آشنایی با بهترین غذاهای سنتی کشور مصر | Egypt

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غذاهای کشور مصر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره غذاهای کشور مصر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با غذاهای مصری در ادامه با ما همراه باشید.

قاهره (Cairo) پایتخت مصر و بزرگترین شهر جهان عرب و خاورمیانه است. در حال حاضر این شهر یک پایتخت ملی با طراوت و پر رفت‌وآمد است و به عنوان مرکز اصلی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مصر و نخستین مقصد برای گردشگران باقی مانده ‌است. قاهره دورنمای زیبایی از مصر باستان است. در جاذبه های گردشگری قاهره نیز این دورنما کاملا مشهود است. تمدنی که تاریخچه آن به بیش از 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

علاوه بر دیدنی ها، عجایب و آثار تاریخی شگفت انگیز کشور مصر که قابل شمارش نیستند، این کشور نیز مانند تمام کشورها غذاهای منحصر به فرد و خاص خود را دارد. سنت‌های آشپزی مصر به بیش از 5000 سال پیش و به زمان فراعنه باز می‌گردد. پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است که با فرهنگ غذایی و غذاهای معروف سنتی آنها آشنا شوید، در ادامه لیستی از بهترین غذاهای سنتی مصری را به شما معرفی میکنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کوشاری – Kushari

کوشاری یکی از غذاهای محبوب مصری شبیه به پاستا که در طبخ آن از برنج، عدس، لوبیا، ماکارونی و سس گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود و می‌توان این غذا را به همراه سس مخصوصی که خود مصری‌ها دستور تهیه آن را می‌دانند، میل کرد.

غذاهای کشور مصر
غذاهای کشور مصر

کباب – Kabab

کباب مصری نیز به کباب‌هایی که ما ایرانی‌ها تهیه می‌کنیم، شباهت دارد و مانند کباب ایرانی روی زغال تهیه می‌شود و از گوشت گوساله و گوسفند در طبخ آن استفاده می‌شود. این غذا را به همراه نان، برنج، سالاد و سبزیجات سرو می‌کنند.

فول وا تامیا – Ful wa Ta’meya

فول وا تامیا نوعی فست فود مصری که شباهت زیادی به فلافل دارد. در این غذا بیشتر از لوبیا استفاده می‌شود، به طوری که از یک شب قبل لوبیاها را می‌پزند تا کاملا نرم شود و با ادویه‌جات و سبزیجات مخصوص مخلوط می‌کنند. این غذا را می‌توانید به همراه نان میل کنید.

موساکا – Moussaka

برای تهیه موساکا از بادمجان، فلفل سبز، پیاز و رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند و با توجه به مخلفاتی که دارد، شما را به یاد لازانیا می‌اندازد. این غذا را به همراه سالاد و انواع سس سرو می‌کنند.

غذاهای کشور مصر
غذاهای کشور مصر

شاكوشوكا – Shakshouka

غذای تخم‌مرغی محبوب در مصر، شهر اسکندریه (Alexandria) مرکز این صبحانه جذاب است، ترکیبی از تخم‌مرغ‌های آبپز شده، سس گوجه فرنگی، فلفل و سیر که بهترین مکان سرو آن یک کافه ساحلی یا در بالکن هتلی مشرف به دریای مدیترانه است.

هاواوشی – Hawawshi

در این غذا از گوشت بیف استفاده می‌شود. برای طبخ این غذا، از انواع ادویه‌جات استفاده می‌شود تا گوشت طعم‌دار شود و در نهایت گوشت‌ها را به همران نان مخصوصی به نام بلدی، طبخ می‌کنند. این غذا شباهت زیادی به سمبوسه داشته و با سلیقه ایرانیان سازگار است.

سماک – Samak

سماک کلمه مصری به معنای “ماهی” است. با توجه به اینکه این کشور بین دریای مدیترانه و سرخ قرار گرفته است، در بسیاری از شهرهای ساحلی مصر انواع غذاهای دریایی را که انواع و اقسام مختلفی دارد تهیه می‌کنند. در این میان ماهی قزل آلا جزو محبوب‌ترین ماهی‌های رستورانی است.

غذاهای کشور مصر
غذاهای کشور مصر

محشی – Mahshi

برنج معطر شده با سبزيجات و ادويه که داخل سبزيجاتی مانند فلفل سبز، بادمجان، کدو، گوجه فرنگی و يا برگ کلم قرار داده می‌شود. سپس سبزيجات پر شده در يک قابلمه قرار داده شده و با سس گوجه فرنگی و لیمو روی آن پوشیده می‌شود.

حمام محشی – Hamam Mahshi

حمام محشی یا کبوتر شکم پر غذای مورد علاقه‌ی اهالی این کشور است. این غذای لذیذ یکی دیگر از غذاهای مصری است که اگر گیاه خوار نیستید در سفر به قاهره حتما باید امتحان کنید. برای تهیه‌‌ی این غذا، کبوتر را کباب می‌کنند و با بلغور گندم پر می‌کنند. این غذا در آفریقای شمالی رایج است.

باباغانوج – Ghannoug Baba

باباغانوج از غذاهای لذیذ و محبوب مصری است. این غذای سنتی از پوره بادمجان کباب شده طعم‌دار شده با جعفری، زیره و آبلیمو و همچنین نمک و فلفل تهیه می‌شود.

غذاهای کشور مصر
غذاهای کشور مصر

ملوخیه – Mulukhiyah

ملوخیه از آن دسته غذاهایی است که تا آن را امتحان نکنید نمی‌توانید طعم و مزه‌ی متفاوتش را درک کنید. ملوخیا گیاهی است که در خاورمیانه، آفریقای خاوری، آسیای جنوبی و شمال آفریقا به عنوان یک مزه‌دهنده در آشپزی کاربرد دارد. آن را همراه با سبزیجات معطر دیگر می‌پزند تا آماده‌ی خوردن شود. این خوراک گیاهی را معمولا همراه با گوشت مرغ یا گوساله سرو می‌کنند.

سوسیس اسکندری – Alexandrian Sausages

سوسیس اسکندری از غذاهای مصری، برای کسانی که هم به سوسیس و هم گوشت علاقه دارند، بهترین انتخاب است. برای تهیه این غذا سوسیس‌ها را تفت داده و به همراه نان باگت و ترشی سرو می‌کنند.

فلافل – Falafel

فلافل محبوب ترین غذای مصری که بین ایرانی‌ها هم مشهور است. در فلافل تعداد زیادی نخود را پخته، چرخ کرده و بعد به شکل گلوله‌ای سرخ می‌کنند. این غذا به همراه ترشی، سس و انواع سبزیجات سرو می‌شود.

غذاهای کشور مصر
غذاهای کشور مصر

دسر های متنوع مصری

دسرهای مصری بسیار شبیه دسرهای مدیترانه شرقی است.

باسبوسا که گاهی اوقات حریصا نیز تلفظ می شود، یک دسر تند است که از آرد سمولینا ساخته شده و در شربت شکر خیسانده می شود. معمولا روی آن با بادام ترئین می شود.

باقلوا (Baklava) یکی از شیرینی های معروف ساخته شده از لایه های بسیاری از خمیر شیرینی نازک و مجموعه ای از آجیل است که در یک شربت شیرین غوطه ور می شود.

عیش‌السرایا (Eish al-sarayah) دسری ساده که متعلق به کشورهای عربی است. این دسر از نان تست، نشاسته، شیر و گلاب تهیه می شود و طعمی شبیه به فرنی دارد.

شای یا چای (shai or tea) نوشیدنی ملی مصر که تقریبا در همه جا یافت می‌شود، از چایخانه و ایستگاه‌های کامیون گرفته تا فروشگاه‌های سوغاتی، قایق‌های بادبانی فلشکا و شرکتها. چای معمولا همراه با مقدار زیادی شکر سرو میشود، که دو نوع اساسی دارد – چای کوشاری طلایی در شمال (که اغلب با نعنا سرو می شود) و چای سعیدی تیره در جنوب – و همچنین انواع زیادی از چای‌های گیاهی.

حلوا (Halva) یک شیرینی محبوب در مصر است که از خمیر کنجد درست می شود. به طور معمول به شکل بلوک و در وزن های مختلف فروخته می شود.

کونفه یا كنافه (Konafa) کنافه یکی از محبوب‌ترین دسرهاست. این دسر شامل شیرینی‌های نازک و نودل مانند خیس شده در شربت، پر شده با پنیر خامه‌ای و غالبا تزئین شده با آجیل می‌باشد.

غذاهای کشور مصر
غذاهای کشور مصر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨