چشمه ساسان کازرون ، فارس | Kazerun

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه ساسان کازرون

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه ساسان کازرون در کازرون استان فارس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این چشمه زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

کازرون از شهرستان‌های غرب استان فارس است که وصف زیبایی‌هایش و طبیعت کم‌نظیرش غیرممکن است. دیدنی‌های کازرون به قدری زیاد هستند که در تمام فصول پاسخگوی مسافران و گردشگران مشتاق هستند. تماشای طبیعت بی‌بدیلش در فصل تابستان، آب‌تنی در چشمه‌سارها و رودخانه‌هایش در فصل تابستان، قدم زدن در باغ‌های مرکبات چشم‌نواز آن در پاییز و مدهوش شدن از بوی نرگس‌های زرد در فصل زمستان، همه جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را شیفته خود می‌کنند. یکی از این جاذبه ها چشمه ساسان کازرون است.

چشمه ساسان از چشمه‌های زیبا و پرآب منطقه تنگ چوگان کازرون است. آب این چشمه به استان بوشهر منتقل می‌شود. این چشمه در ۱۵ کیلومتری شهر کازرون در استان فارس و در ناحیه تنگ چوگان واقع شده است و از نقاط دیدنی این شهر به حساب می‌آید. چشمه‌سارها، منظرگاه‌های طبیعی و مجموعه آثار تاریخی تنگ چوگان از جمله قابلیت‌های ارزشمند پیرامون این چشمه است.

چشمه ساسان کازرون
چشمه ساسان کازرون

بر اساس تحقیقاتی كه پیشتر انجام شده، آب چشمه ساسان از رشته كوه های دنا در استان كهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرد. سلسله ساسانیان آخرین دودمان پادشاهی ایران پیش از ظهور اسلام بودند كه از سال ۲۲۴ تا ۶۵۱ میلادی به مدت ۴۲۷ سال بر ایران حكومت كردند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


با خشك شدن این چشمه در تابستان سال 97 شماری از روستاهای بخش مركزی با بحران آب و مشكل كم آبی رو به رو شدند. خوشبختانه چشمه تاریخی ساسان کازرون که در تابستان 97 آب دهی آن به صفر رسیده بود با بارندگی‌های سال بعد احیا شد به طوری که دبی آب چشمه ساسان این شهرستان به هشت هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

چشمه ساسان کازرون
چشمه ساسان کازرون

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨