بلیط قطار علی بابا
بلیط قطار علی بابا

چه زمانی به خرید بلیط قطار برای تعطیلات اقدام کنیم؟!

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چه زمانی به خرید بلیط قطار برای تعطیلات اقدام کنیم؟!

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با چگونگی خرید بلیط قطار آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات لازم در مورد زمان خرید بلیط در ادامه با ما همراه باشید.

قطار به یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا تبدیل شده است. بیشتر ما حداقل یک بار با قطار سفر کرده ایم و خاطرات خوش آن را، همیشه در ذهن داریم. امنیت و مقرون به صرفه تر بودن قطار باعث شده است که نسبت به رزرو بلیط اتوبوس یا هواپیما، قطار محبوبیت زیادی بدست آورد. در بسیاری مواقع در مسیرهای طولانی‌ داخلی، سفر کردن با قطار، راحت‌تر و ایمن‌تر است و برای کسانی که حوصله رانندگی در مسیر های بین شهری را ندارند گزینه ی فوق العاده ایست.

همچنین قطار به دلیل داشتن فضاهایی بزرگتر و امکانات رفاهی در داخل خود گزینه ای بهتر از خودرو می باشد. افزون بر موارد فوق وجود خطوط ریلی در اکثریت قریب به اتفاق شهرهای سرزمین پهناورمان باعث شده است که به هر مقصدی که ما بخواهیم برویم، قطار آن نیز موجود باشد. به طور کلی سه شرکت بزرگ در زمینه حمل و نقل ریلی در ایران فعالیت می کنند. این سه شرکت عبارتند از رجا، فدک و سفیر.

بلیط قطار علی بابا
بلیط قطار علی بابا

خرید بلیط قطار

در سال های گذشته برای خرید بلیط قطار باید زمان زیادی را صرف می کردیم، حتی صف های طولانی را با استرس منتظر می ماندیم تا ببینیم آیا می توانیم در مواقع پر مسافر مانند تعطیلات سال نو، بلیط قطار برای مقصد خودمان به دست آوریم یا خیر! خوشبختانه از فواید توسعه فناوری اطلاعات در این زمینه به‌ خوبی استفاده شد و ناوگان ریلی کشور با راه‌اندازی سامانه ‌های فروش اینترنتی بلیط، این امکان را به مسافران دادند تا بدون صرف زمان طولانی و سفرهای ‌شهری بی‌مورد، از منزل یا محل کار خود، با دسترسی به سامانه اینترنتی و یا اپلیکیشن فروش اینترنتی بلیط قطار، به راحتی بلیط خود را خریداری کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خرید بلیط قطار علی بابا
خرید بلیط قطار علی بابا

علی بابا هم این امکان را برای شما فراهم کرده که دیگر نگران موارد این چنینی و صرف وقت برای مراجعه حضوری به راه آهن ها نداشته باشید. با مراجعه به سایت علی بابا به صورت 24 ساعته می توانید از ظرفیت خطوط ریلی و قیمت های بلیط قطار برای مقصد مورد نظرتان آگاه شوید. با برنامه ریزی مناسب در مواقع شلوغ، تعطیلات و زمان های مسافر خیز، از روزها زودتر اقدام به خرید اینترنتی نمایید و حتی آن را از ماه قبل رزرو کنید.

فواید خرید اینترنتی بلیط قطار

  • در خرید اینترنتی بلیط قطار شما می توانید کلیه قطارهای موجود در تاریخ مورد نظر خود را از نظر قیمت، کیفیت و خدمات ارائه شده مقایسه نموده و در نتیجه بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • همچنین در روش آنلاین ساعت‌های حرکت قطارهای مختلف را بررسی نموده و بهترین ساعت را بر اساس شرایط خود انتخاب می‌کنید.
  • در زمان خرید اینترنتی بلیط قطار شما هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان ندارید و می توانید در هر نقطه و در هر ساعت از شبانه روز اقدام به خرید بلیط کنید.
  • اطلاعات تمامی پایگاه های فروش (چه به صورت آنلاین و چه به صورت فیزیکی) کاملا یکسان است به این معنی که اگر بلیط قطار در یک ساعت خاص روی سایت یک شرکت تمام شده باشد امکان خرید این بلیط بصورت حضوری نیز وجود ندارد.

مواردی که در خرید بلیط ارزان قطار می تواند به ما کمک کند

برنامه ریزی برای سفر داشته باشد و برای لحظات آخر نگذارید؛ یکی از راه هایی که همیشه نیز کارآمد است، این است که هرچه سریع‌تر زمان سفر خود را مشخص کنید و سریعا نیز بلیط قطار را رزرو کنید. در این صورت با کمبود و درخواست زیاد که باعث گرانی بلیط‌ها می‌شود، روبرو نخواهید شد. حتی ممکن است در مواردی بلیط گیرتان نیاید.

خرید اینترنتی بلیط قطار علی بابا
خرید اینترنتی بلیط قطار علی بابا

می توانید بلیط شرکت های مختلف را بررسی کنید و در این امر عجله نکنید؛ وب سایت‌های مربوط به خرید بلیط قطار را بررسی و تمامی قیمت ها را با هم مقایسه کنید. گاهی اوقات برخی شرکت ها برای ایجاد رقابت، نرخ کمتری را ارائه می دهند و یا برای رزرو آنلاین تخفیفاتی قائل می‌شوند.

انتخاب درست زمان؛ باید بدانید که چه زمانی اقدام به خرید بلیط قطار کنید. مثلا در زمان مناسبت‌ها، اعیاد و یا تعطیلی ها ممکن است بلیط بیابید اما قیمت آن قطعا بالا خواهد رفت. به همین دلیل است که می‌گوییم زمان سفر خود را دقیق مشخص کنید و از قبل رزرو بلیط قطار را انجام دهید.

انعطاف پذیر باشید؛ در صورت امکان، سعی کنید برای خرید بلیط قطار به قیمت ارزان در تاریخ و زمان های مختلف، جستجو داشته باشید. اگر زمان دقیق مسافرت برای شما مهم نیست، از این روش می توانید به نتایج خوبی برسید. قیمت بلیط قطار به عوامل مختلفی از جمله نوع قطار (مانند قطار فدک– بن ریل- رجا)، کیفیت کوپه، طول مسیر و… بستگی دارد.

توصیه هایی برای سفر با قطار و تهیه ارزان‌تر بلیط قطار برای شما داشتیم، امیدواریم سفر خوب و با یادماندنی را در کنار عزیزانتان تجربه نمایید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش