بهترین اقامتگاه های بوم گردی چابهار | Chabahar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بوم گردی های چابهار

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بوم گردی های چابهار آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با لیستی از بهترین اقامتگاه های بومگردی در چابهار در ادامه با ما همراه باشید.

چابهار بندری که به دلیل آب و هوای بهاری‌اش به این نام خوانده می‌شود یکی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. تنها بندر ایران که به آب‌های آزاد راه دارد و ما را به اقیانوس هند متصل می‌کند. شهر چابهار در جوار سواحل دریای عمان قرار گرفته و این سواحل چابهار، این منطقه را به مقصدی هیجان انگیز در منطقه جنوب ایران تبدیل کرده است.

یکی از مهم ترین انتخاب ها قبل از سفر، انتخاب محل اقامت است که به موارد بسیاری بستگی دارد. اگر می خواهید در سفرتان با فرهنگ و سبک زندگی بومی مردم هر چه بیشتر آشنا شوید، یکی از بهترین تجربه ها اقامت در هتل ها و خانه های بوم گردی است. در ادامه لیستی از بهترین بوم گردی های چابهار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید انتخابی راحت تر داشته باشید.

هتل بوم گردی دُر بلوچ
هتل بوم گردی دُر بلوچ

بهترین بوم گردی های چابهار

هتل بوم گردی دُر بلوچ

هتل سنتی در بلوچ آبکان دارای 30 واحد اقامتی (کپر) بوده که از این کپرها تعداد 16 واحد آن بصورت کپر گرد و 12 واحد کپر مستطیلی و هم‌چنین 2 واحد کپر به صورت VIP دارد. اگر از علاقه مندان به بافت سنتی هستید و می خواهید در سفر به چابهار هرچه بیشتر حال و هوای زندگی مردم این منطقه و فرهنگگ آنها را لمس کنید، هتل در بلوچ یکی از بهترین انتخاب هاست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این هتل در فاصله ۱۵ دقیقه ای چابهار به سمت فرودگاه کنارک، به دور از هیاهوی شهر قرار دارد. در محوطه حیاط این مجموعه، سالن سرو صبحانه قرار داره و در کنارش حدود ۱۰ عدد تخت در فضای باز چیده شده است که شبها مسافران میتوانند دور هم جمع شوند و از آسمان زیبای کویر و ستارگانش و همچنین از هوای دلنشین منطقه استفاده کنند. داخل کپر ها کولر گازی، یخچال و دوبطری آب، تخت، روم سرویس با سرویس فرنگی موجود است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه آزاد، خیابان آبکان

اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده گل افشان

اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده گل افشان در استان سیستان و بلوچستان، شهر کنارک، روستای کهیر واقع شده است. این بوم گردی با ظرفیت اسکان 150 نفر، 10 کپر و 2 سوئیت، یک رستوران و امکانات رفاهی، پذیرش گردشگران می باشد. در محوطه اقامتگاه بوم گردی گل افشان، 10 کپر با ظرفیت 6 الی 10 نفر، برای اقامت مسافران مهیا شده است. کپرها، آلاچیقی ساخته شده از تنه و برگ درخت نخل و حصیر هستند که مردم نواحی گرمسیر آن را برای محافظت از گرما می سازند.

از امکانات داخل کپر های می توان فرش، پنکه، تشک و پتو را نام برد. در محوطه این مجموعه 7 توالت ایرانی، فرنگی و 2 حمام نیز تعبیه شده و مهمانانی که در کپر اقامت دارند می بایست از سرویس بهداشتی بصورت مشترک استفاده کنند. علاوه بر آن، 2 سوئیت نیز با یک حیاط، یک سالن پذیرایی، 3 اتاق 21 متری، 16 متری، 12 متری و امکاناتی نظیر توالت ایرانی، حمام، آشپزخانه و سیستم سرمایشی پنکه برای اقامت مهمانان این خانه بومی، فراهم شده است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، بندر کنارک، 70 کیلومتری چابهار، روستای کهیر

بوم گردی های چابهار
بوم گردی های چابهار

اقامتگاه بوم گردی پرهیزکار

اقامتگاه بوم گردی پرهیزکار در چابهار و در بندر زیبا و دیدنی بریس واقع شده است. این بوم گردی در زمینی 700 متری و دارای 7 واحد اقامتی بوده و در مجموع ظرفیت پذیرش 30 مهمان را دارد. برای اقامت شبانه مهمانان سرویس خواب سنتی تشک و پتو به تعداد موجود می باشد. همچنین انواع غذاهای سنتی و بومی در اقامتگاه تهیه و سرو می گردد که می توانید برای وعده های غذایی خود تهیه و میل کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، روستای بریس

اقامتگاه بوم گردی شجره

اقامتگاه بوم گردی شجره در روستای باهوکلات، بخش دشتیاری، شهرستان چابهار، استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. خانه بومی شجره شامل 2 سالن بزرگ حدودا 40 و 36 متری و 2 اتاق 32 متری با سرویس کف خواب می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرایی از 55 گردشگر را دارد. تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند بنابراین مهمانان عزیز باید از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام داخل محوطه به صورت مشترک استفاده نمایند.

اقامت در این خانه سنتی تجربه متفاوتی برای مسافران به همراه دارد، آنها علاوه بر اقامت در یک خانه روستایی و تجربه زندگی در گذشته، می توانند به بازدید یکی از منحصر به فردترین جاذبه های چابهار که زیستگاهش رودخانه باهوکلات است بروند و به درنده ترین حیوان تمساح پوزه کوتاه (گاندو) غذا بدهند و ساعتی را در منطقه محافظت شده باهوکلات به تماشای این تمساح های مردابی بنشینند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، روستای باهوکلات

بوم گردی های چابهار
بوم گردی های چابهار

اقامتگاه بوم گردی کلبه ساحلی گوآتر

اقامتگاه بوم گردی کلبه ساحلی در شهرستان چابهار در خلیج زیبای گواتر واقع شده است. این اقامتگاه کلبه ساحلی دارای 9 باب اتاق به صورت 4 اتاق 3 نفره، 1 اتاق 5 نفره و 4 اتاق 10 نفره دارای سرویس کف خواب می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرایی و اسکان از 57 گردشگر را دارد. اتاق های این مجموعه زیبا فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می باشند و سرویس ها مشترک هستند. مسافران گرامی می توانند در صورت تمایل با هماهنگی با پرسنل انواع غذاهای محلی برای منو شام و ناهار سفارش و میل نمایند، همچنین انواع صبحانه های محلی تهیه شده از محصولات دامی و لبنی طبیعی منطقه را تجربه نمایند.

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه کلبه ساحلی در اختیار مهمانان گرامی قرار می دهد می توان به پارکینگ غیر مسقف، راهنمای تور گردشگری، سرویس خواب شامل پتو وتشک، سیستم سرمایشی پنکه و… می باشد. بدلیل آب و هوای گرم این منطقه در تمام فصول سال اتاق ها فاقد سیستم گرمایشی می باشند. مسافران محترم می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل از انواع برنامه های تفریحی شامل آهنگ های سنتی که توسط نوازندگان بومی نواخته می شود را درخواست دهند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، خلیج گواتر

اقامتگاه بوم گردی حیات گوآتر

اقامتگاه بوم گردی حیات گوآتر دارای 6 باب اتاق کف خواب 10 نفره می باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 60 گردشگر را دارد. اتاق های بوم گردی فاقد سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) و حمام اختصاصی می باشند و مسافران محترم می توانند از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) و حمام داخل مجموعه به صورت مشترک استفاده نمایند. این خانه بومی در دل بندر زیبای گوآتر محیطی دنج و متفاوت را برای گردشگران فراهم کرده است تا در کنار تفریحات بندری اوقات خوش و خاطره انگیزی را کنار عزیزانشان تجربه کنند.

در اقامتگاه بوم گردی حیات گواتر، انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر مرغ بریانی، کرایی مرغ، ماهی سرخ شده، بت ماش و املت ماش طبخ می شود که مسافران محترم می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل مجموعه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت و به یادماندنی آن لذت ببرند. از دیگر خدماتی که اقامتگاه برای رفاه گردشگران در نظر گرفته است می توان به پارکینگ اختصاصی غیرمسقف، اینترنت رایگان (محدود)، آشپزخانه (مسافران عزیز می توانند با هماهنگی قبلی از آشپزخانه استفاده نمایند) و سیستم سرمایش کولر گازی اشاره کرد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، خلیج گواتر

اقامتگاه بوم گردی بریس

اقامتگاه بوم گردی بریس در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بندر بریس واقع شده است. این اقامتگاه دارای 3 باب اتاق کف خواب به صورت 2 اتاق 20 متری 8 نفره، 1 اتاق 100 متری 20 نفره و 3 کلبه کپری 4 نفره می باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 50 گردشگر را دارد. واحدهای اقامتی بوم گردی فاقد سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) و حمام اختصاصی می باشند و مسافرین محترم باید از سرویس های مشترک استفاده نمایند.

در اقامتگاه بوم گردی بریس انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر بت ماش، تباهگ، تخلان، تنورچه، کراهی میگو، پلو زعفرانی، خوراک خرما و املت سوزی طبخ می شود که مسافران محترم می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل مجموعه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت و بی نظیر آن لذت ببرند. این بوم گردی سنتی در دل سواحل دریای عمان فضایی دنج و متفاوت را برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است تا در کنار لذت بردن از زیبایی های بندر، اقامت خاطره انگیز و خوشی را برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، بندر بریس، روستای بندر بریس

اقامتگاه توریستی مینیاتور

اقامتگاه توریستی مینیاتور در شهرستان چابهار، روستای کچو واقع شده است. این اقامتگاه دارای 7 باب سوئیت کف خواب 10 نفره و 5 آلاچیق می باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 70 گردشگر را دارد. تمامی سوئیت ها دارای آشپزخانه و سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) و حمام اختصاصی می باشند. این مجموعه گردشگری در نزدیکی کوه های مریخی و سواحل دریای عمان، با داشتن ساحل ماسه ای اختصاصی محیطی دنج و آرام را برای گردشگران فراهم کرده است تا در کنار تفریحات منطقه اقامت خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

در اقامتگاه توریستی مینیاتور انواع غذاهای بومی و محلی نظیر انواع ماهی، تخلان، کراهی میگو و پلو زعفرانی طبخ می شود که مسافران عزیز می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل مجموعه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت و خاطره انگیز آن لذت ببرند. از دیگر خدماتی که این مجموعه برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته است می توان پارکینگ اختصاصی غیرمسقف، راهنمای محلی و سیستم سرمایش پنکه رومیزی را نام برد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، کیلومتر 38 جاده بریس، روستای کچو

اقامتگاه بوم گردی رمین

اقامتگاه بوم گردی رمین به عنوان یکی از اقامتگاه های بوم گردی چابهار در سال ۱۳۹۶ و در ۱۴ کیلومتری از مرکز چابهار و در روستای رمین افتتاح شد. گفتنی است برای رسیدن به این اقامتگاه باید حدود ۳۰۰ متر مسیر خاکی و غیر آسفالت را بگذرانید. این اقامتگاه بسیار کوچک بوده و تنها دارای یک واحد اقامتی است و به همین دلیل فقط یک خانواده می‌تواند از آن استفاده کند. مهمانان در این اقامتگاه می‌توانند از ساحل زیبای این بندر استفاده کرده و آرامشی منحصر به فرد را تجربه کنند. به جز استفاده از ساحل می‌توانید با پیمودن ۹ کیلومتر از تالاب زیبای لیپار نیز دیدن کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، روستای رمین

اقامتگاه بوم گردی راستین

شما با اجاره بوم گردی راستین چابهار در فاصله بسیار کمی از جاذبه های دیدنی مثل گل افشان اقامت خواهید داشت و به راحتی می توانید به گشت و گذار مشغول شوید. این اقامتگاه دارای چندین اتاق اقامتی می باشد که در هر اتاق امکاناتی نظیر سیستم سرمایشی  و سرویس کف خواب برای اقامت شبانه مهمانان وجود دارد. سرویس بهداشتی و حمام نیز در محوطه اقامتگاه برای استفاده مشترک بین مهمانان تعبیه شده است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، 120 کیلومتری چابهار، بندر تنگ

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨