جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر ☀️ جاذبه ها، لوکیشن و تصاویر

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بابلسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بابلسر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با جاذبه های این شهر توریستی و محبوب در ادامه با ما باشید.

بابلسر (Babolsar) یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. این شهر زیبا یکی از مقاصد توریستی پرطرفدار و شلوغ در ایام تعطیل می باشد.

یکی از دلایل جذابیت شهرستان بابلسر عبور رودخانه بابلرود از میان شهر است. این رودخانه برای ورزشهای آبی نظیر اسکی روی آب و قایقرانی در کلاسهای گوناگون مناسب می باشد. وجود دو پل زیبای تاریخی سبب زیبایی بیشتر شهر بابلسر شده است. بوستان های پیرامون رود و اسکله های قایق ها در دو سوی آن در روزهای تعطیل سال باعث جذب میلیونها گردشگر به این شهر زیبا می گردد. اگر قصد اجاره ویلا در شمال یا رزرو هتل های شمال را دارید میتوانید از سایت تخفیفان رزرو خود را با تخفیف انجام دهید. در ادامه شما را با بهترین جاهای دیدنی بابلسر آشنا خواهیم کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های بابلسر

رودخانه بابلرود

رودخانه‌ بابلرود یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی و گردشگری در بابلسر است که باعث تفکیک این شهرستان به دو قسمت شده است. مکانی که خوشبختانه با ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب تفریحی در پیرامون آن، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی در این شهرستان زیبا است. پارک و فضای سبزی که پیرامون رودخانه ایجاد شده است در کنار اسکله‌های قایق‌رانی، سفره‌خانه‌، رستوران‌ و کافی‌شاپ، زیبایی و محبوبیت این منطقه را دو چندان کرده است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

شهرک ساحلی بابلسر

خزر شهر یا شهرک ساحلی بابل از دیگر مکان های دیدنی بابلسر است که در فاصله ۶ کیلومتری شهرستان فریدون کنار قرار گرفته است و دارای دو بخش شمالی و جنوبی می باشد گردشگرانی که از این منطقه دیدن می کنند باید کارت ورودی داشته باشند و قبل از سفر خود آن را تهیه کنند.

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر یکی از جذابیت های استان مازندران و شهرستان بابلسر است که جنبه تجاری ندارد وهر ساله باعث جذب شمار زیادی از مسافران می شود. در این اسکله،سنگهایی به عنوان موج شکن قرار گرفته که بسیار زیبا هستند و یکی از دلایل بهره گیری از این موج شکن ها، جلوگیری از نفوذ آب در بخشی از منطقه و پارک نزدیک آن می باشد.

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر سازه‌ای متعلق به دوران حکومت پهلوی اول در شهرستان بابلسر و در خیابان پاسداران این شهر است که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل شده است. این پل از جنس فلز به صورت معلق و در سال۱۳۱۳ پیش از وقوع جنگ جهانی دوم به همت کارشناسان کشور سوئد و آلمان احداث شد. قرارگیری این اثر تاریخی با طولی بالغ بر ۸۰ متر، ارتفاعی برابر با ۱۶ متر و عرض ۸ متر روی رود زیبای «بابلرود» زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است و لقب نخستین پل ماشین‌رو را به خود اختصاص داده است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر که از آن به عنوان پارک وحش نیز یاد می شود ، باغ وحشی خصوصی واقع در خیابان دریا است ودارای حیواناتی همچون گوش سیاه (نوعی گربه وحشی)، خرس، میمون، چهار قلاده شیر، شتر، چهار گرگ بالغ و… است. متاسفانه این باغ وحش از شرایط بهداشتی و مراقبتی مناسبی برخوردار نمی باشد و تبدیل به محیطی نازیبا و نامناسب برای حیوانات آن شده است.

امامزاده ابراهیم بابلسر

آرامگاه امامزاده ابراهیم از جاذبه های مذهبی و مکان های دیدنی در شهر بابلسر است و برای بیشتر گردشگران مورد توجه می باشد این مکان مبارک آرامگاه یکی از از فرزندان امام موسی کاظم است که بنای آن به شکلی خاص و هشت ضلعی معماری شده است. کتیبه های سر در این آرامگاه نشان می دهد که بنای آن متعلق به قرن ۹ می باشد.

منطقه توریستی کرفون

منطقه توریستی کرفون در ۱۳ کیلومتری از شهر بابلسر قرار گرفته است. این منطقه داری سواحل دریایی زیبا و خاص است سواحل این دریا ماسه ای و با مناظری زیبا و چشم اندازی ویژه است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

منطقه ساحلی میرود (بهمنمیر)

«منطقه‌ی گردشگری میرود» در فاصله‌ی دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر قرار دارد و منطقه‌ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده است که شهرت یافته است. جالب است بدانید که میرود، عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری بابلسر را به خود اختصاص داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه می‌توان تسهیلات ارائه شده مانند آلاچیق‌ها، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان اشاره کرد که این مکان را برای اقامت موقت مسافران و گردشگران به مکانی مناسب تبدیل کرده است.

تالاب عزیزک 

تالاب عزیزک مکانی برای دیدن نیلوفرهای آبی است. چهار آب بندان بزرگ و کوچک در جنوب بابلسر تالابی به وجود آورده‌اند که هم آب کشاورزی منطقه را تامین می‌کند، هم میزبانی از پرندگان محلی و مهاجر را به عهده دارد، هم امکان پرورش ماهی را فراهم کرده، هم برای شکار مناسب است و هم منظره‌ای زیبا در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. اگر همه اینها را با هم می‌خواهید، از بابلسر به سمت روستای عزیزک حرکت کنید.

روستای گالشکلا

روستای گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر استان مازندران می باشد. این روستا با وسعتی برابر با 60 هزار متر مربع و طول محیطی روستا برابر با 6621 متر در طرح هادی روستا معرفی شده است. گالشکلا بهشت دامداران است. روستای گالشکلا یکی از حوزه های آبریز سد البرز است که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور واقع شده است.

جاهای دیدنی بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

سد لاستیکی بابلسر

از دیگر نقاط دیدنی در این شهرستان سد لاستیکی عرب خیل است که در منطقه “بابل پشت” بابلسر برای آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می شود. این سد متفاوت یکی از دیدنی های بابلسر نیز به شمار می رود.

جاهای دیدنی بابلسر

دیدنی های تاریخی بابلسر

در بین جاهای دیدنی بابلسر، ساختمان و سازه‌هایی پیدا می‌شود که اگر بهتر از آن‌ها نگهداری می‌شد؛ امروزه هر یک جاذبه‌ای بین‌المللی بودند. اما از آنجا که تضمینی وجود ندارد که همین شرایط نیز پایدار بماند؛ اگر اهل مشاهده بناهای تاریخی هستید سراغ مکان های زیر را بگیرید.

  • برج قدیمی ساعت (نماد شهر و به جامانده از دوران پهلوی اول)
  • مدرسه نرجس (هم قدمت با برج ساعت)
  • میدان مجسمه (در حال حاضر اسم آن به میدان عاشورا تغییر کرده است).
  • هتل کازینو بابلسر که امروزه به بیمارستان تبدیل شده و در سال 1329 تاسیس شده است. (پهلوی دوم)
  • ساختمان‌های ادارات برق و هواشناسی و بهداری (پهلوی اول)
  • عمارت سازمان مرکزی دانشگاه مازندران (پهلوی اول)

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨