پارک کوهستان کرمانشاه | Kermanshah

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک کوهستان کرمانشاه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک کوهستان کرمانشاه آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان تفریحی و زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

کرمانشاه یکی از شهرهای ایران است که حرف های بسیاری را در زمینه تاریخ و فرهنگ کشور برای گفتن دارد و به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های تاریخی در دنیا شهرت یافته است. کرمانشـاه با داشتن بیش از 5000 اثر دیدنی به عنوان اولین پایتخت گردشگری جهان اسلام از سوی سازمان ملل انتخاب شد و همچنین سومین شهر از لحاظ گردشگری بعد از شهرهای شیراز و اصفهان می باشد. یکی از مکان های تفریحی و دیدنی شهر کرمانشاه پارک کوهستان می باشد.

پارک کوهستان کرمانشاه (Kouhestan Park) در شمال شهر کرمانشاه قرار دارد. این پارک از بزرگترین و زیباترین پارک‌های توریستی در کرمانشاه و ایران است که در نزدیکی مجموعه طاق بستان قرار دارد. در این پارک دو آبشار مصنوعی به صورت طبیعی ساخته شده‌ است و یادواره شهدای گمنام در این پارک قرار دارد. در سال‌های اخیر تعدادی از رستوران‌ها و سازه‌هایی که به صورت غیرقانونی در این محدوده ساخته شده بود تخریب شده اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک کوهستان در سال های اخیر به همت شهرداری کرمانشاه، به منظور ایجاد محیطی تفریحی برای شهروندان کرمانشاه ساخته شده است. این پارک در شمال شهر کرمانشاه و نزدیکی طاق بستان قرار دارد. قرار گیری این مجموعه تفریحی زیبا بر روی کوهپایه های طاق بستان نام کوهستان را برای آن به ارمغان آورده است. در بالاترین نقطه پارک کوهستان می‌توانید چشم انداز کامل و زیبایی از شهر را تماشا کنید و به همین دلیل این پارک به «بام کرمانشاه» شهرت یافته است.

ویژگی های پارک کوهستان

می‌توان گفت پارک کوهستان شبیه سازی از یک جنگل کوچک است. آواز دلنشین پرندگان، خنکی مطبوعی که درختان انبوه به ارمغان می‌‌آورند، همراه با طنین زیبای آبشار ها، پارک کوهستان را به قطعه کوچکی از بهشت تبدیل کرده است. پارک به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوهپایه های طاق بستان، از زیبایی خاصی برخوردار است. یک مسیر پیاده‌روی داخل پارک کوهستان قرار دارد که توسط درختان کهنسال احاطه شده است.

سراسر پارک پوشیده از گل های رنگارنگ است که زیبایی خیره کننده‌ای به پارک بخشیده‌اند. در طول مسیر پیاده روی چندین آلاچیق قرار گرفته است که بازدید کنندگان می‌توانند آنجا استراحت کنند. بخش بزرگی از جذابیت پارک کوهستان، مدیون دو آبشار مصنوعی است که در آن ساخته شده است. درختان انبوه و آبشار ها، پارک کوهستان را به محیطی فوق‌العاده برای پیک نیک کردن تبدیل کرده است. پارک کوهستان به دلیل نورپردازی زیبایی که دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای تفریحات شبانه است.

پارک کوهستان کرمانشاه
پارک کوهستان کرمانشاه

تفریحات و امکانات رفاهی

این پارک به دلیل محیط زیبا و سالمی که دارد بسیار مناسب برای گشت و گذار با دوستان و خانواده ها است. داخل این پارک زیبا می‌توانید به فعالیت هایی از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی و یا بادبادک بازی بپردازید. علاوه بر این فعالیت ها، یک زمین بازی هم داخل پارک قرار دارد که بسیار مناسب برای کودکان و نوجوانان است.

برای رفاه حال بازدید کنندگان داخل پارک کوهستان امکاناتی نظیر پارکینگ، بوفه، رستوران، غرفه های فروش تنقلات و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. یادتان نرود در رستوران داخل پارک، دنده کباب، غذای معروف کرمانشاه را امتحان کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف

چطور به پارک کوهستان برویم ؟

پارک کوهستان در بلوار شیرودی، نزدیک طاق بستان قرار دارد. نزدیکی پارک کوهستان به مرکز شهر، بازدید از این جاذبه را بسیار راحت کرده است. به راحتی می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی از این جاذبه بازدید کنید. خوشبختانه داخل مجموعه تفریحی پارک کوهستان، پارکینگ وجود دارد و در صورتی که با خودرو شخصی از این جاذبه بازدید می‌کنید نیازی به نگرانی بابت جای پارک نیست.

آدرس: ایران، استان کرمانشاه، کرمانشاه، بلوار شیرودی، بعد از طاق بستان، میدان کوهنورد

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

پارک کوهستان کرمانشاه
پارک کوهستان کرمانشاه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨