جاهای دیدنی تنکابن

جاهای دیدنی تنکابن ، مازندران | Tonekabon

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی تنکابن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی تنکابن صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با جاذبه های این شهر رویایی در ادامه با ما همراه باشید.

تنکابن (Tonekabon) یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شرق به شهرستان چالوس، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به ساحل دریای خزر متصل است. شهرستان باصفا و زیبای تنکابن با زیبایی های وصف ناپذیر طبیعت خود که در آن رودخانه ها، آبشارها، چشمه ها و سرسبزی و شگفتی خودنمایی می کند.

این شهرستان مرکز باغ‌های کیوی و پرتقال و چای است. بزرگترین مرکز پروش و صادرکننده انواع گل‌ها و گیاه‌های زیبا و زینتی است. تنکابن همچنین با دارا بودن مراکز پرورش ماهی متعدد، قطب پرورش ماهی ایران است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهرستان باصفا و زیبای تنکابن با زیبایی های وصف ناپذیر طبیعت خود، و همچنین با جاذبه های متعدد تاریخی و فرهنگی اش یکی از بهترین انتخاب های شما برای تجربه سفر به طبیعت در شمال کشور است. در ادامه ما برخی از زیباترین جاذبه های تنکابن را به شما معرفی می کنیم.

دیدنی های تنکابن

جنگل دو هزار

جنگل دوهزار یکی از زیباترین و فوق العاده‌ترین مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان تنکابن است که قطعا می‌توان چشم‌اندازی بی‌نظیر را در آن مشاهده کرد. منطقه‌ای کوهستانی با چمنزارها، دره‌ی سرسبز و جنگل‌های مرتفع جلگه‌ای، امروزه به یکی از مقاصد گردشگری در کشور تبدیل شده است. و اما رودخانه‌ی خروشان دو هزار که از ارتفاعات الموت استان قزوین و تخت سلیمان سرچشمه گرفته است، منظره‌ای بسیار دیدنی و جذاب را بوجود آورده است که از دلایل اصلی حضور گردشگران در این منطقه از ایران، محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی تنکابن
جاهای دیدنی تنکابن

منطقه ییلاقی سه هزار

جنگل سه هزار منطقه ای بکر و زیبا با چشم اندازهای بدیع، چمن زارها، جنگل های مرتفع و جلگه ای است که رودخانه پرآب سه هزار در آنجا واقع شده است. مسیر دسترسی تنکابن به خرم آباد پس از عبور از قلعه گردن به سمت جنوب امتداد یافته و دوراهی لتاک در جنوب شرقی وارد یک جاده خاکی می شود که به طرف منطقه سه هزار ادامه پیدا می کند.

پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره با چشم‌اندازی منحصر به‌ فرد در ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به جنگل دوهزار استان مازندران قرار دارد. این ناحیه در نقطه‌ی اتصال دو رود دوهزار و سه‌هزار قرار گرفته است. در واقع چالدره، دره‌ای است عمیق و سرسبز که می‌توان با حضور در آن آرامشی وصف‌ناشدنی را تجربه کرد. به همین دلیل این پارک به چالدره شهرت یافته است. هتل جنگلی چالدره نیز در وسط این پارک قرار دارد و کلبه های زیبای آن قابل مشاهده است.

جاهای دیدنی تنکابن
جاهای دیدنی تنکابن

دشت دریاسر

دشت دریاسر در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و مرزی است بین سرزمین های سبز پر از جنگل و کوه های پوشیده از برف الموت. در کیلومتر ۷ دوراهی‌ای که از امامزاده قاسم به سمت چپ منشعب می‌شود، روستای زیبای اسل محله قرار گرفته، روستایی سرسبز که وقتی ادامه‌اش دهید به دشت دریاسر می‌رسید. دریاسر در بهار پر از گل های زردرنگ می‌شود و از این رو به بهشت اردیبهشت ایران معروف است. مواقعی که شبها آسمان صاف باشد میتوان دشت وسیعی از ستاره ها را در آسمان دریاسر دید و ساعت‌ها به آن خیره شد. دریاسر شب های سردی حتی در تابستان دارد.

آبشارهای کوهسر

آبشارهای کوهسر از دیدنی های بسیار زیبای تنکابن هستند. حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپی او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، جاده ای خاکی ولی با چشم اندازی بسیار زیبا وجود دارد. برای تردد در این جاده ناگزیر باید از رودخانه ای عبور کرد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا در فصول پر آب، به غایت زیبا و با شکوه هستند.

جاهای دیدنی تنکابن
جاهای دیدنی تنکابن

پل چشمه کیله تنکابن

پل چشمه کیله در شهر زیبای تنکابن واقع شده و ساخت آن در سال ۱۳۰۹ شمسی با طراحی مهندسین کشورهای روسیه و آلمان شروع و سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به اتمام رسید. همچنین این سازه‌ی کهن ایرانی دارای قدمتی برابر با دوران پهلوی اول است و به عنوان یکی از زیباترین پل‌های تاریخی کشور و نمادی از شهرستان تنکابن شناخته می‌شود.

عکس از: IRIBNEWS | مهدی خان آرمویی
عکس از: IRIBNEWS | مهدی خان آرمویی

چشمه آبگرم فلکده

چشمه آبگرم فلکده از آن دست جاذبه‌های طبیعی و درمانی این شهر به شمار می‌آید که هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه گوشه‌ی ایران به خود جذب می‌کند. از ویژگی‌های این پدیده‌ی طبیعی، نداشتن گوگرد و شرب بودن آن است که با آب‌تنی در آن می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه‌ی مناسبی را شاهد بود.

جاهای دیدنی تنکابن
جاهای دیدنی تنکابن

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨