جدیدترین تغییرات شهروندی ترکیه ۲۰۲۳

انتخاب مجدد اردوغان و جدیدترین تغییرات شهروندی ترکیه ۲۰۲۳

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چرا دریافت پاسپورت ترکیه (Turkish passport)، به گزینه اول بسیاری از مهاجرین به ویژه ایرانی‌ها تبدیل شده است؟

در سال‌های اخیر و با توجه به شرایط نابسامان و عدم ثبات اقتصادی و اعمال تحریم‌ها علیه ایران، بسیاری از سرمایه‌ گذاران و خریداران ملک تصمیم به مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه نموده‌اند. هرچند از از اوایل سال ۲۰۲۲ شرایط و قیمت پاسپورت تغییراتی داشته و مبلغ شهروندی از ۲۵۰ هزار دلار آمریکا به ۴۰۰ هزار دلار افزایش داشته، اما کماکان شاهد افزایش تمایل به کسب شهروندی ترکیه در بین مهاجران هستیم.

جدیدترین تغییرات شهروندی ترکیه ۲۰۲۳

آسایش و رفاه، امکانات آموزشی پیشرفته، سیستم حمل و نقل به روز و فرصت های ورود به بازارهای جهانی در کنار زیبایی‌های طبیعی و جاذبه های گردشگری این کشور کهن و با اصالت سبب شده تا ترکیه به عنوان مقصد اول و اصلی ایرانی‌ها برای زندگی و مهاجرت تبدیل شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


طبق قانون گذرنامه ترکیه، به شماره ۵۶۸۲ مورخ ۱۵ جون ( 15 JUNE ) سال ۱۹۵۰ پاسپورت ترکیه برای اولین بار صادر و از آن به بعد برای کلیه شهروندان ترک نیز صادر گردید.

پاسپورت معمولی کشور ترکیه به رنگ قرمز می‌باشد و از ابتدای جون ۲۰۱۰ به صورت بیومتریک و با اعتبار ۱۰ ساله صادر می‌گردد.

ما در این مقاله به سوالاتی در خصوص پاسپورت ترکیه، مزایای پاسپورت ترکیه، معایب پاسپورت ترکیه، مدارک لازم برای پاسپورت ترکیه، هزینه پاسپورت ترکیه و شرایط سفر به آمریکا با پاسپورت ترکیه خواهیم پرداخت.

جدیدترین قوانین شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۳

همانطور که انتظار می رفت قوانین جدید شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۳ اعلام شد. در قانون جدید شهروندی ترکیه برخی از قوانین سال گذشته تغییراتی داشته که شاید برای خریداران ملک در ترکیه خیلی محسوس نباشد اما اطلاع از آن ها برای سرمایه گذاران امری مهم است.

تغیرات شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

۱- در قوانین جدید سال ۲۰۲۳، امکان خرید ملک به صورت اشتراکی برای ۲ خانواده وجود ندارد. در گذشته این امکان وجود داشت تا ۲ خانواده یک ملک را که ارزش آن بیش از ۸۰۰ هزار دلار باشد به صورت مشترک خریداری کرده و هر کدام نسبت به مبلغ ۴۰۰ هزار دلاری که پرداخت کرده بودند می توانستند برای خود و اعضای خانواده اشان درخواست پاسپورت ترکیه بدهند. در قانون جدید روی هر ملک صرفا امکان دریافت یک شهروندی وجود دارد و مبلغ آن باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار و یا بیشتر باشد.

۲- در قانون جدید بر روی هر ملک فقط یکبار می توان درخواست شهروندی داد اما در قانون سال گذشته طبق شرایطی امکان دریافت شهروندی چندباره بر روی ملک وجود داشت.

۳- در شرکت های فروشنده ملک و سازندگان نباید احدی از شرکا خارجی باشند، حتی امکان حضور فرد خارجی که شهروندی ترکیه را دریافت نموده باشد، وجود ندارد.

اصلاحیه قانون جدید ترکیه در خصوص شهروندی ترکیه!

در آخرین اصلاحیه دولت ترکیه که در پایان ماه فوریه سال ۲۰۲۳ رسانه ای شد مربوط به سرمایه گذارانی است که قصد ساخت و ساز در ترکیه را دارند، در گذشته سازندگان خارجی نمی توانستند بر روی واحدهایی که می ساختند، به خریدار شهروندی اعطا کنند. اما در اصلاحیه جدید این امکان برای سرمایه گذاران خارجی که تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت نموده اند وجود دارد.

پاسپورت ترکیه و اعتبار آن در دنیا!

پس از آنکه آقای اردوغان در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا تغییراتی در قانون کسب شهروندی کشور ترکیه بدهد، نحوه دریافت پاسپورت ترکیه برای خارجی‌ها به مراتب آسان‌تر از قبل شد وخارجی‌هایی که تمایل داشتند در این کشور زیبا زندگی کنند، توانستند با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، شهروند ترکیه شوند این رقم تا قبل از سال ۲۰۱۸، ۱ میلیون دلار بود. در حال حاضر این مبلغ به ۴۰۰ هزار دلار رسیده است.

جدیدترین تغییرات شهروندی ترکیه ۲۰۲۳

همین امر سبب شد تا ایرانی‌ها رغبت بیشتری نسبت به گذشته از خود نشان دهند و اقدام به دریافت از طریق خرید ملک نمایند. همچنین نزدیکی ترکیه به ایران، عدم نیاز به ویزا، تشابهات فرهنگی و روابط صمیمانه‌ بین ۲ کشور باعث شد تا خیلی از ایرانی‌ها به فکر سرمایه‌گذاری در ترکیه بیفتند. باتوجه به اعتبار کم پاسپورت ایران و تمایل ایرانی‌ها به مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی، اوضاع اقتصادی نامناسب و … ترکیه سکوی پرتاب مناسبی برای ایرانیان بوده است تا از طریق ترکیه راحت‌تر بتوانند به آمریکا یا کانادا مهاجرت کنند.

چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

یکی از ساده ترین روش های اخذ شهروندی در ترکیه، دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک می باشد، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد؟ در حال حاضر و با تغییر قوانین شهروندی، پروسه دریافت پاسپورت حداقل ۳ ماه و حداکثر ۹ ماه زمان می‌برد.

آخرین تغییرات و قوانین در شهروندی ترکیه

اگر قصد گرفتن شهروندی ترکیه را دارید، باید بدانید در ابتدای فروردین سال ۱۴۰۱ مصادف با ماه مارچ، دولت ترکیه شرایط اخذ شهروندی را تغییر داد. مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در قانون جدید، افزایش قیمت گذرنامه ترکیه از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۰۰ هزار دلار آمریکا بود که باعث شد بسیاری از افرادی که به دنبال دریافت گذرنامه ترکیه از طریق خرید ملک بودند با مشکل مواجه شوند.

جدیدترین تغییرات شهروندی ترکیه ۲۰۲۳

البته این افزایش ناگهانی طبق نظر برخی از کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه املاک، بی ارتباط با مهاجرت روس ها پس از جنگ اوکراین نبوده و با توجه به سرازیر شدن بسیاری از شهروندان روس و اوکراینی به ترکیه شاهد افزایش قیمت پاسپورت ترکیه و املاک در ترکیه بوده ایم.

سایت مشاوره خرید ملک و مهاجرت پین تاتی

 

 



 الی گشت    

                تور کیش