خیابان جالان آلور کوالالامپور (بهشت غذا) ، مالزی | Kuala Lumpur

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان جالان آلور کوالالامپور

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خیابان جالان آلور کوالالامپور صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این خیابان شبانه در کوالالامپور در ادامه با ما همراه باشید.

کوالالامپور، پایتخت پر جنب و جوش مالزی، یک شهر پویا است و دارای مراکز خرید مدرن، ساختمان های تاریخی استعماری، مناظر طبیعی زیبا، هنر اصیل و چشم انداز چشمگیر با برج های دوقلوی پتروناس است.

کوالالامپور، به شدت تحت تاثیر سنت های چینی است و ترکیبی از تمام فرهنگ های آسیایی را در خود دارد، و به عنوان یک مکان پویا و متنوع برای سفر و کشف کردن شناخته می شود. از موزه های شلوغ تا باغ های ایده آل، همه در انتظار شماست. در ادامه خیابان جالان آلور کوالالامپور را به شما معرفی می کنیم.

خیابان جالان آلور (Jalan Alor) در قلب شهر کوالالامپور واقع شده است و به خیابان بهشت غذا نیز مشهور می باشد. این خیابان هر شب با مناظر، صداها و بوی خوش غذاهای خیابانی در کافه پیاده روها، پر شور و سر زنده می شود. خیابان جالان آلور یکی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های کوالالامپور است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در جالان آلور همه چیز از روده سوخاری گرفته تا انواع ساتای، ماهی های گریلی طعم دارشده تند تا انواع نودل و برنج ها و انواع غذاهای سوخاری شده همانند مرغ سوخاری، بال سوخاری، قارچ سوخاری، انواع میگو سوخاری را خواهید یافت. پس از صرف غذای اصلی هم می توانید ماءالشعیر خنک و یا آبمیوه های تازه نوش جان کنید. آب نیشکر را حتما امتحان کنید.

خیابان جالان آلور کوالالامپور
خیابان جالان آلور کوالالامپور

در اين رستوران ها علاوه بر انواع نودل و ماهي هاي مختلف، انواع غذاهاي دريايي مثل هشت پا و خرچنگ و حتي قورباغه يافت ميشود كه معمولا با ادويه هاي خاص خودشان كه كمي تند و شيرين هستند طبخ مي شوند.

خیابان جالان آلور کوالالامپور
خیابان جالان آلور کوالالامپور

این خیابان بسیار شلوغ است زیرا ردیف های متعددی از دست فروشان غذا را می بینید که در پیاده روی 1.5 متری این خیابان مشغول سرو غذا هستند، همراه با میز و صندلی های پلاستیکی که گاهی تا داخل خیابان نیز چیده شده اند. مطمئنناً غذا جاذبه اصلی این خیابان است اما فضای این محل نیز به واقع خاطره انگیز است. در طول شب این مکان بسیار شلوغ و پر از سر و صدای فروشندگانی است که جوجه های کبابی و گوشت های به سیخ کشیده شده خود را تبلیغ می کنند.

خیابان جالان آلور کوالالامپور
خیابان جالان آلور کوالالامپور

اگر نام غذاها و اینکه از چه چیزی درست شده اند را نمی دانید نگران نباشید چون تمامی منوهای غذایی دارای عکس غذای مورد نظر هستند و شما می توانید از روی عکس آن بفهمید که آن غذا چیست.

همچنین تمام این خیابان چراغانی شده و با نورهای رنگی تزئین شده و بسیار دیدنی است. گروه های مختلف هنری در کنار خیابان می نشینند. موسیقی زنده خیابانی را می توانید گوش دهید. بسیاری از خواننده های محلی به همراه سازهای محلی این کشور، حال و هوای این منطقه را عوض می کند.

خیابان جالان آلور کوالالامپور
خیابان جالان آلور کوالالامپور

دسترسی

بازار شبانه و خیابان جالان آور کوالالامپور در منطقه بوکیت بینتانگ (the Bukit Bintang area) واقع شده است. این خیابان یکی از مناطق توریستی و پر گردشگر کوالالامپور است که عمدتا به خاطر فروشگاه ها و مغازه هایش مشهور است. یکی از خوبی های این منطقه نزدیکی آن به مراکز خرید و فروشگاه هایی همانند پاویلیون مال (the Pavilion Mall) و میدان معروف برجایا تایمز (Berjaya Times Square) است.

برای رفتن به این خیابان و مراکز خرید نزدیک آن، می توانید تاکسی بگیرید. اگر بخواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به این خیابان بروید، می توانید سوار مترو یا قطارهای هوایی مالزی و شهر کوالالامپور شوید. اگر می خواهید سوار قطار شوید، باید قطارهایی را که به سمت ایستگاه مترو جالان بینتانگ (Jalan BintangSubway Statio) می روند را سوار شوید. همچنین اگر می خواهید که با قطارهای هوایی بروید، باید خود را به ایستگاه ایر-آسیا بوکیت بینتانگ (Air-Asia Bukit Bintang station) برسانید.

آدرس خیابان جالان آلور کوالالامپور: Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت بازدید: اغلب غذافروشی های موجود در جالان آلور از ساعت 5 عصر تا نیمه شب و برخی 24 ساعته باز می باشند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨