محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

محله جلفا اصفهان ، تجربه کافه گردی در محله ارامنه | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

محله جلفا اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با محله جلفا اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این محله زیبا و پر از کافه های دنج در اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان است. اصفهان، چهارمین شهر پهناور و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. این شهر زیبایی منحصر به فردی دارد که در روح و جان هر بازدیدکننده ای اثر می گذارد و همچنین این شهر لقب نصف جهان را گرفته است. محله جلفا یکی از محله های قدیمی در اصفهان است که امروزه پاتوق جوانان است. در ادامه بیشتر درباره این محله خواهیم گفت.

نو جلفا یا جلفای نو ، یک گستره‌ی کهن ارمن‌نشین در شهر اصفهان، ایران است. این گستره، در کنارهٔ جنوبی زاینده رود می‌باشد. نام نو جولفا، برگرفته‌ از نام شهر کهن‌تر جوغا در کرانهٔ رود ارس است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

محله جلفا در خیابان حکیم نظامی واقع است محله‌ای با پنج کوچه بزرگ و دنج، بازاری خوب با چند حمام و دو کاروانسرا و یک میدان و ۱۱ کلیسا که برای خودش حتی یک شهر کوچک در شهر اصفهان است. این محله حال و هوایی متفاوت دارد و با کافه ها و شربت خانه ها در روح شما اثر میگذارد. قدم زدن در این محله و در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم آن شما را به دنیای تاریخی گذشته می برد. وقتی از کنار شربت خانه های آن رد می شوید عطر بهارنارنج وجود شما را پر می کند.

محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

شب گردی در جلفا هم از آن انتخاب های خوب در اصفهان است که خاطره اش تا همیشه در ذهن تان می ماند. قدم زدن در کوچه های سنگفرش و دیدن ساختمان های متفاوت و زیبا چیزی است که حسابی حال تان را جا می آورد.

محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

جلفا، مرکز صنعتگران ارمنی که حدود چهار قرن پیش شاه عباس صفوی آنان را جهت رونق دادن به اوضاع اقتصادی اصفهان به این شهر آورد و با عزت و کرامت آنان را در کنار همشهری‌های اصفهانی آن زمان پایتخت نشین جای داد. جلفانشینان اصفهان از آن زمان بیشتر به کار سنگ‌تراشی و دیر مشاغل صنعتی و ظریف مشغول شدند.

جلفای نو اصفهان نمادی از تساهل و مدارای شاه عباس با دیگر مذاهب است که در عهد صفوی و به ویژه دوره شاه اسماعیل کمرنگ شده بود. این محله که شبیه شهرکی ممتاز در دل شهر زیبای اصفهان است، سنگفرش‌هایی قدیمی و معماری تقریبا دست‌نخورده و نابی دارد. این منطقه خود به میدان بزرگ، میدان کوچک، چارسو، قاراکل، هاکوپجان، سنگ‏تراش‏ها، تبریزی‏ها (یا محلات) و ایروانی‏ها تقسیم می‌شود که اکنون فقط محله‌های ایروانی ها و تبریزی‌ها ساکنان ارمنی دارد.

محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

گفته می‌شود که شاه عباس از ارمنی‌ها حمایت زیادی می‌کرده و همین باعث شده تا ارمنی‌ها از شهرهای دیگر ایران هم به جلفا بیایند. ارمنی‌های جلفا بیشتر تاجر بوده‌ و درآمد خوبی هم داشته‌اند که صرف ساخت کلیساها و ساختمان‌های زیبایی در جلفا کرده‌اند و همین سبب شده که با گذشت صدها سال این محله همچنان دلچسب و متمایز باشد. تصویر زیر مربوط به جشن شب کریسمس ارمنی ها است.

محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

از جمله دیدنی های فوق العاده زیبای محله جلفا اصفهان  کلیساهای بی نظیر و بسیار زیبای این محله می باشد، در این محله کلیساهای بسیار زیادی واقع شده اند که می توانید با کمی پیاده روی آنها را پیدا کنید و از آنها دیدن کنید. کلیسای بیت اللحم و کلیسای وانک مشهورترین این کلیساها می باشند که سالانه توریست های بسیار زیادی از آنها دیدن می‌ کنند. کلیسای وانک مشهورتر از کلیسای بیت اللحم است و در واقع می ‌توان این کلیسا را مهمترین کلیسای شهر اصفهان دانست که یکی از مراکز اصلی گردشگری در این شهر است.

محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان
محله جلفا اصفهان

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨