میدان مردکا کوالالامپور ، مالزی | Kuala Lumpur

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان مردکا کوالالامپور

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره میدان مردکا کوالالامپور صحبت خواهیم کرد. پس برای آشنایی با این میدان پراهمیت در شهر کوالالامپور در ادامه با ما همراه باشید.

کوالالامپور، پایتخت پر جنب و جوش مالزی، یک شهر پویا است و دارای مراکز خرید مدرن، ساختمان های تاریخی استعماری، مناظر طبیعی زیبا، هنر اصیل و چشم انداز چشمگیر با برج های دوقلوی پتروناس است.

کوالالامپور، به شدت تحت تاثیر سنت های چینی است و ترکیبی از تمام فرهنگ های آسیایی را در خود دارد، و به عنوان یک مکان پویا و متنوع برای سفر و کشف کردن شناخته می شود. از موزه های شلوغ تا باغ های ایده آل، همه در انتظار شماست. در ادامه میدان مردکا کوالالامپور را به شما معرفی می کنیم.

میدان مردکا یا داترن مردیک (Merdeka Square) در کوالالومپور، مالزی واقع است. این میدان در جلوی ساختمان سلطان عبدالصمد قرار گرفته و در واقع بخشی از محوطه رو به روی ساختمان سلطان عبدالصمد است. در اینجا بود که پرچم اتحاد پایین آورده و پرچم مالزی برای اولین بار در نیمه شب ۳۱ اوت ۱۹۵۷ برافراشته شد. از آن به بعد میدان مردیکا مکانی معمول برای رژه روز ملی استقلال مالزی بوده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مرکز شهر با ساختمان‌های استعماریش، جایی است که باقیمانده‌های امپراتوری بریتانیا به خوبی مشخص هستند. میدان مردکا یک زمین بسیار بزرگ است با محوطه‌ای سرسبز و به زیبایی تزئین شده است.

میدان مردکا کوالالامپور
میدان مردکا کوالالامپور

پیرامون میدان را نیز بناهای تاریخی و چشمگیر دربرگرفته‌اند. اطراف میدان استقلال توسط ساختمان های معروفی همچون موزه ملی و باشگاه سلطنتی Selangor) Royal Selangor Club) احاطه شده است. وقایع عمومی مختلف از جمله کنسرت در فضای باز در میدان اتفاق می‌افتد، که همچنین آن نقطه شروع و پایان برای مسابقات ماراتن در اطراف شهر است. نیروهای مسلح و گروه موسیقی پلیس سلطنتی در سومین شنبه ی هر ماه از ساعت ۵ تا ۶ بعد از ظهر به اجرای نماشهای ویژه می پردازند. در نیمه دهه ۹۰ میدان مردکا نوسازی و تبدیل به منطقه ای تجاری با پارکینگ, مراکز تجاری و مجموعه رستوران شد.

همچنین بلندترین میله پرچم جهان به ارتفاع حدودا یک کیلومتر در این میدان قرار دارد و پرچم مالزی را به احتزاز در آورده است که خود یکی از جاذبه های دیدنی شهر کوالالامپور می باشد و سالانه گردشگران زیادی را برای تماشا به طرف خود می کشاند. این میدان در تقاطع خیابان‌های جالان تانکو عبدل رحمان و جالان راجا لائوت قرار گرفته و زمانی محل برگزاری مسابقات کریکت بود.

میدان مردکا کوالالامپور
میدان مردکا کوالالامپور

جاذبه‌های دیگری هم در اطراف این میدان وجود دارند؛ از مهم‌ترین آنها ساختمان سلطان عبدالصمد و بازار مرکزی کوالالامپور است، جایی که شما می‌توانید سوغاتی‌ها و خوراکی‌های محلی را خریداری کرده و در مورد تفاوت‌های فرهنگی قومیت‌هایی که این سرزمین را شکل داده‌اند بیاموزید.

دسترسی

برای رسیدن به میدان می توانید از قطار سبک شهری (اِل آر تی) استفاده کرده و در ایستگاه مسجد جامِک (Masjid Jamek) یا ایستگاه پاسار سِنی (Pasar Seni) پیاده شوید. میدان مِردکا در فاصله یک پیاده روی 10 دقیقه ای با ایستگاه فاصله دارد.

آدرس میدان مردکا کوالالامپور: Jalan Raja, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: بازدید از این جاذبه رایگان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨