فرودگاه حمد قطر
فرودگاه حمد قطر

فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه در قطر | Qatar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فرودگاه حمد قطر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با فرودگاه حمد قطر ، فرودگاه بین‌المللی در شهر دوحه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه (Hamad International Airport) یکی از فرودگاه‌های مهم و برتر در دنیاست که قطب اصلی پروازهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز محسوب می‌شود. فرودگاه حمد با وجود این‌که فرودگاهی تازه تأسیس به شمار می‌رود، اما در طول مدت کوتاه فعالیتش حدود دویست میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است و از این نظر یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه‌های دنیاست که به عنوان پلی میان پروازهای ترانزیت از غرب به شرق دنیا و بالعکس تلقی می‌شود. قبل از تاسیس این فرودگاه تمامی پروازهای قطر ایرویز و دیگر ایرلاین‌های معتبر دنیا در فرودگاه بین‌المللی دوحه انجام می‌شد.

این فرودگاه در زیربنایی به مساحت ۲۲۰۰ هکتار ساخته شده و ۵ کیلومتر با فرودگاه بین المللی دوحه فاصله دارد. فرودگاه بین المللی حمد گنجایش جابجایی ۵۰ میلیون مسافر را در سال دارد، هرچه برخی معتقدند این فرودگاه تا ۹۳ میلیون نفر را هم می تواند به خوبی کنترل و مدیریت کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ساخت فاز اول این فرودگاه 10 سال طول کشیده است و برای ساخت آن حدود 16 میلیارد دلار هزینه شده است. این فرودگاه در زمینی که حدود دو سوم مساحت شهر دوحه می باشد تاسیس گردیده است.

فرودگاه حمد قطر

این فرودگاه دارای مرکز خریدی به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع می باشد. تمامی امکانات تفریحی و رفاهی نیز برای مسافران ترانزیتی این فرودگاه فراهم شده است. از مسجد ۲۱۰۰ متری فرودگاه گرفته تا یکی از مدرن ترین هتل ها و مراکز اقامتی قطر در این فرودگاه ساخته شده است. در هتل این فرودگاه، خدمات ارزنده ایی از قبیل اتاق های لوکس و یا اسپا به میهمانان عرضه می شود. مسافران و میهمانان می توانند اتاق های هتل را از ۱ تا ۲۴ ساعت رزرو و استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که این فرودگاه یکی از طولانی ترین باندهای پروازی آسیا و همچنین دنیا رو به خود اختصاص داده است و هواپیماهای مدرن از قبیل A380 به راحتی می توانند در آن مورد استفاده قرار گیرند.

فرودگاه حمد قطر

امکانات فرودگاه

از امکانات این فرودگاه می توان به تبدیل ارز ،دسترسی به اینترنت ،اطلاعات فرودگاه ،خورد و خوراک ،سرگرمی های هنری ،زمین بازی کودکان و خرید اشاره کرد.

همچنین از دیگر امکانات فرودگاه حمد می توان به داروخانه و مرکز خدمات درمانی، سالن بدنسازی، نمازخانه، سالن استراحت، دوش و حمام، خدمات اسپا و ماساژ نیز اشاره کرد.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)