جاهای دیدنی بندر گناوه
جاهای دیدنی بندر گناوه

جاهای دیدنی بندر گناوه ☀️ بوشهر

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بندر گناوه

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بندر گناوه در استان بوشهر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های بندر گناوه در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بندر گناوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از شمال غرب بوشهر قرار دارد و در کرانه خلیج فارس واقع شده است آب و هوای این منطقه گرم و مرطوب است و همانطور که می دانید ساکنین این مناطق دارای آداب و رسومی خاص و فرهنگی سنتی هستند که خوشبختانه همچنان این آداب و رسوم و سنت ها را حفظ کرده اند. مکان های دیدنی بندر گناوه یکی از جذابیت های توریستی است که در استان بوشهر است و می توانید از این بندر تفریحی دیدن کنید.

ساحل خلیج فارس

ساحل خلیج فارس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی بندر گناوه است. روستاهای چهک و کشویی، که بین بندر گناوه و ریگ قرار دارند، یکی از زیباترین منطقه‌های ساحلی این شهرند. نزدیک به ساحل خلیج فارس باغ‌های شول، گمارون، چاهبردی و بنکی قرار دارند که مکان مناسبی برای تفریح و استراحت به‌ شمار می‌روند. پیاده‌روی در ساحلی  پوشیده از صدف‌ و تماشای بازی کودکان با شن‌های طلایی خاطراتی ماندگار را در ذهن مسافران این شهر بندری حک می‌کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی بندر گناوه

امامزاده سليمان بن علی (ع) گناوه

امامزاده سليمان بن علی (ع) از اولاد امام زين العابدين علی بن حسين (ع) درگناوه به خاک سپرده شده و از اماكن مذهبی، زيارتی و گردشگرپذير اين شهرستان است. درقسمت شمال شهرستان گناوه جاده گناوه ديلم ، مرقد امامزاده سليمان ابن‌علی (ع) واقع شده است كه سبک معماری آن به دوره صفوی باز ميكردد ودارای گنبدی عظيم وكاشيكاری با قاعده بزرگ و سطح پلكانی و به رنگ آبی تيره كه در بعضی نقاط آن كاشی‌های زرد و سفيد نيز به كار رفته است.

امامزاده سليمان بن علی (ع) يک عمارت مستطيل شكل است.گنبد امامزاده و محل مقبره و رواق‌های متصل به آن در ضلع شرقی عمارت بنا شده‌اند.و اتاق كوچكی در زير گنبد قرار دارد كه به دور تا دور گنبد ميچرخد و انجا به قول هيئت امناء امامزاده محل به امانت گذاشتن اجساد مومن با شرايط خاصی بوده كه مدتی انها را نگه داشته و به كربلا انتقال ميدادند.

جاهای دیدنی بندر گناوه

بندر ریگ گناوه

بندر ریگ در پانزده کیلومتری بندر گناوه قرار گرفته و در تابستان‌ها گرم و مرطوب بوده و زمستان‌هایی معتدل دارد. پیشینه این شهر تا قبل از دوران صفویه مبهم است و به دوران ایلامی‌ها می‌رسد. این بندر دورانی طلایی در عصر ایلامی داشته و در دوران زندیه نیز رو به افول گذاشته است.

میرمهنا مشهورترین شخصیت‎های تاریخی این بندر، کسی بود که سبب پایان یافتن سلطه پرتغالی‌ها و هلندی‌ها بر جنوب کشور ایران شد. متاسفانه طبیعت چشم‌نواز و سواحل کم‌نظیر این بندر ناشناخته مانده است. ساحل تمیز این بندر به همراه نخل‌های بلند، جلوه‌ای دل‌انگیز به آن بخشیده است.

جاهای دیدنی بندر گناوه

تالاب حله

تالاب حله، از مناطق حفاظت شده گناوه است که از رود حله سرچشمه می گیرد و زیستگاه پرندگان مهاجر و جانوارانی مانند گراز، شغال، گرگ و خرگوش است و وسعت آن حدود ۴۰هزار هکتار است. مزارع سرسبز اطراف این تالاب و حیات وحش بکر آن مکانی دیدنی برای علاقمندان به طبیعت است.

جاهای دیدنی بندر گناوه

میرمهنا بندر ریگی نام یکی از مردمان جنوب ایران بوده که دلاوری‌هایش سبب پایان یافتن استعمار پرتغالی‌ها و هلندی‌ها بر جنوب سرزمینمان شد. نام جزیره غیرمسکونی میرمهنا از او گرفته شده است. این جزیره که تنها 15 کیلومتر از بندر گناوه فاصله دارد دارای یک درخت کنار تنومند به نام کنار میرمهناست.

گنبد قدمگاه از دیگر جاذبه‌های جزیره میرمهناست. اعتقاد بر این است که این قدمگاه حضرت علی (ع) است. از دیگر دلایل شهرت این جزیره، درختان انگور و انجیر است که طعمی متفاوت و خوشمزه دارند. به زودی تفرجگاه گردشگری به وسعت صد هکتار در این جزیره ساخته می‌شود.

جاهای دیدنی بندر گناوه

برج خان بندر گناوه

بنای برج خان به خانعلی خان حیاتداووی تعلق دارد که قدمت آن به 230 سال پیش بر می‌گردد. گردشگران می‌توانند در بازدید از بندرگناوه به تماشای معماری بی‌نظیر آن که از سبک بیت میلانی الهام گرفته است، بروید. در ابتدای ورود به این بنا دو بخش اندرونی و بیرونی دیده می‌شود که اتاق‌ها اطراف حوض و در وسط حیاط قرار گرفته‌اند.

نمونه ساختِ برج خان در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و ساختمان‌های بافت قدیم شهر زیاد وجود دارد. حین گشت‎وگذار در اتاق‌های این بنای دو طبقه و گذر از راهروهای آن، می‌توانید به سمت بالکن‌ها بروید و نمایی دیگر از شهر را از طبقه دوم برج خان در مقابل چشمانتان ببینید. پس از بازدید از بالکن و اتاق‌ها راهی پشت بام شوید تا از سرستون‌هایی که با گل میخ گلوله‌ای تزیین شده است، دیدن کنید.

این گل میخ گلوله‌ای چون نگهبانی به نظر می‌آیند که مقابلِ خلیج فارس به مراقبت از برج ایستاده‌اند. از مصالح به کار رفته در این برج سنگ‌های اسفنجی است که می‌توان به مرجان، گوش ماهی، صدف‌های دریایی و فسیل‌ها اشاره کرد.

جاهای دیدنی بندر گناوه

تپه های باستانی گناوه

تپه های باستانی گناوه به ما می‌گوید که تاریخ تمدن در گناوه به دوران ایران باستان می‌رسد. این تپه ها عبارتند از :تپه‌ی شاه ناصری در شرق روستا به فاصله‌ی ۲۰۰متری روستای فعلی. تپه‌ی معروف به تل محمد حیدر در شمال روستا به فاصله ی ۱۰۰ متری روستای فعلی. تپه‌ی معروف به قلعه‌ی کلات در جنوب روستای فعلی فاصله ۱۰۰ متری.

در ضمن تپه‌ی چهارمی نیز وجود دارد که که به عقاید تعدادی باید به این سه تپه اضافه شود اما آنجا اکنون آرامگاه مردمان روستای مجاورش است. این تپه‌ها از جاهای دیدنی بندر گناوه محسوب می‌شوند. در این تپه‌ها که از آن‌ها نام برده شد سفال ،کوزه ،بوپال (پایه های ساخته شده از گل رس پخته ) تا سال‌های نه چندان دور به فراوانی یافت می‌شد و همین امر باعث شده بود که باستان شناسان بسیاری به گناوه بروند.

جاهای دیدنی بندر گناوه

بازار بندر گناوه

گناوه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل دوبی تعاملات تجاری گسترده‌ای دارد و به همین دلیل هم یکی از پررونق‌ترین بازارهای ایران را میتوان در اینجا دید. همه چیز از اجناس مارک دار تا بدون مارک را در گناوه میتوان با قیمت بسیار پایین پیدا کرد، اما چیزهایی که خریدش در گناوه بیشتر معمول است: لباس، لوازم آرایشی و لوازم برقی، سیسمونی و ظرف و ظروف است.

جاهای دیدنی بندر گناوه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)