بهترین مکان های دیدنی باکو ، آذربایجان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی باکو

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین جاهای دیدنی باکو پایتخت کشور آذربایجان آشنا خواهیم کرد . پس اگر قصد خرید تور باکو را دارید تا آخر این مقاله با با ما همراه باشید.

باکو (Baku) پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیت‌ترین و یکی از زیباترین شهرهای قفقاز است. وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جذبه خاصی به این شهر داده‌است.

بخش قدیمی شهر باکو ، همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبی از سده‌های میانه بجا مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است جمعیت شهری در ابتدای سال ۲۰۰۹ حدود ۲٫۰۴ میلیون نفر برآورد شده است. در ابتدای سال ۲۰۰۳ بیش از ۱۵۳ هزار نفر از آوارگان داخلی (ناشی از جنگ قره باغ) و هچنین ۹۴ هزار نفر پناهنده خارجی در این شهر علاوه بر جمعیت اصلی وجود داشته اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


 برج های شعله

برج های شعله که جدیدا به عنوان یکی از نماد های شهر باکو شناخته می شوند، بلند ترین آسمان خراش های این شهر و یکی از جاهای دیدنی باکو ‏می باشند. ارتفاع آن ها حدود 190 متر می باشند و از اکثر نقاط شهر به خوبی دیده می شوند. این برج ها شامل یک ‏هتل، بخش اداری و آپارتمان می باشند. طراحی این برج ها به شکل شعله می باشد و از آن الهام گرفته شده است. ‏همچنین هتل پنج ستاره ‏Fairmont ‎‏ نیز در این برج ها واقع شده است و گردشگران می توانند با اقامت در این هتل، ‏با یک تیر دو نشان بزنند و از برج ها نیز دیدن کنند و نمایی زیبا از شهر باکو و دریای خزر را تجربه نمایند. ‏

مقاله کامل برج های شعله باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

 مسجد حیدر شهر باکو

این مسجد به مساحت کل 12 هزار متر مربع همه شرایط برای عبادت همزمان چهار هزار نفر فراهم شده است . مسجد حیدر دارای چهار مناره به ارتفاع 95 متر و نمای آن طبق سبک معماری منطقه شیروان – آبشرون جمهوری آذربایجان  با سنگ های خاص تزیین شده است . این مسجد دارای دو گنبد به ترتیب به ارتفاع 55 و 35 متر می باشد. این مسجد بزرگترین مسجد منطقه قفقاز و در آن بزرگترین فرش ماشینی دنیا قرار دارد.

مقاله کامل مسجد حیدر باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

میدان فانتین باکو

تنها یک میدان در شهر باکو است که عصرهای تابستان آن همیشه شلوغ از مردم و کودکانی بوده که کنار فواره ها مشغول به دویدن و بازی کردن هستند. میدان فانتین باکو، توریستی ترین میدان این شهر که با چندین فواره زیبا و دیدنی تزئین شده و در کنار بهترین جاذبه های گردشگری باکو مثل موزه نظامی، مجسمه ها و رستوران های خوب قرار گرفته است.

این میدان غرفه های کوچکی از صنایع دستی این شهر نیز کنار خود داشته که مناسب برای خرید سوغاتی و هدایا است. فواره های میدان فانتین در دوران حکومت شوروی ساخته شده بوده و در سال 2010 توسط سازمان محیط زیست این کشور بازسازی شد.

مقاله کامل میدان فانتین باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

پارک مفاخر یکی از جاهای دیدنی باکو

پارک مفاخر هم یکی از مراکز تفریحی هر باکو است و هم یکی از دیدنی‌های باکو. اینجا در اصل یک قبرستان شهری است که با درخت‌ها و گل‌ها و فضای سبزی که برایش درست کرده‌اند تبدیل به پارک شده است. تعداد زیادی از مهم‌ترین و بانفوذترین شخصیت‌های آذری از رییس‌جمهورها تا دانشمندها و هنرمندان در این قبرستان دفن شده‌اند: حیدرعلی‌اف، رییس‌جمهور محبوب آذربایجان؛ عظیم عظیم‌زاده، نقاش؛ رشید بهبودف، خواننده مشهور اپرا؛ لیلا بدیربیلی، بازیگر؛ المیرا غفورف، وزیر امور خارجه و خیلی‌های دیگر که تعدادشان به ۲۰۰ نفر می‌رسید. این قبرستان در سال ۱۹۴۸ ساخته شده و یکی از مکان‌های مورداحترام آذری‌ها است.

مقاله کامل پارک مفاخر باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

موزه فرش آذربایجان

موزه فرش آذربایجان در شهر باکو ٬ موزه اختصاصی فرش می باشد که انواع فرش های و گلیم های دوخته شده در طرح ها٬ سبک ها و متریال های مختلف و انواع تکنیک های دوخت به نمایش گذاشته است. بنای جدید موزه فرش آذربایجان با دارا بودن معماری منحصر بفرد خود که شبیه فرش لوله شده است نظر هر بیننده را به خود جلب میکند. که این معماری در داخل آن نیز مشهود هست٬ چنانچه نحوه به نمایش گذاشتن فرش ها و گلیم ها در داخل آن بر روی دیوارهای قوس دار این موزه به صورت عالی صورت گرفته است. موزه جدید فرش آذربایجان بعد انتقال از مکان قدیمی خود به بنای جدید در تاریخ ۲۰۱۴ به افتتاح رسید.

مقاله کامل موزه فرش آذربایجان در باکو | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

کاخ شیروان شاهی

یکی دیگر از بنا های قدیمی و پر قدمت شهر باکو کاخ شیروان شاهی است ، یک بنای معماری بسیار دیدنی که بار دیگر حکایت از تاریخی بودن باکو دارد . تاریخ نویسان اعتقاد دارند که این بنا را شاه شیخ ابراهیم اول در سال 1411 شاخته شده است و قدمتی 600 ساله دارد . در سال 1964 این بنا از طرف دولت به عنوان موزه مرکزی باکو انتخاب شد و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است . این بنا دارای آثار اسلامی و تاریخی بسیار است که به وضوح میتوان در آن مشاهده کرد . همچنینن این مجموعه شامل ساختمان کاخ اصلی ، مسجد یک مناره ، چنبره دفن ، مقبره سید یحیی باکویی و … است.

مقاله کامل کاخ شیروان شاه باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

بلوار ساحلی باکو

بلوار باکو، خیابان اصلی شهر باکو است؛ بلوار بلندی در امتداد دریای خزر که با کافه‌های ریز و درشت، فواره‌های دیدنی و فضاهای سبزش پاتوق عصرگاهی اهالی باکو است. نسیم خنکی که از روی آب بلند می‌شود، خانواده‌ها، زوج‌های جوان و نوازندگان آماتور را به این بلوار می‌کشاند و فضای دلچسب و صمیمی درست می‌کند که جزو جاذبه‌های دیدنی باکو است.

چند ساختمان مدرن و جذاب هم همان نزدیکی‌ها می‌بینید: مرکز تجارت باکو، مرکز خرید چهار طبقه پارک بلوار و مرکز بین‌المللی موغام. حوالی این بلوار منطقه محبوبی برای خرید در باکو هم هست. بد نیست دوچرخه کرایه کنید و بین درخت‌ها و گل‌های رنگارنگ و در هوای خوب کنار دریا رکاب بزنید.

مقاله کامل بلوار ساحلی باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

برج تلویزیونی باکو

برج تلویزیونی باکو یک برج ارتباطی بتنی است که ارتفاعی برابر ۳۱۰ متر دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. این برج زیبا را از تمام شهر می توان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد.

این برج یکی از زیبا ترین برج ها ساخته شده تا کنون است و مانند برج های شعله باکو یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است . در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید ، قطعا  دیدن این برج زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

مقاله کامل برج تلویزیون باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

برج دختر باکو

قلعه دختر که آذری‌ها به آن قیز قالاسی و در انگلیسی به آن مِیدن تاور می‌گویند، مهم‌ترین نماد تاریخی شهر باکو و یکی از جاهای دیدنی باکو است. از بام این برج ۲۹متری می‌توان دیدنی‌های باکو به خصوص شهر قدیم و خلیج باکو را تماشا کرد و عکس‌های پانورامایی گرفت. گفته می‌شود بنای اولیه برج بیشتر از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد، اما سازه فعلی به قرن ۱۲ برمی‌گردد. اسم این برج باعث شده داستان‌های عجیب و غریب و افسانه‌های جالبی در موردش گفته شود که توی بیشترشان رد پای یک دختر شاه پریان دیده می‌شود. برج دختر با ۲۹ متر ارتفاع و ضخامت ۵متری دیوارهایش، در زمان خودش سازه باورنکردنی و شگفت‌انگیزی بوده است.

مقاله کامل قلعه دختر باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان

بازدید از مرکز فرهنگی حیدر علی اف

مرکز فرهنگی حیدر علی اف یک مجموعه فرهنگی در شهر باکو است و توسط زها حدید معمار بریتانیایی-عراقی طراحی شده‌ است.‏ بسیاری از گردشگران فقط برای بازدید از نمای بیرونی این ساختمان از آن دیدن می کنند و نمای مسحور کننده آن با ‏خمیدگی خاصش همواره مورد علاقه توریست ها بوده است. داخل این مرکز فرهنگی یک سالن کنفرانس، گالری هنر و ‏یک موزه نیز وجود دارد که همواره می توان از آنها بازدید نمود.‏

مقاله کامل مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو ، آذربایجان | Baku

جاهای دیدنی باکو | آذربایجان



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)