خراش‌های مدرن و مرتفعش مشهور است. یک مزیت دیگر محله ماسلاک استانبول، قرار داشتن این منطقه بر روی کمربند امن زلزله است که سبب شده مهندسان بتوانند با خیال آسوده برج‌های مرتفع خود را در آن بنا کنند.

منطقه ماسلاک استانبول

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جایگاه تاریخی محله ماسلاک استانبول

قدمت ماسلاک با عبور از دروازه‌های تاریخ شروع می‌شود. در ماسلاک می‌توانید ردپای زندگی روزمره یک سلطان عثمانی را ببینید. تا اوایل دهه 1800 ماسلاک پوشیده از جنگل، تنها منبع مخازنی بود که آب را از کانال‌های رودخانه بویوکدره جمع می‌کردند. در اواخر قرن نوزدهم بود که سلطان عبدالعزیز کاخ ماسلاک را در آن بنا نهاد و کم‌کم محله ماسلاک استانبول شکل گرفت.

بعدها این کاخ محل زندگی سلطان عبدالحمید دوم تا پیش از سلطنت شد. کاسر همایون، یکی از بهترین نمونه‌های معماری مسکونی از زمان عثمانی است که با طراحی سنتی، شامل یک سالن مرکزی و تعدادی اتاق در اطراف است. یک کاخ زیبا و کم تجمل در داخل یک جنگل که در حال حاضر به عنوان یک موزه پذیرای بازدید عموم است. این مجموعه شامل یک حرم‌سرا، یک اتاق حکومتی، عمارت و یک باغ لیمو است و دیوارها و سقف‌ها در آن، با طراحی‌های جذاب از اشیای بی‌جان و نقاشی‌های الهام گرفته از طبیعت تزئین شده‌اند.

منطقه ماسلاک استانبول

مراکز خرید در محله ماسلاک استانبول

محله ماسلاک استانبول مکانی است که بسیاری از مراکز خرید مهم ترکیه را در خود جای داده است. سهم ماسلاک که منطقه‌ای تازه تأسیس و مدرن است مراکز خرید مجلل و وسیعی است که برای کسانی که به دنبال یک خرید به‌ روز هستند مکان مناسبی می‌باشد.

مرکز خرید وادی استانبول یکی از این مراکز خرید است که از مهم‌ترین و همچنین از بهترین و مجلل‌ترین مراکز خرید ترکیه است. این مرکز خرید که مشرف به جنگل‌های بلگراد است تنها 4 کیلومتر با مرکز شهر و 20 دقیقه با فرودگاه بین‌المللی استانبول فاصله دارد و در عرض 5 دقیقه به تنگه بسفر می‌رسد. وادی استانبول یک مرکز تجاری مسکونی است که علاوه بر غرفه‌های تجاری، دارای اماکن تفریحی بسیاری همچون محوطه بازی کودکان، کافه و رستوران‌های مجلل بین‌المللی و استخرهای روباز و سرپوشیده در یک محوطه جنگلی است.

منطقه ماسلاک استانبول

از دیگر مراکز خرید محله ماسلاک استانبول، ایستینه پارک در 4 طبقه است که مکانی برای فروش برندهایی همچون دیور، شانل کارتیه و… است و در کنار فروش بسیاری از لوازم‌خانگی همچون مبلمان ترک و وسایل برقی، مکانی برای تفریح کودکان، کافه و رستوران‌های مجلل و سینما دارد.

علاوه بر این ماسلاک با فاصله کمی از مراکز خرید زورلو در بشیکتاش، جواهر در شیشلی است و مرکز خریدهای کانیون و سافایر در لونت قرار دارد. ازآنجاکه ترکیه محلی برای تجمع توریست‌ها از سراسر دنیا است به راحتی می‌توان معتبرترین برندهای اورجینال را در مراکز خرید آن یافت کرد.

کافه رستوران های ماسلاک

ماسلاک به لطف رستوران ها و مکانهای تفریحی، فرهنگی و هنری اش، در آخر هفته به یک مرکز جذاب برای خوشگذرانی تبدیل می شود.در اینجا از کافه های محبوب مثل استارباکس گرفته تا سوشی بار میابی و رستوران لوکس دیوان قرار دارد تا جوابگوی ذائقه مشکل پسندان باشد و برای هر سلیقه ای چیزی برای ارائه داشته باشد.

رستوران نصرت یکی از شعبه های رستوران های زنجیره ای نصرت در مرکز خرید ایستینیه پارک قرار دارد که اگر دوست دارید طعم استیک و همبرگرهای خوشمزه نصرت را بچشید بد نیست به این رستوران شیک و منحصر بفرد سر بزنید.

جنگل بلگراد

یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در محله ماسلاک، نزدیکی به جنگل بلگراد است. این جنگل یک پارک جنگلی ۵ هزار هکتاری است که وسعت آن در زمان عثمانی‌ها به ۱۳ هزار هکتار می‌رسید. این منطقه از قرن ۱۶ به عنوان یک منطقه حفاظت شده درآمده و این امر باعث شده تا گونه جانوری آن بدون تغییر بماند.

موزه الگیز اولین موزه خصوصی هنر معاصر ترکیه

یکی از مکان‌های برجسته هنری ماسلاک، موزه الگیز (Elgiz Museum) هست که اولین موزه خصوصی هنر معاصر در ترکیه است. موزه الگیز با آثار هنرمندان محلی و بین المللی مکان بسیار مناسبی برای هنردوستان است. این موزه در سال ۲۰۰۱ توسط ۲ مجموعه دار بنام‌های Sevda و CanElgiz تاسیس شد و به مکانی برای معرفی آثار هنرمندان خلاق و جوان تبدیل شد.

منطقه ماسلاک استانبول

استادیوم بزرگ ترک تله کام

عاشقان فوتبال میتوانند در استادیوم ترک تلکام به تماشای فوتبال بپردازند. در سال 2007 با هزینه بیش از 210 میلیون دلار ساخت این ورزشگاه آغاز شد و در سال 2011 پس از پایان رسیدن ساخت آن افتتاح شد. باشگاه گالاتاسرای مالک ورزشگاه بزرگ ترک تله کام است. و تیم گالاتاسرای بازی های خانگی اش را در ورزشگاه تله کام ترکیه انجام میدهد. گنجایش این ورزشگاه چیزی در حدود ۵۳ هزار نفر است.

منطقه ماسلاک استانبول

دانشگاه‌های محله ماسلاک استانبول

شهر استانبول دارای دانشگاه های مدرنی است که این دانشگاه ها چند پردیس آموزشی خود را در منطقه ماسلاک استانبول بنا کرده اند. در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • دانشگاه علوم و فناوری ایشیک
  • دانشگاه نیشان تاشی (دانشگاه علوم مدرن و نوآوری و طراحی مد)
  • دانشگاه بِی کِنت (دانشگاه‌های علوم بنیادی بی کنت ترکیه)
  • دانشگاه تازه تأسیس MEF (دانشگاه علوم مد در ترکیه)
  • دانشگاه پردیس ایازاگا (یکی از5 دانشگاه فنی استانبول با ساختار دانشکده ای آمریکایی)

دسترسی و حمل و نقل عمومی در محله ماسلاک

این محله یکی از مناطق با بهترین شبکه حمل و نقل دراستانبول ترکیه است. دسترسی به تمام نقاط شهر در این محله بسیار آسان است به طوری که تقریبا 20 دقیقه با تاکسی میتوانید به میدان تکسیم برسید. همچنین برای رفتن به منطقه آسیایی استانبول شما میتوانید از پل دوم (پل سلطان محمد فاتح) که مشرف به قلعه رومالی حصار است؛ بگذرید.

محله ماسلاک استانبول دارای دسترسی عالی به وسایل حمل و نقل عمومی میباشد. اگر میخواهید یا حمل و نقل عمومی و هزینه مناسب تر به میدان تکسیم بروید شما میبایستی در ایستگاه های ITÜ-Ayazağa و Atatürk Oto Sanayi از خط M2 مترو استانبول به سمت تکسیم دیگر مناطق بروید.

به طور کلی این منطقه در فاصله 8 کیلومتری میدان مچیدیه کوی، 11 کیلومتری از میدان تکسیم، 19 کیلومتری میدان سلطان احمد، 23 کیلومتری میدان باکرکوی استانبول و فرودگاه اتاتورک نیز 28 کیلومتری قرار دارد. به علاوه که فاصله این محله تا فرودگاه سوم استانبول حدود 25 دقیقه است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)