جاذبه های گردشگری نیوزلند

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند که به هیچ عنوان نباید از دست دهید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

احتمالاً شما هم نام نیوزلند زیاد به گوشتان خورده است؛ اما تابه‌حال خواسته‌اید بدانید که این کشور در کجای نقشه دنیا قرارگرفته؟ چقدر مساحت دارد و جاذبه های گردشگری نیوزلند چیست؟ تعداد کمی از کشورهای هستند که مردم را به‌ اندازه نیوزلند به رؤیاپردازی برای سفر به آنجا وادارد.

نیوزلند (New Zealand) کشوری کوچک است که در وسط اقیانوس آرام واقع‌شده است. این کشور موطن بومیان مائوری، بهترین تیم راگبی جهان و همچنین گونه‌های حیوانی و گیاهی بی‌شماری است. این کشور از دو جزیره اصلی تشکیل‌شده است. در جزیره شمالی، جنگل‌های نیمه گرمسیری، تپه‌های سبز، آتش‌فشان‌های زیبا و همچنین ولینگتون، پایتخت کشور را خواهید دید. از سوی دیگر، در جزیره جنوبی، طبیعتی وحشی با رشته‌کوه‌های عظیم و گستره‌های وسیع را کشف خواهید کرد.



اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این مقاله تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند را به شما معرفی می‌کنیم. این مکان‌ها به دلایلی نظیر زیبایی طبیعی، تاریخی یا ویژگی‌های زمین‌گرمایی و اهمیتشان در فرهنگ مائوری، ویژگی‌هایی منحصربه‌فردی دارند و شایسته این هستند که درباره آن‌ها مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری نیوزلند

کیپ رینگا

قسمت شمالی جزیره شمالی یک مکان افسانه‌ای در فرهنگ مائوری است، درواقع کیپ رینگا محل عزیمت ارواح متوفی به زندگی پس از مرگ است. فانوس دریایی، سواحل و مسیرهای پیاده‌روی آن واقعاً اعجاز انگیز است. در این مکان دریای تاسمان به اقیانوس آرام می‌پیوندد. برخلاف زیبایی‌های زیادی که منطقه دارد، به خاطر دسترسی سخت به این نقطه از جغرافیای نیوزلند، اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود و مورد بازدید قرار نمی‌گیرد.

کوه کوک

کوه کوک، آئوراکی بر اساس یک نام مائوری نام‌گذاری شده است و بلندترین قله در نیوزیلند است. با 3724 متر ارتفاع بر رشته‌کوه‌های آلپ جنوبی تسلط دارد. مناظر دیدنی، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های فیروزه‌ای ازجمله عواملی است کوه کوک را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری نیوزلند تبدیل کرده است.

کوه کوک
بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

پارک ملی آبل تاسمان

بدون شک یکی از زیباترین پارک‌های ملی نیوزلند، پارک ملی آبل تاسمان، واقع در شمال جزیره جنوبی، مکانی ایدئال برای پیاده‌روی یا کایاک سواری در تمام فصول سال است. جنگل، سواحل و حیات وحش آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. درواقع این پارک که به‌افتخار دریانورد آبل تاسمان نام‌گذاری شده است، به خاطر سواحل شنی خوب و آب فیروزه‌ای آن مشهور است. در این پارک یک زیستگاه دریایی وجود دارد که بسیاری از پستانداران دریایی مانند شیرهای دریایی در آن زندگی می‌کنند. پارک ملی آبل تاسمان نیز یکی از این مکان‌هایی ست که می‌توانید پیاده‌روی عالی و طولانی را در آن داشته باشید! پیاده‌روی که بین 3 تا 5 روز طول می‌کشد!

پارک ملی آبل تاسمان

خلیج جزایر

خلیج جزایر نیوزلند مکانی بسیار زیباست. ساحل بهشتی و پردرخت، آب فیروزه‌ای، دومین آسمان آبی جهان را در خلیج جزایر شاهد خواهید بود. این مکان همچنین در تاریخ نیوزلند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا محل امضای معاهده Waitangi، قانون تأسیس نیوزلند است. فعالیت‌هایی که در این خلیج می‌توانید انجام دهید متعدد است: پیاده‌روی، کایاک سواری و پرش‌باچتر!

خلیج جزایر

پارک ملی تونگاریرو

پارک ملی تونگاریرو که یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری نیوزلند است، مکانی بسیار زیبا است. این پارک پس از موفقیت فیلم ارباب حلقه‌ها در سراسر جهان مشهور شد. این پارک ملی، 3 آتش‌فشان آن و دریاچه‌های آبی فیروزه‌ای آن مکانی است که به‌هیچ‌عنوان نباید آن را از دست داد. این پارک ملی درواقع جزو 5 مکان برتر نیوزلند است. گذرگاه آلپاین تونگاریرو هر ساله توسط هزاران نفر بازدید می‌شود.

تنگه میلفورد

اگر نگوییم زیباترین ولی یکی از زیباترین تنگه‌های دنیاست. این آبدره که میلیون‌ها سال پیش توسط یخچال‌های طبیعی موقعیت خود را به دست آورده است، یکی از زیباترین و وحشی‌ترین مناظر نیوزلند است. تنگه میلفورد یک مکان عالی برای دیدن در سفر به نیوزلند است.

دهکده هابیتون

آیا طرفدار ارباب حلقه‌ها هستید؟ پس این مکان نقطه‌ای دیدنی برای شماست. این دهکده زیبا مکانی برای فیلم‌برداری هر سه بخش فیلم موفق ارباب حلقه‌ها بوده است. اگر به این مکان دیدنی در نیوزلند رفتید دوربین خود را فراموش نکنید تا این خاطره را جاودانه کنید! مکانی منحصربه‌فرد در جهان که بازدید از هابیتون را در سفر به نیوزیلند برای همه طرفداران این ارباب حلقه‌ها ضروری می‌کند.

بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند
بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

خلیج کاتدرال

سواحل ماسه سفید آن، آب فیروزه‌ای آن، آب‌وهوای معتدل آن، باعث شده که خلیج کاتدرال به‌عنوان بهترین ساحل نیوزلند انتخاب شد، این مکان محل ساخت مجموعه فیلم نارینا بوده است. طاق باشکوه سنگی و طبیعی موجود در این ساحل یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های کشور است.

اوکلند

شهر اوکلند، بزرگترین شهر نیوزلند است که دارای مکان‌های گردشگری بسیاری است و بدون شک شما را اغوا می‌کند. ساختمان‌های فوق مدرن، خیابان‌هایی فوق‌العاده شیک برای خرید. اوکلند شهری است که دائماً در جوش‌وخروش است. این شهر ریه اقتصادی کشور است که همه‌چیز در آن اتفاق می‌افتد! باوجود جمیعت 1.4 میلیون نفری، اوکلند شهری است که با خیابان‌های عریض، پارک‌های فراوان، اسکله‌ای دلپذیر که در آن پیاده‌روی خوب است و طبیعتی فراگیر، رفاه را در خود دارد. سوار یکی از این کشتی‌های کوچک به مقصد دوونپورت، رنگیتوتو یا جزیره وایهکه شوید تا در دل طبیعت، دور از تمدن و درعین‌حال تنها بافاصله 10، 20 یا 30 دقیقه با قایق از مرکز شهر، احساس کنید.

اوکلند

آکاروا

آکاروا، فرانسوی‌ترین روستای نیوزلند است و فاصله چندانی از شهر کرایست چرچ ندارد. آکاروآ دهکده‌ای کوچک با تاریخ شگفت‌انگیز است زیرا در ابتدا یک روستای فرانسوی بود. نام‌های خیابان‌ها و نانوایی‌ها هنوز شاهد نفوذ فرانسوی‌ها هستند. درگذشته این شهر بیش از هر چیز به‌عنوان یک بندر معروف شناخته می‌شد. این منطقه در میان شکارچیان نهنگ که بسیار در منطقه حضور دارند، محبوب بود. امروزه این‌یکی دیگر از پستانداران دریایی است که این مکان را معروف کرده است، دلفین هکتور، کوچکترین و درعین‌حال نادرترین دلفین در جهان!

بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند
بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

روتوروا

روتوروا، به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود مشهور است زیرا این شهر در یکی از بزرگترین مناطق زمین‌گرمایی کشور واقع‌شده است. شهر روتوروآ در ساحل دریاچه‌ای به همین نام واقع‌شده است. این شهر برای مائوری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا روستاهای بسیاری را در خود جای‌داده است که ساکنین آن‌ها مائوری هستند. بیرون رفتن شبانه کاری است که باید در سفر به این منطقه انجام دهید. این روش یک راه خوب برای آشنایی بافرهنگ مائوری و رقص‌های سنتی آن‌ها و همچنین صرف کردن یک وعده غذایی برای کشف آداب‌ورسوم مائوری است.

ولینگتون

ولینگتون، پایتخت نیوزلند، شهری پر از جذابیت است. در بندر پیاده‌روی کنید و دریکی از تراس‌های متعدد بندر استراحت کنید، سپس در امتداد خلیج شرقی قدم بزنید، جایی که سواحل کوچکی نزدیک به مرکز شهر خواهید دید! اگر دوست دارید بازدیدهای فرهنگی بیشتری داشته باشید، به موزه Te Papa، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های نیوزلند بروید. در اسکله لمبتون قدم بزنید و از تله کابین معروف ولینگتون بازدید کنید تا شما را به ارتفاعات شهر ببرد. ولینگتون همچنین نقطه‌ای است که توسط کشتی‌های آنجا می‌توانید به جزیره جنوبی نیوزلند بروید.

دریاچه تکاپو

دریاچه تکاپو، بافاصله چندساعتی از کرایست چرچ و نزدیک به کوه کوک، به دلیل وضوح و زیبایی آسمان پرستاره‌اش که در سراسر جهان شهرت دارد، مکانی بسیار محبوب برای علاقه‌مندان به عکاسی نجومی و جاذبه های گردشگری نیوزلند است. همچنین مکانی است که به دلیل کلیسای خود، «کلیسای شپرد خوب» شناخته‌شده است. دریاچه تکاپو که دریاچه‌ای باشکوه است و رنگ آبی فیروزه‌ای آن شمارا شگفت‌زده خواهد کرد.

دریاچه تکاپو

کوئینزتاون

کوئینزتاون که در سواحل دریاچه واکاتیپو واقع‌شده است، یکی از زیباترین شهرهای نیوزلند است. این شهر، شهر کوچکی است که به دلیل فعالیت‌های زیادی که در آن انجام می‌شود و همچنین به دلیل محیط باشکوهی که پیاده‌روی‌های بسیار زیبایی با مناظر باشکوه از شهر را به شما ارائه می‌دهد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. کوئینزتاون بانام مستعار «پایتخت جهانی ماجراجویی» شناخته می‌شود زیرا تعداد زیادی فعالیت‌های هیجان‌انگیز در آن وجود دارد. درواقع، بسته به دوره و زمانی که در این شهر حضور دارید، می‌توانید به اسکی، بانجی جامپینگ، پرش‌باچتر نجات، پیاده‌روی، سورتمه‌سواری در جاده و همچنین فعالیت‌های زیادی در دریاچه آن مانند جت قایق‌سواری یا چتربازی بپردازید. کوئینزتاون همچنین نقطه شروع برای گشت‌وگذار در اطراف پارک ملی فیوردلند است.

کوئینزتاون

کایکورا

کایکورا شهر کوچکی است که در کنار دریا واقع‌شده است. موقعیت جغرافیایی آن به‌ویژه ساحل دریای آن بی‌نظیر است. درواقع این ساحل شکل خاصی دارند و تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پستانداران دریایی را به در خود جای‌داده است. شیرهای دریایی، دلفین‌ها و همچنین نهنگ‌ها، از بزرگ‌ترین‌ پستانداران جهان هستند که در ساحل این شهر زندگی می‌کنند. مناظر منطقه نیز با کوه‌های مجاور از زیبایی بالایی برخوردار است.

تارانکی

تارانکی یکی از آتش‌فشان‌های باشکوه موجود در جزیره شمالی نیوزلند است. اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید، مطمئناً در میان موقعیت‌های موجود پیاده‌روی در این منطقه، یکی را پیدا خواهید کرد که مناسب شما باشد؛ و اگر چالش را دوست دارید و کاملاً ورزشکار هستید، از کوهی بالا بروید که قله آن منظره‌ای باشکوه از کوه روهاپهو در پارک ملی Tongariro به شما ارائه می‌دهد.

تاوپو

شهر تاوپو در ساحل دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد که بزرگ‌ترین دریاچه کشور است. شهر تاوپو به دلایل مختلفی یکی از مکان‌های دیدنی است. اول‌ازهمه، می‌توانید از منظره‌ای خیره‌کننده از دریاچه آن با آتش‌فشان‌های پارک ملی Tongariro در پس‌زمینه لذت ببرید. یکی دیگر از دیدنی‌های دیدنی در تاوپو، آبشارهای معروف آن، آبشار هوکا است.

بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند
بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

دوندین

دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی، دوندین، شهری بسیار دلپذیر است که هنوز ریشه‌های اسکاتلندی بسیاری در آن یافت می‌شود و این ریشه‌ها از جذابیت‌های این شهر است. در میان آن‌ها، ایستگاه قطار، یکی از پر عکس‌ترین ساختمان‌های کشور را خواهید دید. خیابان بالدوین، یکی دیگر از جاذبه‌های شهر است، این خیابان شیب‌دارترین خیابان جهان است. بازدید از کارخانه کدبوری نیز می‌تواند جاذبه گردشگری جالبی به‌خصوص برای کودکان باشد.

جزیره استوارت

جزیره استوارت سومین جزیره بزرگ نیوزلند است و در جنوب جزیره جنوبی قرار دارد و از جاذبه های گردشگری نیوزلند است. جزیره استوارت مکانی طبیعی است که در آن فرصت دیدن کیوی که نوعی پرنده است را خواهید داشت زیرا بیش از 18000 کیوی در این جزیره زندگی می‌کنند. این جزیره تقریباً به‌طور کامل توسط جنگل‌های انبوه پوشیده شده است. 80 درصد از قلمرو آن توسط DOC (بخش حفاظت) محافظت می‌شود.

واناکا

اغلب در مقایسه با کوئینزتاون، واناکا یک شهر کوچک و آرام است که در کنار دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد و توسط کوه‌هایی احاطه‌شده است که پیاده‌روی‌های عالی با مناظر بسیار زیبایی را می‌توانید در آن داشته باشید. در ساحل دریاچه تک‌درختی وجود دارد که به درخت تنها معروف است و معروف‌ترین درخت نیوزلند است. واناکا یکی از دیدنی‌های نیوزلند است.

یخچال‌های فاکس و فرانتس جوزف

دیدن از ساحل غربی نیوزلند برای هر مسافری که به این کشور سفر می‌کند، ضروری است. این دو یخچال طبیعی فاکس و فرانتس جوزف در وسط یک جنگل بکر واقع‌شده‌اند که منظره‌ای باورنکردنی را ارائه می‌دهد. می‌توان با یک پیاده‌روی کوتاه حدود 1 ساعت تا 1 ساعت 30 به‌پای یخچال‌ها رسید. همچنین می‌توان از طریق پرواز با هلیکوپتر از یخچال‌ها دیدن کرد و بعدازآن برای بازدید از غارهای یخی این منطقه عازم شد.

یخچال های طبیعی نیوزلند

کرایست چرچ

کرایست چرچ دومین شهر بزرگ این کشور پس از اوکلند است. این شهر اصلی‌ترین شهر جزیره جنوبی است، اما کرایست چرچ شهری است که پس از زلزله‌های 2010 و 2011 در حال بازسازی است.

کرایست چرچ به تدریج شکل خود را به دست می‌آورد و تمام تلاش خود را می‌کند تا در سال‌های آینده به شهری جذاب تبدیل شود. مرکز شهر و مرکز خرید بازسازی‌شده آن‌یکی از موقعیت‌های مکانی اصلی آن است. این شهر به خاطر پارک‌های متعددش نیز معروف است! اگر فقط می‌خواهید از جزیره جنوبی دیدن کنید، حتماً یک پرواز به این شهر داشته باشید.

بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند
بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

کیپ شرقی

کیپ شرقی، شرقی‌ترین نقطه کشور است. کیپ شرقی بیشتر به دلیل اینکه معروف است که اولین نقطه طلوع خورشید در جهان است. صبح زود به فانوس دریایی بروید و اولین نفری باشید که طلوع آرام خورشید را در آسمان نظاره‌گر است. بااین‌وجود اکثر افرادی که برای اقامت کوتاه‌مدت به نیوزلند سفر می‌کنند کیپ شرقی متأسفانه در لیست مکان‌های دست‌اول برای بازدید قرار نمی‌گیرد.

جاذبه های گردشگری نیوزلند

ناپیر

ناپیر که در سال 1931 در اثر زلزله ویران شد، مطابق با سبک آن زمان بازسازی شد و به همین دلیل امروزه به دلیل وجود ساختمان‌های زیادی که به سبک آرت دکو ساخته‌شده‌اند، شناخته می‌شود. ناپیر شهری خوش آب‌وهوا است که در آن پیاده‌روی لذت‌بخش است و از آب‌وهوای بسیار مطبوع همراه با یک آفتاب مطبوع برخوردار است. بافاصله نه‌چندان دور از ناپیر می‌توانید از شهر هستینگ باوجود یک ساحل باشکوه که در چند ده کیلومتری شهر قرار دارد دیدن کنید.

کیپ کیدناپرز

کیپ کیدناپرز، در نزدیکی ناپیر واقع است و یکی از مهم‌ترین مکان‌های لانه‌سازی گانت‌های شمالی یا گانت‌های استرالیایی در نیوزیلند است. پس از حدود 6 کیلومتر پیاده‌روی در ساحل، منظره‌ای نفس‌گیر را شاهد خواهید بود. هزاران گانت در این دماغه پناه می‌برند تا تخم‌گذاری کنند و از تخم بیرون بیایند. بازدید از کیپ کیدناپرز برای همه دوستداران حیوانات ضروری است!

جزیره سفید

جزیره سفید یک مکان منحصربه‌فرد در جهان است، یک آتش‌فشان دریایی است که در نزدیکی شهر واکاتان قرار دارد. از این آتش‌فشان که هنوز فعال است، می‌توان از طریق تورهایی که از واکاتان حرکت می‌کنند، با قایق و سپس پیاده‌روی یا با هواپیما برای یک پرواز فراموش‌نشدنی بازدید کرد. این آتش‌فشان یک مکان عالی در فضای باز برای همه علاقه‌مندان به زمین‌شناسی است.

ساحل آب گرم

ساحل آب گرم یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعت نیوزلند است! ساحلی که در زیر آن چشمه آب گرم وجود دارد. رفتن به این ساحل با بیل برای حفر چاله و غوطه‌ور شدن در آب گرم یکی از ضروریات واقعی سفر به نیوزلند است. این آبگرم طبیعی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. تابستان و زمستان به آنجا بروید، فقط یک قانون باید رعایت کنید، در هنگام جزر به آنجا بروید تا بتوانید از این جاذبه طبیعی لذت ببرید.

پوناکایکی

پوناکایکی در طول یک سفر جاده‌ای در جزیره جنوبی یک ایستگاه انتخابی خواهد بود. این مکان که در ساحل غربی واقع‌شده است از صخره‌هایی با اشکال بسیار خاص تشکیل‌شده است که در اثر فرسایش باد و دریا شکل‌گرفته‌اند. هنگام جزر و مد به آنجا بروید تا بتوانید آبفشان‌های دریایی را ببینید!

پوناکایکی

تخته‌سنگ معراکی

تخته‌سنگ‌های معراکی در ساحل شرقی جزیره جنوبی در نیوزلند واقع‌شده است، این سنگ‌های کروی عجیب واقعاً شگفت‌انگیز هستند و در غروب و طلوع خورشید، فضایی اسرارآمیز را ارائه می‌دهند.

بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند
بهترین جاذبه های گردشگری نیوزلند

پالیزر

کیپ پالیزر در انتهای جنوبی جزیره شمالی نه‌چندان دور از ولینگتون واقع‌شده است. این دماغه به خاطر فانوس دریایی‌اش معروف است، اما بیش از هر چیز کلونی فوک‌های آن است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مکانی که علاقه‌مندان به حیات‌وحش را در این کشور خوشحال خواهد کرد. چند کیلومتر قبل از این مکان فوق‌العاده، یکی از مکان‌های فیلم‌برداری ارباب حلقه‌ها را خواهید دید.

غار ویتومو

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری نیوزلند غار ویتومو است. غار ویتومو یکی از دیدنی‌ترین غارهای جهان است. غارهای ویتومو گروهی از غارهای مختلف هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. معروف‌ترین آن‌ها غارهای کرم درخشان هستند، غارهایی که سقف آن‌ها با این موجودات کوچک پوشیده شده است، کرم‌های درخشان که غار را مانند آسمان پرستاره روشن می‌کنند. این غارها در جزیره شمالی واقع‌شده‌اند و واقعاً یکی از دیدنی‌های این کشور هستند.

جاذبه های گردشگری نیوزلند

وای-او-تاپو

بافاصله نه‌چندان دور از روتوروا یکی از معروف‌ترین پارک‌های زمین‌گرمایی نیوزلند وجود دارد. در داخل این پارک آبفشان‌ها و همچنین دریاچه‌هایی بارنگ‌های شگفت‌انگیز را خواهید دید. یکی از این دریاچه‌ها، «استخر شامپاین» است که این پارک را معروف کرده است. این پارک هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش