جاهای دیدنی بندر ریگ ، استان بوشهر | Bandar Rig

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بندر ریگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاهای دیدنی بندر ریگ را خواهیم داشت. برای آشنایی با این شهر زیبا در جنوب کشورمان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

بندر ریگ (Bandar Rig) در پانزده کیلومتری بندر گناوه قرار گرفته و در تابستان‌ها گرم و مرطوب بوده و زمستان‌هایی معتدل دارد. متاسفانه طبیعت چشم‌نواز و سواحل کم‌نظیر این بندر ناشناخته مانده است. ساحل تمیز این بندر به همراه نخل‌های بلند، جلوه‌ای دل‌انگیز به آن بخشیده است. روستاهای بندر ریگ در طول نوار ساحلی قرار گرفته و بسیار دیدنی هستند.

ناحیه ریگ جزو نواحی عمده ساحلی خلیج فارس است اما امکانات ساحلی و بندری لازم را برای حضور گسترده و فراگیر در بازرگانی دریایی ندارد، زیرا در موقع بالا آمدن آب، کشتی ها نمی توانند به ساحل نزدیک شوند. این مشکل همواره در ریگ وجود داشته است. اما از نظر سواحل زیبا، پوشش گیاهی و طبیعت بکر، این بندر یکی از نقاط دیدنی و زیبا در جنوب کشور است که قطعا ارزش سفر کردن دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی بندر ریگ
جاهای دیدنی بندر ریگ

ساحل تمیز این بندر به همراه نخل‌های بلند، جلوه‌ای دل‌انگیز به آن بخشیده است. روستاهای بندر ریگ در طول نوار ساحلی قرار گرفته و بسیار دیدنی هستند. علاوه بر آثار تاریخی متعدد، بازارهای خرید به خصوص بازارهای خرید کالاهای خارجی و بازارچه‌های صنایع دستی این بندر، گردشگران زیادی را به منطقه می کشاند. در ادامه دیدنی های بندر ریگ را به شما معرفی می کنیم.

بندر شهر ریگ

بندر ریگ، حدود پانزده کیلومتری جنوب شرقی بندر گناوه و حدود سی کیلومتری جزیر خارک، در کنار یکی از خورهای خلیج فارس واقع است . این بندر مرکز بخش ریگ، از بخش های شهرستان گناوه در استان بوشهر است. ارتفاع آن از سطح دریا یک تا دو متر است. آب و هوای این بندر در تابستانها بسیار گرم و مرطوب و در زمستانها معتدل است. همچنین پوشش گیاهی آن متناسب با آب و هوا و تبخیر شدید است و به درخت کُنار و مراتع تُنُک برای چرای دام و گیاهانی از قبیل طوله، جیله، بارهنگ، گاوزبان، مَرمَرمِشک، فِرتْز و شوره محدود می شود.

جاهای دیدنی بندر ریگ
جاهای دیدنی بندر ریگ

حسینیه خان

حسینیه خان بندر ریگ در حدود ۲۰۰سال قبل و در زمان خانعلی خان گپ، توسط زنی به نام حاجیه خورشید با اهداء منزل شخصی خود به حسینیه بنیان نهاده شد. پس از حاجیه خورشید، خانعلی خان و بعدها حیدر خان و فرزندانش اله کرم خان بانی و متولی حسینیه بوده‌اند». حسينيه خان بندرريگ از قديمی و زيباترين حسينيه های اين استان است كه نياز به محافظت و نگهداری بيشتری دارد. قديمی ترين كتاب رياض خوانی مربوط به ۲۵۰ سال پيش و چاپ بمبئی است كه در حسينيه خان اين شهر نگهداری می شود.

جاهای دیدنی بندر ریگ
جاهای دیدنی بندر ریگ

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨