نیویورک و معرفی 12 جاذبه‌ گردشگری برتر آن

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری نیویورک

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاذبه های گردشگری نیویورک آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نیویورک (New York) یکی از معروف‌ ترین شهرهای جهان است. این شهر شلوغ و جالب دائماً در حال تکامل است. نیویورک جذابیت‌های یک شهر بزرگ و یک شهر کوچک را توأمان دارد. در میان مکان‌های دیدنی و آسمان‌خراش‌های برجسته و مهم نیویورک، فرهنگ پر جنب و جوشی را تجربه خواهید کرد که در تمام محله‌های شهر مشهود است.

اگر می‌خواهید بوتیک‌ها، نانوایی‌های سنتی و کافی‌شاپ‌های به‌روز، افراد شیک و پیک شهر نیویورک را ببینید، به سمت دهکده شرقی و بروکلین بروید. پس از آن، قفسه‌های مغازه‌های شیک را در کنار خیابان پنجم بررسی کنید. همچنین از مجموعه‌های هنری پیشرفته در MoMA و Met  دیدن کنید. شما می‌توانید از خیابان مشهور برادوی در منهتن بازدید کنید یا در جدیدترین رستوران «it» برای صرف غذا بروید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نیویورک به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده در خط مقدم تنوع غذایی، مد و هنر قرار دارد. باید به خاطر داشته باشید که نباید مناظر شلوغ جمعیت و صداهای دیوانه‌وار این شهر بزرگ، شما را از غوطه‌ور شدن در عظمت آن بترساند. بهتر است از راهنماهای محلی برای گشت و گذار در شهر کمک بگیرید. در این شهر بتنی بگردید و تاکسی‌های پرسرعت در مناطق پرجمعیت، عابران سریعی که در حال قدم زدن به در اطراف گالری‌ها و میدان تایمز هستند را تماشا کنید. چراغ‌ های نئون در تمام ساعات روز در نیویورک سوسو می‌زند.

با این حال، چراغ‌های چشمک‌زن و گوشه‌های پر هرج و مرج شهر نیز شما را دعوت می‌کند تا هر دقیقه نیویورک را در آغوش بگیرید. راه‌های بی‌پایانی برای گذراندن وقت خود در شهری وجود دارد که هرگز خواب ندارد. خوب به اطراف نگاه کنید، سرعت تغییر چهره این شهر آن‌چنان زیاد است که آنچه امروز می‌بینید فردا به چیزی بزرگ‌تر و بهتر تبدیل خواهد شد.

جاذبه های گردشگری نیویورک
جاذبه های گردشگری نیویورک

بهترین فعالیت‌ها در شهر نیویورک

حتی اگر مجذوب آسمان‌خراش‌ها و بناهای تاریخی شهر نیویورک نشوید، از هنر، غذا، مد و صحنه‌های زندگی شبانه آن را شگفت‌زده خواهید شد. می‌توانید صبح خود را با گشت و گذار در ویترین طراحان مد خیابان پنجم و بعدازظهر خود را با تماشای مناظر خیره‌کننده شهر از بالای عرشه راک، رصدخانه One World یا از روی صندلی هلیکوپتر بگذرانید.

اگر عاشق هنر هستید، می‌توانید آثار خیره‌کننده‌ای را که در Met ،Guggenheim  یا Frick Collection به نمایش گذاشته شده است، مشاهده کنید. پس از آن می‌توانید برای صرف غذاهای بی‌نظیر به قلب محله چینی‌ها یا ایتالیایی‌ها بروید. همچنین بارهای مشهور روی پشت بام و کلوپ‌های جاز که بعد از تاریکی هوا، منطقه Meatpacking را روشن می‌کنند از دست ندهید. بازدید از نیویورک بدون قایق‌سواری برای دیدن مکان‌های ملی مانند مجسمه آزادی یا جزیره الیس کامل نمی‌شود. همچنین می‌توانید سوار بر کشتی استاتین آیلند از تماشای مناظر افق شهر و بندر لذت ببرید.

دیگر کارهایی که باید انجام دهید عبارت‌اند از اسکیت روی یخ در مرکز راکفلر، قدم زدن در  پارک مرکزی  و پیاده‌روی در امتداد  High Line برای تماشای نمایی از شهر. یکی از جدیدترین پارک‌های نیویورک پارک پل بروکلین است که می‌توانید برای تنفس هوای تازه در این شهر شلوغ، از پیاده‌روی در آن لذت ببرید. این پارک در جنوبی‌ترین بخش منهتن قرار دارد. در ادامه این مقاله به معرفی مختصری از چند جاذبه گردشگری مهم در نیویورک می‌پردازیم.

موزه شهر نیویورک

یادبود و موزه ملی 11 سپتامبر

موزه و یادبود ملی 11 سپتامبر به عنوان ادای احترام به حدود 3000 قربانی حملات تروریستی سال 2001 و همچنین شش قربانی بمب‌گذاری سال 1993 در نظر گرفته شده است. استخرهای منعکس‌کننده برج‌های دوقلو و آبشارهای مصنوعی به عنوان ردپایی وهم‌انگیز از این حملات تروریستی در جایی که برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی قرار داشتند، ساخته شده‌اند.

در صفحات برنزی نام هر قربانی این حملات حک شده  است. این موزه 110000 فوت مربع وسعت دارد و روایت حملات را از طریق مجموعه‌ای از تجهیزات نمایشی به تصویر می‌کشد.

جاذبه های گردشگری نیویورک
جاذبه های گردشگری نیویورک

موزه هنر متروپولیتن

از هیچ موزه‌ای در ایالات متحده به اندازه موزه هنر متروپولیتن تجلیل نمی‌شود. “The Met” که با شاهکارهای سراسر جهان، از جمله مجموعه‌های قابل توجهی از مصر باستان و دوران باستان کلاسیک مزین شده است، یک تجربه هنری است که مانند آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید داشته باشید.

پارک مرکزی نیویورک

پارک مرکزی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر بزرگ است. همچنین بسیاری از برجسته‌ترین جاذبه‌های شهر در کنار این پارک یا در محدوده آن قرار دارند (گوگنهایم، موزه متروپولیتن هنر و موزه تاریخ طبیعی آمریکا) از مکان‌های مهم اطراف پارک مرکزی نیویورک هستند. اما گردش گران معتقد هستند که این پارک آن‌قدر جذابیت دارد که به عنوان یک جاذبه مستقل برای بازدید برای آن برنامه‌ریزی کنند، نه اینکه فقط به عنوان مسیری گذرا برای رسیدن به دیگر مقاصد گردشگری به آن نگاه کنند. این فضای سبز 843 هکتاری مورد علاقه نیویورکی‌ها و گردشگران است. می‌توانید برای ورزش، ناهار خوردن، رفتن به باغ وحش و انجام فعالیت‌های دیگر به اینجا بیایید. پارک مرکزی  بیش از 20 زمین بازی، 48 فواره، بناهای تاریخی یا مجسمه و 30 پل دارد. در اینجا یک لیست کوتاه از جاذبه‌های گردشگری درون پارک برای شما آمده است.

  • مجسمه  آلیس در سرزمین عجایب، پارک مرکزی

این مجسمه 11 فوتی بر روی یک قارچ جادویی در خیابان 75 در قسمت پایین شرقی پارک قرار دارد.

  • فواره بتسدا، پارک مرکزی

نام این فواره عاشقانه به استخری در اورشلیم با قدرت شفابخشی اشاره دارد. وقتی آنجا هستید، حتماً چند عکس از مجسمه فرشته آب‌ها بگیرید که در بالای این مناظر وسط پارک قرار دارد.

  • باغ هنرستان، پارک مرکزی

تنها باغ رسمی موجود در پارک مرکزی، باغ هنرستان است که مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن از مناظر محسوب می‌شود. این باغ 6 هکتاری دارای گیاهان و فضای سبز فصلی است که در سه سبک مجزا طراحی شده است: انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی. دروازه‌های اصلی این باغ را در خیابان پنجم و خیابان 105 خواهید یافت .

  • Loeb Boathouse، پارک مرکزی

در طول ماه‌های هوای گرم می‌توانید قایق، دوچرخه یا گوندولا را از این قایقخانه و رستوران به سبک ویکتوریایی که در اطراف East Park Drive در نزدیکی فواره Bethesda قرار دارد، کرایه کنید.

  • مزارع توت فرنگی، پارک مرکزی

این منطقه در بخش غربی پارک (در وست پارک درایو و خیابان 72 غربی)  قرار گرفته است  و نام آن برگرفته از آهنگ جان لنون است. این بخش روبروی خیابانی قرار دارد که خواننده جان لنون در سال 1980 ترور شد. بازدیدکنندگان دوست دارند برای صرف ناهار به اینجا بیایند و از دیدن مناظر زیبای آن لذت ببرند.

  • Wollman Rink، پارک مرکزی

این نقطه در Lower East Side به ویژه در میان خانواده‌های جوان محبوب است. در زمستان این یک پیست اسکیت روی یخ است. تابستان که می‌رسد، این پیست میزبان فعالیت‌های مختلفی از جمله اسکیت سواری، هنر، کنسرت، یوگا و غیره است.

پارک مرکزی را در قلب منهتن، درست در شمال مرکز شهر پیدا خواهید کرد. از خیابان 59 تا 110 امتداد دارد و با خیابان هشتم و پنجم هم‌مرز است. بازدید از پارک مرکزی رایگان است و همه روزه از ساعت 6 صبح تا 1 بامداد از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. بهتر است در روز یا اوایل عصر از آن بازدید کنید. سرویس‌های بهداشتی در محل موجود است. چندین تور همراه با راهنما در پارک توقف دارند. برای دیدن وسعت پارک، می‌توانید با یکی از بهترین تورهای هلیکوپتری شهر نیویورک از بالا از منطقه بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری نیویورک
جاذبه های گردشگری نیویورک

فرهنگ و آداب و رسوم شهر نیویورک

شهر نیویورک یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. بنابراین جای تعجب نیست که یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را نیز داشته باشد. این شهر به خاطر دارا بودن محله‌های قومی متنوع و همچنین موقعیتش، به عنوان پیشرو در کشور شناخته می‌شود، که تعریف یک «فرهنگ» خاص از سیب بزرگ (نیویورک) را دشوار می‌کند. نیویورک به عنوان خانه پرجنب‌وجوش‌ترین صحنه‌های تئاتر و مد در کشور و تعداد زیادی از مدارس مد و هنر شناخته می‌شود. همچنین این شهر بزرگ پناهگاه جامعه بزرگی از هم‌جنس‌گرایان و همچنین بسیاری از دانش آموزان، هنرمندان، مدگرایان، نویسندگان، تاجران و غیره است.

نیویورکی‌ها معمولاً به عنوان افراد گستاخ و بی‌ادب به تصویر کشیده می‌شوند. اما همان‌طور که TripAdvisor توضیح می‌دهد، “اهالی نیویورک پیوسته به شهر بزرگ خود افتخار می‌کنند و این غرور در برخی مواقع می‌تواند مثل تکبر ظاهر باشد.” برخلاف تصور رایج خیلی‌ها، اکثر نیویورکی‌ها خوشحال می‌شوند که به شما کمک می‌کنند تا شهر آن‌ها را بشناسید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش