پارک ملت رشت ، گیلان | Rasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک ملت رشت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک ملت رشت خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با بوستان ملت رشت در ادامه با ما همراه باشید.

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

رشت، یکی از شهرهای بی نهایت زیبا و پرطرفدار است. این شهر محبوب در خطه ای کاملا سبز از شمال ایران قرار دارد و هرچه از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی بکر، جاده های رویایی و مناظر آن بگوییم کم است. یکی از مکان هایی که حتما باید به آن سر بزنید پارک ملت رشت است.

بوستان ملت رشت (Mellat Park) پس از باغ محتشم (پارک شهر) بزرگترین پارک رشت به شمار می رود. این پارک که انتخاب خیلی ها برای گذران اوقات فراغت است در گذشته به نام “باغ سیاه” شناخته می شد و بعد ها پس از بازسازی به پارک عمومی رشت شهرت یافت. بوستان ملت یکی از مراکز ورزش همگانی صبحگاهی در رشت بوده که همه روزه افراد زیادی را برای ورزش همگانی به داخل پارک می کشاند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


درختان این پارک اغلب قدیمی بوده و جذابیت فراوانی برای بازدیدکنندگان آن به همراه دارد. بوستان ملت رشت دیدنی های ویژه ای در خود دارد که از معروف ترین های آن می توان به آب نمای موزیکال اشاره کرد که داخل برکه مرکز پارک قرار گرفته و در شب بسیار دیدنی می شود. در سال 1381 یک مجتمع آکواریومی که دارای ۶۸۰ قطعه از ماهیان کمیاب تزیینی شمال و جنوب کشور و ۲۸ قطعه خرچنگ بود در این پارک به بهره برداری رسید.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

برخی از دیگر امکانات این پارک زیبا شامل امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی نظیر زمین های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، وسایل ورزشی همگانی، ساعت آفتابی از نوع قطبی و به شکل کتاب و قلم، وسایل و زمین بازی کودکان، برکه طبیعی زیبا همراه با دو فواره بلند و پرندگان و ماهی های درون این برکه، نمازخانه و مبلمان پارکی می باشد.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

در سمت ورودی خیابان انصاری یک خانه روستایی قرار دارد که به عنوان جاذبه های گردشگری این پارک به حساب می آید و اکنون به عنوان مرکز اطلاع رسانی گردشگران و مکانی برای برگذاری برخی جشن ها و مراسمات مورد استفاده قرار میگیرد.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

آدرس بوستان ملت: گیلان، رشت، بلوار شهید انصاری، سه راه کانادا

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨