تفرجگاه ساحلی دریا کوچک چابهار | Chabahar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ساحل دریا کوچک چابهار

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با ساحل دریا کوچک چابهار آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این تفرجگاه ساحلی زیبا در چابهار در ادامه با ما همراه باشید.

چابهار بندری که به دلیل آب و هوای بهاری‌اش به این نام خوانده می‌شود یکی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. تنها بندر ایران که به آب‌های آزاد راه دارد و ما را به اقیانوس هند متصل می‌کند. شهر چابهار در جوار سواحل دریای عمان قرار گرفته و این سواحل چابهار، این منطقه را به مقصدی هیجان انگیز در منطقه جنوب ایران تبدیل کرده است.

تفریحگاه ساحلی دریا کوچک (Darya Koochek Seaside Resort) یکی از مناطق دیدنی چابهار و از تفرجگاه های مهم این شهرستان به شمار می رود. در نزدیکی این ساحل آرام و زیبا موج‌شکنی قرار دارد که میان محدوده دریا کوچک و دریای عمان فاصله انداخته است و همین، دلیل نامگذاری این منطقه شده است. دریا کوچک، آب آرامی دارد و برای شنا و آب تنی مکان خوبی است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قایق های ماهیگیری زیادی در اطراف موج شکن این منطقه کناره می گیرند که منظره ای تماشایی پدید می آورد. معمولا در این ساحل ماهیگیرانی را خواهید دید که در حال فروش صید خود هستند و همین موضوع سوژه جالبی برای عکاسان شده است. شما می توانید از آن ها خرید کنید و حتی در مورد روش پخت ماهی های جنوب گپی با آن ها بزنید. پیشنهاد می کنیم تماشای غروب آفتاب را در دریا کوچک از دست ندهید.

از دیگر ویژگی های شاخص دریا کوچک، باید به مرجانی بودن این ساحل اشاره کنیم؛ در امتداد دریای عمان و در محدوده چابهار، چند ساحل مرجانی به چشم می خورند و یکی از این ها، همین ساحل دریا کوچک است.

ساحل دریا کوچک چابهار - عکس از: Reza Rezaie
ساحل دریا کوچک چابهار – عکس از: Reza Rezaie

امکانات رفاهی

امکانات لازم برای نشیمن خانواده ها، مانند سکو یا آلاچیق، پارک بازی برای کودکان، نزدیکی به دریا و دیدن دریا کوچک با زیبایی های آن و وجود اسکله هفت تیر در جنب آن و مشاهده انواع قایق های رنگارنگ ماهیگیری، از مزایا و امکانات این تفرجگاه میتواند باشد.

در فاصله کمی از دریا کوچک، پارک الغدیر قرار گرفته است و کافه ها و غذاخوری های کوچکی هم در این منطقه به چشم می خورند، پس علاوه بر تماشای این ساحل زیبا و آب تنی، گردشگران می توانند سری به پارک و کافه های این منطقه بزنند و اوقات خوشی را سپری کنند.

عکس از: فرشاد شفیعی شهیدلو
عکس از: فرشاد شفیعی شهیدلو

چطور به تفریحگاه  ساحلی دریا کوچک برویم ؟

این تفرجگاه در انتهای بلوار امام خمینی و جنب هتل لاله و چسبیده به ساحل واقع شده است. اگر ساکن هتل لاله چابهار باشید این ساحل در فاصله اندکی از شما قرار دارد و برای پیاده روی صبحگاهی فضای مناسبی است.

  • آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، میدان 22 بهمن، انتهای بلوار امام خمینی
  • ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان
ساحل دریا کوچک چابهار - عکس از: Sardar Ali
ساحل دریا کوچک چابهار – عکس از: Sardar Ali

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨