آشنایی با میدان فانتین باکو ، آذربایجان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان فانتین باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با میدان فانتین باکو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این میدان محبوب در باکو در کشور آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیت‌ترین و یکی از زیباترین شهرهای قفقاز است. وجود جاذبه های دیدنی بسیار، جذبه خاصی به این شهر داده‌ است.

میدان فانتین (Fountains Square) از نخستین و مرکزی‌ترین میدان‌های باکو می‌باشد. این میدان در دل شهر باکو، در تقاطع خیابان‌های «نگار رفیع‌بیگلی» و «احمد جواد» در حومه «صبائیل» واقع است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در مرکز میدان مجموعه چندین فواره زیبا و دیدنی مزین قرار دارد. دورتادور میدان با موزه ادبیات نظامی گنجوی، ساختمان سینمای «ارس»، کلیسای ارمنی و مرکز تجاری «آی‌سی‌ار» احاطه شده‌ است.

این میدان یکی از توریستی‌ترین اماکن باکو به حساب می‌آید. میدان فانتین از سوی قاسم‌بیگ حاجی‌بابابیگف، معمار معروف سده ۱۹ آذربایجانی بنا شده‌ است.

میدان فانتین باکو
میدان فانتین باکو

این میدان نام خود را مدیون وجود فواره‌های متعددی است که در ابتدا در دوران شوروی در باکو ساخته شد. مردم اغلب بعد از ساعات کاری و در آخر هفته‌ها در این میدان جمع می‌شوند.

همچنین این میدان با وجود مغازه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و پاساژهای متعدد، یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران است و تقریبا در تمام ساعات روز پر جنب و جوش می باشد.

میدان فانتین یکی از شادترین مکان های دیدنی شهر باکوست که محل مناسبی برای خرید، پیاده روی، گپ زدن و غذا خوردن می باشد.

فانتین همچنین میزبان برگزاری جشنواره ها، نمایش ها و جشن های عمومی می باشد، یکی از دیدنی ترین نقاط باکو که بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست داد.

میدان فانتین باکو
میدان فانتین باکو

در اطراف این میدان و خیابان کناری‌اش که دور بزنید می‌توانید صنایع‌دستی آذربایجان را به عنوان سوغاتی بخرید. هم چنین در نزدیکی میدان کافه های زیادی برای صرف چای و نوشیدنی‌های دیگر موجود است.

در کل این میدان یکی از نقاط جذاب شهر است که بسیار محبوب شده است و در سفر به کشور آذربایجان و شهر زیبای باکو بازدید از آن را نباید فراموش کنید.

  • آدرس میدان فانتین: آذربایجان، باکو، تقاطع خیابان‌های «نگار رفیع‌بیگلی» و «احمد جواد»
  • ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته
  • هزینه بازدید: بازدید از این مکان رایگان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨