نشنال مال در واشنگتن دی سی ، نماد پایتخت آمریکا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

نشنال مال واشنگتن دی سی 

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با نشنال مال آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این نماد تاریخی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نشنال مال (National Mall) یکی از نمادهای تاریخی شهر واشنگتن است. واشنگتن دی سی به‌ عنوان پایتخت ایالات‌متحده آمریکا یکی از شهرهای مهم و حائز اهمیت این کشور محسوب می‌شود. این شهر به‌ عنوان مهم‌ترین شهر از مهم‌ترین کشور دنیا قطعا برای مخاطبین و بازدیدکنندگان خود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

انتخاب یک جاذبه گردشگری برای معرفی از بین انبوهی از آثار موجود در این شهر کار بسیار سختی است. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی کنیم که خود دربرگیرنده چندین اثر مهم و ارزشمند در این شهر است. نشنال مال در واشنگتن دی سی اثری است که برای ما ایرانیان یادآور میدان نقش‌جهان اصفهان است. هر دو اثر خود یکی از مراکز مهم شهری محسوب می‌شوند که مجموعه‌ای از آثار ارزنده را در خود جای‌داده‌اند. در ادامه این مقاله به معرفی کامل این مجموعه شهری در واشنگتن دی سی خواهیم پرداخت.

نشنال مال واشنگتن دی سی 
نشنال مال واشنگتن دی سی

تاریخچه مختصری از مرکز نشنال مال در واشنگتن دی سی

تقریبا 25 میلیون گردشگر هرساله در امتداد نشنال مال در واشنگتن دی سی قدم می‌زنند که بسیاری از آن‌ها از گذشته گسترده آن بی‌اطلاع هستند. طراحی و اجرای نشنال مال بیش از یک قرن طول کشید تا توسعه یابد و به فضای بیرونی که امروز است تبدیل شود. از سال 1791 تا 2016، نشنال مال از طرح اولیه به واقعیت تبدیل شد و تا به امروز هنوز در حال تغییر است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پس‌ از اینکه واشنگتن دی سی به‌عنوان مکانی برای پایتخت جدید کشور انتخاب شد، مهندس فرانسوی پیر ال الفنت مأمور طراحی این شهر شد. در سال 1791، ال الفانت یک “خیابان بزرگ” را طراحی کرد که در کنار درختان و باغ‌ها در مرکز شهر واشنگتن خودنمایی می‌کند. چشم‌انداز او تبدیل به چیزی شد که اکنون به‌عنوان نشنال مال شناخته می‌شود. نوار چمن باریکی که از بنای یادبود لینکلن تا ساختمان کاپیتول امتداد دارد.

کاربری نشنال مال در واشنگتن دی سی چیست؟

از زمان ساخت و اجرای این اثر، نشنال مال به یکی از نمادین‌ترین و تاریخی‌ترین نقاط کشور تبدیل‌شده است. این محل میزبان هزاران تظاهرات و سخنرانی‌های سیاسی مشهور بوده است؛ به‌ویژه، راهپیمایی مارتین لوتر کینگ جونیور در اعتراض به واشنگتن و پس‌ازآن سخنرانی معروف “من یک رویا دارم” و اعتراض در سال 1969 علیه جنگ ویتنام.

در حال حاضر، این مرکز خرید بانام مستعار« America’s Front Yard» به معنی «حیاط جلویی آمریکا» شناخته می‌شود و بیش از 65 بنای یادبود را در خود جای‌داده است. بااین‌حال، در زمان‌های تعطیلی و بسته بودن دولت آمریکا، نشنال مال نیز بسته می‌شود.

چرا نشنال مال؟

هرساله انبوهی از گردشگران به نشنال مال می‌روند و انتظار دارند مجموعه‌ای از مراکز خرید را بینند. در عوض، آن‌ها با مجموعه‌ای از موزه‌های متمایز رایگان در اطراف پربازدیدترین پارک ملی کشور مواجه می‌شوند. پس چرا به آن نشنال مال به معنی «مرکز خرید» می‌گویند؟

در قرن هفدهم و هجدهم، “مال” به مکانی اطلاق می‌شد که مردم برای بازی پال-مال، یک بازی کروکت مانند، جمع می‌شدند. این بازی‌ها گردهمایی‌های اجتماعی بودند و این اصطلاح به‌تدریج به معنای مناطق علفزاری بود که مردم می‌توانستند برای معاشرت و سرگرمی جمع شوند. مفهوم مال امروزه تداعی کننده مرکز خرید است، اما همانطور که گفته شد در گذشته به مکان‌هایی سرسبز گفته می‌شده که برای گرد همآیی مردم در نظر گرفته می‌شد. از این جهت این نام از گذشته تا کنون بر روی این مجموعه شهری باقی مانده است.

نشنال مال واشنگتن دی سی 
نشنال مال واشنگتن دی سی

معرفی برخی از بناهای مجموعه نشنال مال

همان طور که گفته شد این مجموعه حاوی بیش از 60 اثر است که در ادامه به معرفی مهمترین آنها می‌پردازیم.

کاخ کنگره آمریکا

ساختمان کاخ کنگره ایالات‌متحده آمریکا در واشنگتن، دی سی، در انتهای شرقی نشنال مال واقع‌شده است. در کنگره ایالات‌متحده، سنا و مجلس نمایندگان گرد هم می‌آیند تا درباره سیاست ملی بحث، بحث و گفتگو کنند. ایجاد اجماع؛ و قوانین کشور را تدوین کند. این ساختمان بیش از 600 اتاق و مایل‌ها راهرو دارد. تاج آن توسط یک  گنبد سفید باشکوه  که مشرف‌به شهر واشنگتن است و به نمادی شناخته‌شده از مردم و دولت آمریکا تبدیل‌شده است.

کاخ کنگره آمریکا ازنظر معماری جز چشمگیرترین و نمادین‌ترین ساختمان‌ها در جهان است. بیش از دو قرن است که اتاق‌های جلسات سنا و مجلس نمایندگان را در خود جای‌داده است. ساختمان کنگره ایالات‌متحده که در سال 1793 آغاز شد و شاهد رخدادهای مختلفی ازجمله آتش‌سوزی و بازی این ساختمان بوده است. امروز، این بنا به‌عنوان یک بنای یادبود نه‌تنها برای سازندگان آن، بلکه برای مردم آمریکا و دولت آن‌ها می‌باشد.

کاپیتول ایالات‌متحده که نمونه‌ای عالی از معماری نوکلاسیک قرن نوزدهمی است  ، عملکرد را با زیبایی‌شناسی ترکیب می‌کند. طرح‌های آن برگرفته از یونان و روم باستان، ایده آل‌هایی را تداعی می‌کند که بنیان‌گذاران این کشور را در چارچوب جمهوری جدید خود هدایت می‌کردند. همان‌طور که ساختمان از طرح اولیه خود گسترش یافت، هماهنگی با بخش‌های موجود به‌دقت حفظ شد. ساختمان کاخ کنگره آمریکا به پنج طبقه تقسیم می‌شود که بازدیدکنندگان بیشتر می‌توانند از طبقه همکف آن بازدید کنند.

بنای یادبود جرج واشنگتن

بنای یادبود واشنگتن که در نشنال مال واشنگتن دی قرار دارد بین ساختمان کاخ کنگره ایالات متحده و بنای یادبود لینکلن واقع شده است. ساده ترین راه برای رسیدن به بنای تاریخی استفاده از مترو است .

بنای یادبود جرج واشنگتن که برای ادای احترام به جورج واشنگتن، فرمانده کل ارتش قاره‌ای و اولین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده ساخته شد. زمانی با ارتفاع کمی بیش از 555 فوت، بلندترین ساختمان جهان بود. بنای یادبود اولین رئیس‌جمهور آمریکا همچنان عنوان بلندترین سازه سنگی جهان را دارد.

بنای یادبود آبراهام لینکلن

بنای یادبود آبراهام لینکلن در سال 1922 در انتهای ضلع غربی نشنال مال واشنگتن دی سی به‌افتخار آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا ساخته شد. این بنا به سبک نئوکلاسیک توسط معمار معروف هنری بیکن ساخته‌شده است. این ساختمان با الهام از معابد یونانی دوره دوریک ساخته‌شده و شامل یک مجسمه بزرگ نشسته از آبراهام لینکلن است.

افتتاح این بنای یادبود پس از 60 سال از ترور آبراهام لینکلن انجام شد. مجسمه‌ساز این اثر لینکلن را درحالی‌که دست چپش را گره‌کرده بود به تصویر کشید تا نمادی از عزم او برای پایان جنگ داخلی باشد و دست راستش باز باشد تا نشان‌دهنده تمایل به استقبال کنفدراسیون شکست‌خورده برای بازگشت به اتحادیه، بدون انتقام باشد.

نشنال مال واشنگتن دی سی 
نشنال مال واشنگتن دی سی

اسمیتسونین (مجموعه موزه)

بازدید از موسسه اسمیتسونین – بزرگترین موزه، مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهان – یکی از بهترین کارهایی است که در واشنگتن دی سی انجام می‌شود. تخمین زده می‌شود که این مؤسسه حدود 155 میلیون شی، آثار هنری و نمونه را در سراسر موسسه خود نگهداری می‌کند.  این مجموعه موزه شامل 20 موزه است که 11 مورد از آن‌ها در نشنال مال واشنگتن دی سی واقع‌شده است.

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی ایالات‌متحده (USBG) که توسط کنگره ایالات‌متحده در سال 1820 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در آمریکای شمالی است. هدف از تأسیس این باغ آگاه کردن بازدیدکنندگان از اهمیت و ارزش اساسی و تنوع گیاهان و همچنین اهمیت زیبایی‌شناختی، فرهنگی، اقتصادی، درمانی و زیست‌محیطی آن‌ها است. با بیش از یک‌میلیون بازدیدکننده سالانه، باغ گیاه‌شناسی تلاش می‌کند تا شیوه‌های پایدار را نشان و ترویج دهد.

سخن پایانی

مجموعه آثاری که مطالعه کردید تنها بخشی از آثار موجود در نشنال مال در واشنگتن دی سی است. اگر به واشنگتن دی سی سفر کردید بازدید از این مجموعه بی‌نظیر یکی از کارهای مهمی است که باید در لیست سفر خود قرار دهید. این مجموعه تاریخ آمریکا را از گذشته حال و آینده در پیش چشمان شما به نمایش خواهد گذاشت.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش