موزه آینده دبی
موزه آینده دبی

موزه آینده دبی ، موزه ای دیدنی و زیبا | Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

موزه آینده دبی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با موزه آینده دبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با یکی از زیباترین موزه های جهان بیشتر آشنا شوید.

موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai) یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی دبی است. موزه آینده (MOTF) در حاشیه اتوبان شیخ زاید است که توسط بنیاد آینده دبی تأسیس شده است.

این موزه‌ یک موزه‌ی زنده است که قصد دارد با برقراری پیوند میان اندیشمندان و متخصصین سراسر دنیا، در تشکیل یک جنبش عمیق روشنفکرانه یاری‌رسان باشد و به عنوان یک محل آزمایش برای نسل‌های آینده جهت خلق راهکارهایی بدیع برای چالش‌های پیش روی جامعه عمل کند. این سازه دارای هفت طبقه است. سه طبقه از موزه بر روی سناریوهای احتمالی برای توسعه منابع فضایی، اکوسیستم ها و مهندسی زیستی، سلامت، تندرستی و معنویت تمرکز خواهد کرد.

موزه آینده دبی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


 

موزه آینده، به‌عنوان یک مدل معماری منحصربه‌فرد، برنده جایزه ساختمان بین‌المللی Tikla شده است. گروه «نرم‌افزار طراحی اوتودسک» هم عقیده دارد این موزه یکی از بدیع‌ترین و نوآورانه‌ترین ساختمان‌های جهان است. این ساختمان توسط مهندس «شان کیلا» طراحی شده است.

پروژه‌ی ساخت این ابر سازه‌ی حیرت انگیز که متشکل از 2400 بخش متقاطع فولادی است، در سال 2018 شروع شد و به تازگی و پس از حدود 2 سال فعالیت شبانه روزی در سال 2020 افتتاح شد.

در طراحی نمای بیرونی این موزه 78 متری خطوط و نوشته‌های عربی به چشم می‌خورد و فضای بیرونی این ساختمان در شب به‌ وسیله چراغ‌های اِل‌ای‌دی (LED) به طول 14 کیلومتر جلوه‌نمایی می‌کند.

موزه آینده دبی

موزه آینده قصد دارد جایگاهی قابل‌ قبول را در سیستم رتبه‌بندی ساختمان‌های سبز (LEED) کسب کند. این ساختمان، مجهز به سیستم‌های پیشرفته کنترل ساختمان و سیستم بازیافت آب شیرین است و نیاز انرژی خود را از طریق پنل های خورشیدی که در بیرون ساختمان تعبیه‌شده است تأمین می‌کند. بازدیدکنندگان موزه می‌توانند حین بازدید از موزه، وسایل نقلیه برقی خود را نیز شارژ کنند.

همچنین تمرکز بر آینده انسان و چالش‌های احتمالی که انسان در آینده با آن دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از اساسی ترین اهداف ساخت موزه آینده دبی به شمار می روند. در حقیقت، بازدیدکنندگانی که به این موزه می آیند محو تماشای تکنولوژی های و نوآوری‌هایی می‌شوند که بدست بشر ساخته شده تا بتواند در آینده نه چندان دور به کمک خلق بیایند. تکنولوژی هایی مانند کمک فناوری به تغذیه، تأمین آب و حمل ‌و نقل پایدار نیز جز مسائل مورد توجه موزه آینده در دبی است.

موزه آینده دبی

دسترسی

آدرس : بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر 2

موزه مدرن دبی در بزرگراه شیخ زاید در مجاورت برج های امارات جمیرا واقع شده است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)