جاهای دیدنی لوکزامبورگ ، کشوری کوچک در اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی لوکزامبورگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی لوکزامبورگ صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کشور زیبا و کوچک در ادامه با ما همراه باشید.

لوکزامبورگ (Luxembourg) با نام رسمی دوک‌نشین لوکزامبورگ کشور کوچکی در غرب اروپاست. پایتخت این کشور شهر لوکزامبورگ است. لوکزامبورگ با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد.

این کشور با جمعیت ششصد هزارنفری‌اش از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می‌آید و همواره شرایط سیاسی و اقتصادی باثباتی داشته‌ است. این کشور بیشترین درآمد سالانه بین کشورهای جهان را دارا می‌باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


لوکزامبورگ از نظر فرهنگی، کشوری با مردمان بسیار بافرهنگ است و به همین دلیل سطح زندگی در اینجا بالاست. این کشور در عین کوچکی بسیار زیباست و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. در ادامه با جاذبه های دیدنی لوکزامبورگ بیشتر آشنا می شویم.

جاذبه‌های اصلی کشور لوکزامبورگ در شهر پرجنب‌وجوش «لوکزامبورگ‌سیتی» واقع شده است (که ربع قدیمی آن به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است). با این حال شهرهای ریز و درشت این کشور نیز جاذبه‌های در خور توجهی دارند.

دیدنی های لوکزامبورگ

شهر لوکزامبورگ – Luxembourg

شهر لوکزامبورگ پایتخت دوک‌نشین لوکزامبورگ است. این شهر در جنوب کشور لوکزامبورگ و در هم‌ریزشگاه دو رود آلزت و پتروس قرار دارد. لوکزامبورگ در قلب اروپا جای گرفته‌ است؛ به طوری که فاصلهٔ آن از پاریس ۲۸۹ کیلومتر، از بروکسل ۱۸۸ کیلومتر و از کلن ۱۹۰ کیلومتر می‌باشد.

لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده و همچنین یکی از شهرهای زیبا و دیدنی اروپاست. این شهر جاذبه های دیدنی بسیار و طبیعت بکری دارد. سفر به لوکزامبورگ با گشت و گذار در پایتخت آن آغاز می شود، پس اکتشاف در این شهر تاریخی زیبا را از دست ندهید.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

شهر اشترناخ – Echternach

این شهر کوچک پیرامون کلیسای اشترناخ بنا شده و نام خود را از آن وام گرفته است. قدمت این کلیسا به سال ۶۹۸ میلادی بازمی‌گردد و این ناحیه، لقب قدیمی‌ترین شهر لوکزامبورگ از آن خود کرده است. شهر را برای رقص‌های دسته‌جمعی‌اش از قرون گذشته می‌شناسند، رقص‌هایی که در روزهای سه شنبه برگزار شده و بازدیدکنندگان مشتاقی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

مکان‌های دیدنی این شهر شامل باسیلیکای سنت ویلبرورد (St Willibrord)، کلیسای سنت پیتر و پل (St Peter and Paul) و یک ویلای رومی می‌شود که به‌ تازگی آن را کشف کرده‌اند. این ویلا قدیمی‌ترین بنای رومی به شمار می‌رود که در شمال کوه ‌های آلپ پیدا شده است. جاذبه‌هایی نظیر بقایای دیوار شهر باستانی و همچنین بازاری به سبک گوتیک، بازدیدکنندگان را به گذشته می‌برد.

صومعه‌ی بندیکتین – Benedictine Abbey

یکی از مکان‌هایی که حتما باید در شهر اشترناخ لوکزامبورگ دید، صومعه‌ی قرن هفتمی بندیکیتین و موزه‌ی شگفت‌انگیز آن در این شهر زیبا در ساحل رود «سور» است. چهار وجه بلند ساختمان، حول یک میدان مربعی وسیع ساخته شده است.

باسیلیکا که مهم‌ترین بنای مذهبی این کشور به شمار می‌آید، یک سردابه و یک تابوت سنگی باشکوه از مرمر سفید را در خود جای داده است که حاوی بقایای جسد سن‌ویلیبرود (Willibrord)، بنیان‌گذار صومعه است.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

شهر ویاندن – Vianden

ویاندن که در شمال شرقی لوکزامبورگ قرار دارد، گویی در گذر زمان از هر گزندی در امان مانده است. کلیساهای گوتیک، برج‌های قرون‌وسطایی و کاخ‌های باستانی دورنمای بی‌همتای این شهر کوچک را تشکیل داده‌اند. در هر گوشه‌ای از شهر می‌توانید به تماشای چشم‌اندازهای نفس‌گیر آن بنشینید. حتی قدم زدن در خیابان‌های پرپیچ‌وخم آن نوعی ماجراجویی محسوب می‌شود.

ویاندن در میان مناظر دلفریب در‌ه‌های باریک و جنگل‌های بکر گسترده محصور شده و مشتاقان را از سرتاسر کشور به‌سوی خود می‌کشاند. برف در سرمای زمستان، چشم‌اندازهای آن را سفیدپوش می‌کند و این شهر کوچک را حتی فریبنده‌تر از پیش می‌سازد.

قلعه ویاندن – Vianden Castle

قلعه ویاندن که در شمال لوکزامبورگ واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌ها در نواحی غربی اطراف رود راین به شمار می‌رود. بنای قلعه با سبک معماری رومانسک بین قرون ۱۱ تا ۱۴ میلادی ساخته شد و بعدها برخی اصلاحات یا تزیینات گوتیک در بنا صورت گرفت.

با قرار گرفتن در ارتفاع ۳۱۰ متری، قلعه ویاندن اشراف کاملی به شهر ویاندن و رود اور دارد. یکی از مزایای قلعه ویاندن، وجود تورهای قلعه‌گردی و راهنما است. اگر به شهر ویاندن رفتید بازدید از این قلعه را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

شهر کلروو – Clervaux

مناظر زیبای کلروو در لوکزامبورگ شمالی به قصه‌های پریان شبیه است. در دامنه‌ی تپه‌های آن مجموعه‌ای از ساختمان‌های سفیدرنگ به چشم می‌خورد و برج‌های بلندش سر به فلک کشیده‌اند. کلروو با جمعیتی کمتر از ۱۵۰۰ نفر، محیطی خلوت و آرام دارد و درعین‌حال، دیدنی‌های بسیاری را در خود گنجانده است. دو کلیسای تاریخی سنت موریس (Saint-Maurice) و سنت مور (Saint-Maur) در نزدیکی آن واقع شده‌اند.

اگر به دیدن آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید از نمایشگاه عکس خانواده‌ی بشر (Family of Man) در قلعه‌ی کلروو بازدید کنید. نمایشگاه خانواده‌ی بشر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و توسط ادوارد استایکن، عکاس آمریکایی‌تبار، راه‌اندازی شده است.

شهر اتلبروک – Ettelbruck

این شهر کوچک در دل قلمرو دوک اعظم لوکزامبورگ قرار دارد. اتلبروک از دیرباز دومین مرکز حمل‌ونقل عمومی کشور بعد از پایتخت به شمار می‌رفته زیرا در محل تلاقی سه رودخانه‌ی وارک (Wark)، سور (Sauer) و الزت (Alzette) واقع شده است. با تمام این اوصاف، خانه‌های رنگارنگ کنار رودخانه در اتلبروک، فضایی دنج و خیال‌انگیز را به مسافران هدیه می‌دهند.

بازدید از میدان اصلی شهر را فراموش نکنید و در حین قدم زدن و عبور از پل‌های طاق دار شهر می‌توانید از چشم‌اندازهای طبیعی و خیابان‌های باریک آن دیدن کنید. در میان جاذبه‌های آن تماشای کلیسای باستانی پاریسی اتلبروک را از دست ندهید؛ این بنای زیبا سنگ‌قبرهایی با قدمتی بیش از ۶۰۰ سال را در خود جای ‌داده است.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

شهر دیکیرش – Diekirch

دیکیرش در سواحل رودخانه‌ی سور واقع شده است و مناظر روستایی دل‌انگیزی دارد. گذرگاه‌های تاریخی و خیابان‌های سنگفرش آن با شاخ و برگ انبوه درختان احاطه شده‌اند، بازدیدکنندگان می‌توانند در حین قدم زدن از میان این خیابان‌ها نگاهی به زندگی اصیل شهری به شیوه‌ی لوکزامبورگی بیندازند.

میدان‌های قدیمی مرکز شهر در تابستان، میزبان برگزاری کنسرت‌های عمومی و برپایی نمایشگاه‌های فولکلور خواهند بود. علاوه بر این‌ها، موزه‌ی ملی تاریخ ارتش در دیکیرش قرار دارد. وقتی در اطراف شهر قدم می‌زنید، حواستان به نشانه‌هایی از نماد خوش‌یمنی شهر باشد. این نماد یک الاغ است و مجسمه‌ای از این حیوان بر روی یکی از فواره‌های شهر قرار دارد که هرساله محل گردهمایی رژه‌‌ی کارناوال رنگارنگ دیکیرش است.

شهر لاروشت – Larochette

با بازدید از این شهر قرون‌وسطایی که ویرانه‌های قلعه‌ی لاروشِت بر آن سایه افکنده است، گویی به یک افسانه‌ی باستانی قدم می‌گذارید. این شهر که بر ساحل رودخانه‌ی وایت ارنتس (White Ernz) قرار گرفته و در میان پیاده‌روهایی قدیمی احاطه شده است، بهترین مکان برای کاوش در طبیعت ییلاقی لوکزامبورگ محسوب می‌شود.

در دوردست می‌توانید نمایی از قلعه‌ی به‌خوبی محافظت‌شده‌ی میسمبورگ (Meysembourg) را ببینید. معماری جذاب این قلعه که سابقاً سرایی سلطنتی بوده است، ترکیبی از سبک‌های فرانسوی قدیم و نئو رنسانس را به نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

شهر اش‌-سور-سور – Esch-sur-Sûre

پرتگاه‌های سنگی ناهموار، شهر اش‌-سور-سور را در میان گرفته‌اند. این پرتگاه‌ها کیفیتی دراماتیک را به این منطقه‌ی مسکونی کوچک بخشیده که با طبیعت لطیف لوکزامبورگ همخوانی ندارند. تخته‌سنگ‌ها با شیبی تند به رودخانه‌ی سور که شهر را در میان گرفته، منتهی می‌شوند.

اش‌-سور-سور جدا از زیبایی مناظر طبیعی‌ و چشم‌نوازش، قلعه‌ای مخروبه و باستانی به همین نام را در خود جای داده است. همچنین این شهر محوطه‌ی سوارکاری مشهوری دارد. در حین سوارکاری می‌توانید به تپه‌های اطراف صعود کنید و شاهد نمایی بی‌همتا و پانورامیک از شهر باشید.

شهر رمیش – Remich

رمیش یکی دیگر از شهرهای زیبای نزدیک رودخانه است که در میان دره‌ی موزل (Moselle) لوکزامبورگ قرار دارد. این ناحیه در میان تاکستان‌های خوش‌منظره محصور شده و سواحل وسیع آن در امتداد رودخانه‌ی موزل دارای چشم‌اندازهایی پانورامیک و نقاط دنجی برای پیک‌نیک است.

در اینجا می‌توانید از تاکستان‌های سرسبز و کارناوال سه‌روزه‌ی سالانه‌ی آن بازدید کنید. در این جشن رنگارنگ مجسمه‌هایی را آتش می‌زنند و با شور و شوق بسیار آن‌ها را به رودخانه پرتاب می‌کنند.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

شهر مامر – Mamer

مامر در چند کیلومتری غرب لوکزامبورگ قرار دارد و به همین دلیل نقطه‌ی ایده الی برای یک سفر روزانه محسوب می‌شود. همه جای این شهر آکنده از تاریخ است زیرا در محوطه‌ی باستانی بنا شده که زمانی قبیله‌ای سلتی در آن سکنی داشته‌اند. اولین اشاره‌ به این شهر در مدارک تاریخی، به ۸ آوریل سال ۹۸۰ میلادی باز می‌گردد.

در این ناحیه‌ پررونق، طیفی از جاذبه‌های محبوب گردشگری از جمله یک قلعه‌ی زیبا، حمام رومی و کلیسای باشکوه جان پاپتیست وجود دارد. مسیرهای کوه‌پیمایی اطراف دره‌ شما را به تماشای طبیعت چشم‌نواز مامر، اشکال سنگی شگفت‌آور، آسیاب‌های قدیمی و غارهای مرموز خواهد برد.

شهر ویلتز – Wiltz

بازدیدکنندگانی که می‌خواهند به چشم‌اندازهای طبیعی لوکزامبورگ نزدیک‌تر باشند، باید حتماً از ویلتز دیدن کنند. این شهر دارای چندین محل مخصوص اردو‌ و پیک‌نیک است که در میان جنگل‌های انبوه و در نزدیکی ساحل رودخانه قرار دارند. در اینجا می‌توانید در امتداد آب‌های شفاف رودخانه کاوش کنید یا به فعالیت‌های تفریحی گروهی مثل سوارکاری و کوه‌پیمایی بپیوندید.

ویلتز با آمدن تابستان جان تازه می‌گیرد و در سالن فضای باز موسیقی آن، نمایش‌های زنده‌ی کلاسیک برگزار می‌شود. اینجا برای نوشیدنی‌های خود شهره است و هیچ‌چیزی با یک نوشیدنی خنک و استراحت در طبیعت فرح‌انگیز ویلتز برابری نخواهد کرد.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

دهکده و قلعه بورشاید – Bourscheid

دهکده بورشاید واقع شده بر روی یک فلات، توسط دو رودخانه‌ی سور و وارک (Wark) محصور می‌شود. در اینجا چشم‌اندازهای فوق‌العاده و پیاده راه‌های زیبایی به سایر روستاهای جالب این منطقه خواهید یافت. برای آب‌تنی نیز دو ساحل، یکی در پلاژ بورشاید و دیگری در «دِرباخ» پیشنهاد می‌شود.

قلعه بورشاید (Bourscheid Castle)، قلعه‌ای است که بر یک صخره به ارتفاع ۱۳۷ متر مشرف به رودخانه واقع شده است. این قلعه که به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد، به خوبی حفاظت شده و برای بازدید‌کنندگان قابل دسترسی است. اگر بازدید از این قلعه را در برنامه خود قرار داده اید، سعی کنید این قلعه را در شب ببینید، چرا که نورپردازی آن تجربه‌ای حقیقتاً فراموش‌نشدنی و تصویری بسیار زیبا را برایتان خواهد ساخت.

دهکده و قلعه والفردانژ – Walferdange

دهکده والفردانژ به دلیل موقعیتی که در تقاطع دره‌ی آلزِت و ارتفاعات زیبای جنگلی دارد، منظره‌ی بی‌نظیری ارائه می‌دهد. علاوه بر نماهای چشم‌نواز، این دهکده را به دلیل گل‌های رز آن می‌شناسند. همچنین این دهکده دیدنی دارای یک سایت وسیع باستان‌شناسی است که یک ویلای رومی و یک قنات زیرزمینی را در خود جای داده است.

دوک بزرگ تا پایان قرن نوزدهم، در قلعه ی والفردانژ زندگی می کرده است. این قلعه در ورودی گرونوالد وود (Grunwald Wood) و در کنار یکی از توریستی‌ترین جاده‌های لوکزامبورگ، به فاصله‌ی بسیار کمی از لوکزامبورگ‌سیتی، واقع شده است. طبیعت بسیار زیبایی در حاشیه ی اطراف این قلعه وجود دارد که باعث می شود بازدید از این دهکده یک روز کامل وقت شما را بگیرد.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

پارک ملی سور بالا – Upper Sûre Natural Park

پارک ملی سور بالا دارای میراث فرهنگی غنی‌ای است و مرکز پارک طبیعت، واقع در یک کارخانه نساجی قدیمی، موزه‌ای را در خود جای داده است که صنایع دستی مرتبط با حوزه‌ی محلی و این پارک را به نمایش می‌گذارد. از جمله بزرگ‌ترین رویدادها در این مکان، جشنواره‌ی دوسالانه‌ی هنر آبی است، رویدادی که بیش از ۲۰۰ موزیسین را هر دو سال یک بار با موضوع «تلاقی موزیک راک و کلاسیک» دور هم جمع می‌کند.

انواع تورهای پیاده، چه با راهنما و چه شخصی، از تورهای سیاحتی و تفریحی گرفته تا جمع‌های حرفه‌ای در اطراف دریاچه مشاهده می‌شوند. گذرگاه جالبی نیز به تازگی ایجاد شده که تور قایق‌های خورشیدی را در امتداد سد ارائه می‌دهد. از جمله فعالیت‌های دیگر این منطقه ماهیگیری، شنا، قایق‌رانی و شیرجه می باشد.

حمام‌های موندورف و موزل – the Moselle

منطقه‌ی موزل بیشتر بخش شرقی کشور را تشکیل داده است و با سراشیبی‌های دو طرف رود زیبای موزل، منظره‌ی چشم‌نوازی ایجاد کرده است. روستاهای متعدد این منطقه در کنار ساحل موزل، جاذبه‌ای باستانی و محل جالبی برای کاوش‌اند. این روستاها را به دلیل غذاهای متنوعشان می‌شناسند که از محصولات ارگانیک محلی تهیه می‌شود.

یکی از شهرهایی که نباید از دست داد، موندورف لو بن است؛ شهری کوچک که چشمه‌های آبگرم آن دارای شهرت جهانی هستند. یکی از تازه‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن نیز «Mondorf le Domaine Thermal» است، مجموعه بزرگ آبگرم که یک مرکز بهداشت و سلامت، کلوپ‌های ورزش و سرگرمی و هتل را شامل می‌شود. از نقاط دیدنی دیگر منطقه، کلیسای قرن هجدهمی «سن‌مایکلز» با اثاثیه و فرسکوهای جالب آن، قلعه‌ی رومی کوچک و خانه‌های زیبا به سبک آرنوو (Nouveau) هستند.

جاهای دیدنی لوکزامبورگ
جاهای دیدنی لوکزامبورگ

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨