بهترین زمان سفر کیش
بهترین زمان سفر کیش

بهترین زمان سفر به کیش | Kish

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر کیش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین زمان سفر کیش آشنا خواهیم کرد. برای اینکه بدانید چه فصلی از هر نظر برای سفر به کیش مناسب تر است، در ادامه با ما باشید.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از بخش‌های بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

در حالی که در فصل زمستان بسیاری از شهرهای ایران در سرما و برف به سر می‌برند، جزیره کیش دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است. به طوری که می‌توانید بدون استفاده از لباس گرم به راحتی در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از پیاده‌روی در ساحل لذت ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


باران‌های سیل‌آسای کیش در فصل زمستان اتفاق می‌افتد اما زودگذر است و پس از مدت بسیار کوتاهی متوقف می‌شود و دوباره آفتاب بر پهنه خلیج سایه‌گستر می‌شود. البته اینکه چه زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید به مقدار زیادی وابسته به هدف شما از سفرتان است. ما بهترین زمان سفر از همه جنبه ها را برای شما بررسی کرده ایم.

بهترین آب و هوا

مناسب‌ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین (نهایتا اواخر اردیبهشت) است؛ البته ممکن است حتی در ماه فروردین (پرمسافرترین ماه در کیش) هم گرمای هوا برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد.

در اردیبهشت ماه هم که هنوز رطوبت هوا آنچنان زیاد نشده، آب دریا سرد است و گاهی‌ اوقات نسیم باد خنک در شب‌ها هوای این جزیره را بهاری می‌کند.

بهترین زمان سفر به کیش
بهترین زمان سفر به کیش

البته در کل هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در این ماه‌ها دما و رطوبت جزیره به حداقل میزان خود می‌رسد. متوسط دمای کیش در این ماه‌ها معمولا بین ۱۹ تا ۲۲ درجه متغیر است.

چنانچه برای لذت بردن از دریا و ساحل‌ بی‌نظیر کیش می‌خواهید به این جزیره سفر کنید، تابستان اصلا فصل مناسبی نیست؛ زیرا گاهی اوقات رطوبت هوا در این فصل به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد و حتی نفس کشیدن برای شما دشوار می‌شود.

فستیوال های کیش در تابستان

درست است از نظر آب و هوا تابستان به هیچ وجه فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست؛ اما جشنواره تابستانی کیش که هر سال از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در این جزیره برگزار می‌شود باعث شده است حتی در تابستان هم مسافران زیادی راهی این جزیره شوند.

بهترین زمان سفر به کیش
بهترین زمان سفر به کیش

برپایی برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر کنند.

ارزان ترین فصل سفر

یکی از دلایل اصلی برای گران بودن هزینه های خرید و گردش در جزیره کیش، جشنواره های مختلفی است که در سرتاسر این جزیره مفرح برپا می‌شود. اگر قصد دارید ارزانترین فصل سفر به کیش را تجربه کنید، فصل های زمستان و پاییز بهترین زمان برای یک سفر کم هزینه به کیش هستند.

بهترین زمان سفر به کیش
بهترین زمان سفر به کیش

توصیه ما این است که اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل معمولا هم جزیره خلوت بوده، هم هوای جزیره مطلوب است و هم معمولا تورهای ویژه ارزان‌قیمتی نیز در این ماه ارائه می‌شود.

بهترین فصل برای شنا و تفریحات آبی 

در صورتی که می‌خواهید از تفریحات دریایی مانند شاتل، بانانا، غواصی، قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی استفاده کنید، حتما در زمانی سفر کنید که مطمئن هستید دریا طوفانی نیست؛ برای اطمینان از این موضوع قبل از سفر خود سرعت وزش باد را در روزهایی که در کیش هستید، کنترل کنید.

بهترین زمان سفر به کیش
بهترین زمان سفر به کیش

مطالب گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨