پارک وحش صفه اصفهان | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک وحش صفه اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک وحش صفه اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک وحش بزرگ در اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، مکان های دیدنی و تفریحی بسیاری نیز دارد. از جمله این مکان های دیدنی پارک وحش صفه اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

پارك وحش صفه (Soffeh Park Zoo) در محوطه مركزي مجموعه كوهستاني صفه و با مساحت 50 هزار متر مربع واقع مي باشد. هم اکنون بیش از ۳۱۸ حیوان از ۳۷ گونه زیستی در باغ وحش پنج هزار هکتاری صفه نگهداری می‌شوند و سالانه شمار آنها به دلیل زاد آوری افزایش می‌یابد، ۹۰ درصد حیوانات این باغ وحش اهلی و ۱۰ درصد وحشی هستند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک وحش صفه اصفهان
پارک وحش صفه اصفهان

در اين پارك شاهد گونه هاي متفاوت حيات وحش گوشتخوار و علفخوار وحشي و اهلي از قبيل گوزن، آهو، قوچ و ميش وحشي، شتر و اسب و همچنين شير، خرس، گرگ، روباه، سگ هاسكي و چندين گونه حيواني وحشي ديگر از خزندگان، پرندگان وحشي و آبزي، جوندگان و غيره هستيم.

همچنین بخش ویژه‌ای در باغ وحش صفه برای به نمایش گذاشتن حیوانات شبیه سازی شده پژوهشکده رویان راه‌اندازی شده است. در این بخش دو تا سه حیوان شبیه‌سازی شده (قوچ قمیشلو) قرار دارد که به منظور بازدید دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم است.

پارک وحش صفه اصفهان
پارک وحش صفه اصفهان

احداث درمانگاه و قرنطينه حيوانات در پارک وحش مجهز به سالن جراحي، انبارها، سردخانه‌هاي تخصصي، تجهيزات و امکانات فني دامپزشکي حيوانات، احداث قفس‌هاي نگهداري حيوانات شامل اتاقک‌هايي به عنوان جان پناه براي حفاظت حيوانات از سرما و گرما، تامين آب شرب عاري از ميکروب و آلاينده ها براي تمامي قفس‌ها و احداث شبکه فاضلاب پارک وحش از جمله اقدامات انجام شده برای استانداردسازی پارک وحش صفه است.

پارک وحش صفه اصفهان
پارک وحش صفه اصفهان

محل نگهداری حیوانات در پارک کوهستانی صفه از مواردی است که اعتراضات وسیع و پردامنه دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات را به همراه داشته و علاوه بر آن موجب تالم خاطر و ناراحتی بازدیدکنندگان می شود. حیواناتی که روزی در جنگل بوده اند، زندگی کرده اند، روال عادی حیات را طی کرده اند و چه بسا آماده شکار طعمه بوده اند امروز طعمه دست انسانها شده اند.

با وجود اینکه باغ وحش داری و نگهداری از حیوانات در ایران و به ویژه در اصفهان از پیشینه ای طولانی برخوردار است که برای نمونه می توان به باغ وحش های ایران در دوران ساسانی و باغ های طاوس خانه، قوش خانه، شیرخانه و… در دوران صفویه و قاجاریه اشاره کرد اما متاسفانه طی این زمان نسبتا طولانی هیچ گونه تحول چشمگیری در این زمینه حاصل نشده است. در حال حاضر سه قلاده شیر و دو قلاده خرس در این مجموعه نگهداری می شود.

پارک وحش صفه اصفهان
پارک وحش صفه اصفهان

آدرس : ایران، اصفهان، جنوب غربی شهر اصفهان، جنوب تقاطع بزرگراه اقارب پرست و شهدای صفه، پارک کوهستانی صفه

شماره تماس: 36759065-031

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨