آشنایی با باغ وحش بابلسر | Babolsar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ وحش بابلسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ وحش بابلسر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این حیات وحش در شهر بابلسر در ادامه با ما باشید.

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است.

باغ‌وحش بابلسر (Zoo Garden Shapoor Dashad) باغ‌وحشی خصوصی و متعلق به فردی بنام محمد رضا داشاد واقع در شهرستان بابلسر می‌باشد. این باغ‌وحش که از آن با عنوان پارک‌وحش نیز یاد می‌شود در خیابان دریا در نزدیکی مرکز سرطان‌شناسی بابلسر واقع شده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


باغ وحشی به نسبت کوچک و نه چندان تمیز. نزدیک تر که می روی زیبایی حیوانات خیره ات می کند. طوطی هایی به غایت زیبا با بال هایی رنگارنگ، لک لک ها و طاووس هایی زیبا که در محیطی نه چندان مناسب نگهداری می شوند. از دیگر حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می شوند می توان حیواناتی همچون گرگ، شیر، شتر، گوش‌سیاه، خرس، میمون و حیوانات دیگری را نام برد.

باغ وحش بابلسر
باغ وحش بابلسر

ماجرای دریافت یک توله خرس سرقت شده از حیات وحش استان گیلان توسط این باغ وحش و نگهداری آزارنده این خرس در زنجیر، باغ وحش بابلسر را جهانی کرد. در مورد نقل و انتقال بی‌ضابطه حیوانات به این باغ‌وحش، ساختمان و تاسیسات ناکارآمد و همینطور شرایط نامناسب نگهداری حیوانات در آن انتقادهای فراوانی صورت گرفته و به رسانه‌های اروپایی نیز کشیده شد. از جمله روزنامه گاردین در گزارشی به شکنجه حیوانات در این باغ وحش اشاره کرد. نهایتا با حکم دادستانی حیوانات این باغ وحش تا زمان بهبود وضعیت در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت. ناصر مهردادی، مدیر کلی محیط زیست استان مازندران نیز گفت که به دلیل نداشتن شرایط استاندارد این باغ وحش باید تعطیل شود.

سال هاست گزارش هایی درباره وضعیت این باغ وحش در رسانه ها منتشر می شود اما همچنان کسی از مسوولان برای خاتمه دادن به وضعیت ناگوار نگهداری از حیوانات در این باغ وحش اقدامی نکرده است. قفس های کوچک و کثیف این باغ وحش با استانداردهای بین المللی باغ وحش فاصله های بسیاری دارد. با وجود این همچنان باغ وحش بابلسر نه تنها به کار خود ادامه می دهد که در برخی موارد گونه های نادر جانوری هم به این باغ وحش ارسال می شود.

باغ وحش بابلسر

آدرس باغ وحش بابلسر: استان مازندران، بابلسر، خیابان دریا، در نزدیکی مرکز سرطان‌ شناسی بابلسر

ساعت بازدید از باغ وحش بابلسر: همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨