زیباترین ییلاقات استان مازندران | Mazandaran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

زیباترین ییلاقات مازندران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با زیباترین ییلاقات مازندران آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این نقاط بکر و زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

استان مازندران یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد توریستی و گردشگری شمال ایران و جزو استان های سه گانه شمال ایران می باشد. این استان سرسبز و چشم‌نواز شمال ایران، با طبیعت بی‌نظیر و آب و هوای معتدل خود در نوار ساحلی جنوب دریای خزر آرام گرفته است. این استان که در بخش طبیعت‌گردی، قطب گردشگری کشور به شمار می‌رود، هر ساله پذیرای نزدیک به دوازده میلیون گردشگر است.

در طول سال مسافران زیادی برای گذراندن تعطیلات و گشت و گذار در طبیعت زیبای شمال ایران به ییلاق‌های این استان سفر می‌کنند. ییلاق منطقه ای است که عموما در ارتفاعات قرار گرفته و دارای آب و هوای سرد و خنک است. اگر برنامه سفر به طبیعت بکر مازندران را دارید، در ادامه با معرفی بهترین ییلاق های مازندران با شما خواهیم بود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


زیباترین ییلاقات مازندران

دهکده مازیچال – کلاردشت

دهکده مازیچال مقصدی زیبا و دیدنی در کلاردشت مازندران و در ارتفاع 2600 متری از سطح دریاست؛ منطقه‌ای با موقعیت و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز که هر چشمی را به خود خیره می‌کند. بسیارند گروه‌هایی که برای دیدن انبوه سبز جنگل‌ها، تماشای آسمان پرستاره شب و کمپ در ارتفاعات و لذت بردن از مشاهده پدیده اقیانوس ابر راهی مازیچال می‌شوند. البته هستند خانواده‌هایی که از اواخر خرداد تا اوایل پاییز از این منطقه به عنوان سکونتگاهی ییلاقی استفاده می‌کنند. این منطقه معمولا خیلی شلوغ نمی‌شود و همین بکر بودن و خلوت بودن آن برای گردشگران جذاب است.

در بسیاری از منابع از مازیچال به عنوان یک روستا یاد می‌کنند؛ اما لازم است بدانید که در هیچ یک از منابع رسمی از مازیچال با عنوان روستای مازیچال یاد نشده است چرا که ساکنان دائمی ندارد. این منطقه صرفا مرتعی خوش آب و هوا به شمار می‌رود که دامداران در فصول بهار و تابستان به منظور چرای دام‌شان از آن استفاده می‌کنند. مازیچال منطقه‌ای دارای ارزش‌های زیست‌محیطی به شمار می‌رود که به عنوان منطقه حفاظت شده نیز شناخته می‌شود.

آدرس: استان مازندران، کلاردشت، منطقه مازیچال

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

ییلاق گرسماسر – رامسر

ییلاق گرسماسر، معروف به عقیق سبز رامسر، ییلاقی با دشت‌‌های زیبا، کوه‌‌های بلند، چشمه‌‌های خنک و چشم‌انداری زیباست که در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا و 60 کیلومتری جنوب‌ غربی رامسر قرار دارد. خنکای هوا در فصول گرم سال، مراتع و تپه‌های سرسبزِ پوشیده از گل‌ها و گیاهان دارویی، کوچه‌های پیچ‌درپیچ که میزبان خانه‌های روستایی قدیمی هستند، زیبایی چشم‌گیر جنگل‌های هیرکانی و… از دلایلی است که رفتن به این ییلاق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

البته که این تمام جذابیت گرسماسر نیست؛ شما برای رسیدن به عقیق سبز رامسر به مانند روستای جنت رودبار، باید از دل جنگل دالخانی عبور کنید که این یعنی با یک تیر 2 نشان می‌زنید و از یک جاذبه دیگر هم دیدن می‌کنید. جنگل دالخانی رامسر یکی از زیباترین جاذبه های سرسبز و دیدنی و از بکرترین جنگل های ایران است که به دالان بهشت نیز معروف شده است.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، مسیر رامسر به کتالم، روستای گرسماسر

عکس از: Ali Matinfar
عکس از: Ali Matinfar

روستای جنت رودبار – رامسر

جنت رودبار ییلاقی با دشت‌‌های زیبا، کوه‌‌های بلند، آبشارهای فراوان و چشم‌انداری زیباست که در 60 کیلومتری جنوب‌ غربی رامسر قرار دارد و بخشی از دهستان بزرگ جنت رودبار محسوب می‌شود. روستای جنت رودبار در میانه کوه‌ها و در دشتی کنار یک رودخانه قرار گرفته است که این رود پس از پیوستن به چند رود دیگر، به رودخانه معروف چالکرود و در آخر به دریای کاسپین می‌ریزد.

لذت بردن از خنکای هوا در فصل های گرم سال، گشت و گذار در مراتع و تپه‌های سرسبزِ پوشیده از گل‌ها و گیاهان دارویی، بازدید از خانه‌های قدیمی روستا و  … تنها بخشی از جذابیت های سفر به این روستاست. اصلی ترین جذابیت سفر به این روستا این ست که برای رسیدن به آن باید از دل جنگل دالخانی عبور کنید. در کنار این‌ها، مهم‌ترین شهرت جنت رودبار، به مزارع گل گاوزبان آن است که آن را به قطب تولید گل گاوزبان در رامسر تبدیل کرده و گل گاوزبان‌های بسیار مرغوبی تولید می‌کند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

روستای جواهرده – رامسر

روستای جواهرده در فاصله 29.5 کیلومتری از رامسر، عروس شهرهای شمال ایران به سمت جنوب غربی و رو به کوه‌های سر به‌ فلک‌ کشیده البرز و پس از گذر از پیچ‌ و‌ خم جاده‌ سرسبز و نشاط‌ آور جنگلی، به نقطه‌ ای می‌رسید که بر فراز ابرها قرار می‌گیرید. اینجا روستای جواهرده رامسر است؛ مکانی که ابرها شما را در آغوش می‌گیرند و با شما به حرکت در می‌آیند.

اگر در زمان مناسبی در روستا باشید، می‌توانید پرواز ابرها را زیر پاهای خود به تماشا بنشینید. روستای جواهرده در گذشته برای مردم رامسر، ییلاقی خوش آب و هوا بوده که از گرمای شرجی رامسر به آن پناه می‌آوردند و در زمستان‌های سرد و برفی به رامسر باز می‌گشتند. دریاچه قو از دیدنی های زیبای این روستاست.

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، سه راه فلسطین، جاده جواهرده

ییلاق لپاسر – رامسر

ییلاق لپاسر یکی از سرسبزترین ییلاقات مازندران است که گردشگران کمتر نام آن را شنیده‌اند. این ییلاق گستره وسیعی از دشت‌ها و سبزه‌زارهای شمال ایران را در بر می‌گیرد و خود به ییلاق‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود. این منطقه زیبا در نزدیکی شهر رامسر قرار دارد و مرتفع‌ترین ییلاق در این منطقه است.

کوهستان‌های ییلاق لپاسر در طول تابستان نیز پوشیده از برف هستند و کوه سمامس که بلندترین قله کوهستان سماسوس در رامسر به شمار می‌رود، در این ییلاق قرار دارد. آب معدنی «آب سیاه» در ییلاق لپاسر خاصیت معدنی بالایی دارد و گردشگران زیادی برای درمان بیماری‌های کلیوی آب این چشمه را می‌نوشند.

آدرس: استان مازندران، رامسر، ییلاق نمکدره، ییلاق لپاسر

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

ییلاق آلاشت – سوادکوه

از جمله زیباترین و توریستی‌ترین مناطق مازندران می‌توان به سوادکوه اشاره کرد که سالانه پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان بسیار زیادی از داخل و خارج ایران می‌باشد. از جاذبه‌های دیدنی و دل‌انگیز شهرستان سوادکوه ییلاق آلاشت می‌باشد که در 39 کیلومتری این شهرستان قرار گرفته است و با طبیعت بکر و آب و هوای دل‌انگیز گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

در مسیر رسیدن به منطقه ییلاقی آلاشت پل ورسک را مشاهده خواهید کرد که از چشم‌انداز حیرت‌انگیزی برخوردار می‌باشد و محل زیبا و مناسبی برای عکاسی به شمار می‌رود. به علاوه با سفر به این منطقه شما می‌توانید از گشت و گذار در کوچه‌های روستا با خانه‌های قدیمی، پیاده‌روی در دشت و… نیز نهایت لذت را ببرید و تجربه‌های متفاوتی از سایر سفرهایتان برای خود رقم بزنید.

آدرس: استان مازندران، سوادکوه، ییلاق آلاشت

ییلاق برنت – سوادکوه

ییلاق برنت در نزدیکی سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و گردشگران و طبیعت دوستان این منطقه را با چشمه‌های قدیمی و پر آب آن می‌شناسند. این ییلاق دیدنی به‌ دلیل قرار گرفتن در ارتفاع بالا نسبت به روستاهای اطراف در زمان‌های زیادی از سال پوشیده از ابر و مه می‌شود. این منطقه در فاصله تقریبی ۱۰۰ کیلومتری جنوب ساری قرار دارد.

با اقامت در روستای برنت امکان بازدید از قلعه‌های تاریخی و عمارت‌های باستانی مانند کوشک اردشیر بابکان را خواهید داشت. دره‌های اطراف این منطقه یخچال‌های طبیعی زیادی را در خود جا داده‌اند و آب معدنی این روستا شهرت زیادی دارد. برای رسیدن به این ییلاق زیبا باید خود را به شهرستان سوادکوه و سپس روستای برنت برسانید.

آدرس: استان مازندران، سوادکوه، شهرستان پل سفید، روستای برنت

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

ییلاق فیلبند – بابل

ییلاق فیلبند، از سحرانگیزترین روستاهای شمال ایران که در ماه‌های گرم سال پذیرای مردم محلی و گردشگران است و در ماه‌های سرد سال به دلیل سوز و سرما و بارش برفِ شدید، خالی از سکنه می‌شود. ارتفاع 2300 متری ییلاق فیلبند آن را به مرتفع‌ترین روستای بخش شرقی استان مازندران تبدیل کرده است و بسیاری از آن با نام بام شرقی مازندران یاد می‌کنند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی فیلبند، اقیانوس ابری‌ ست که بیشتر اوقات روستا را در برمی‌گیرد و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. بسیاری از گردشگران برای تماشای این دریای ابر به این روستا می‌آیند و با دیدن منظره خارق‌العاده گذر ابرها از زیر پای‌شان، با خاطر‌ه‌ای خوش به خانه باز می‌گردند. برای رفتن به این ییلاق باید در جاده هراز، به فرعی روستای فیلبند یا سنگ چال بروید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی، روستای فیلبند

ییلاق خوشواش – آمل

خوشواش مازندران، ییلاقی در حدود 80 کیلومتری از مرکز آمل و پنهان در میان ابرهاست؛ همان‌جا که می‌توانید آرامش را به خودتان هدیه دهید. اگر دل‌تان می‌خواهد از گرمای تابستان فرار کنید و شب را در کنار بخاری به صبح برسانید می‌توانید به خوشواش بروید. در این ییلاق خود را برای هر آب‌وهوایی آماده کنید؛ ممکن است برای چند ساعتی هوا آفتابی باشد اما به ناگاه اقیانوسی از ابر زیر پای‌تان قرار بگیرد و چند دقیقه بعد شاهد بارش باران باشید.

به اینجا که آمدید میان کوچه پس کوچه‌های روستا قدم بزنید و از تماشای خانه‌های روستایی که با کاهگل، چوب و سنگ ساخته شده‌اند لذت ببرید. یا به سراغ طبیعت خوشواش بروید و از بودن در کنار چشمه‌های زلال، دشت‌های زببا و چشم‌انداز فراموش نشدنی روستا و تماشای ستارگان در تاریکی شب لذت ببرید. اگر ورزشکار هستید می‌توانید دوچرخه‌سواری در کوهستان‌های روستا را هم تجربه کنید. جالب است بدانید که تورهای دوچرخه‌سواری هم در خوشواش برگزار می‌شوند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، ییلاق خوشواش

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

ییلاق پلور – آمل

روستای پلور در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد. این روستا به تابستان‌های خنک و بهاری‌اش معروف است و پناهگاه بسیار مناسبی برای فرار از گرمای تابستان است. پلور فاصله کمی با تهران دارد و از این جهت پاتوق پایتخت‌نشینانی است که می‌خواهند برای مدت کوتاهی هم که شده از شلوغی فاصله بگیرند و کمی هوای پاک استشمام کنند.

از جاذبه‌های پلور می‌توان به آبشار، دریاچه، پل قدیمی، کوه و دره زمان شاره کرد. در هر ماهی از بهار، طبیعت پلور برگ برنده‌ای را رو می‌کند. در فروردین ماه برف‌ها آب می‌شوند و به تدریج گل‌های وحشی رشد می‌کنند، در اردیبهشت ماه گل‌های زرد همه جا را می‌پوشانند و درختان شکوفه می‌دهند و در اواخر خرداد و اوایل تیر شقایق‌ها باز می‌شوند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای پلور

روستای لاویج – نور

روستای لاویج در چمستان شهرستان نور، روستایی ییلاقی‌ست که طبیعت فوق‌العاده زیبایش شما را محسور خود می‌کند و در هر فصلی از سال که به این خطه سفر کنید زیبایی‌های منحصر به فرد خود را به رخ می‌کشد. روستای لاویج در ارتفاع 739 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای 15 روستا‌ست که 12 تای آن دارای سکنه و 3 روستا خالی از سکنه است.

شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به لاویج آبگرم طبیعی آن است. برای بهره‌بردن از این نعمت، چند مجتمع آبگرم در روستا وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین در سفر به این ییلاق زیبا و خوش آب و هوا علاوه بر استفاده از طبیعت بکر و بهشتی آن از مزایای آبگرم طبیعی آن نیز بهره مند می شوید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، جاده نور به چمستان (تقریبا دو کیلومتر مانده به چمستان)، جاده روستای لاویج

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

ییلاق یوش – نور

روستای یوش یکی از ییلاقات شمال ایران با آب‌وهوای سرد و کوهستانی و واقع در ارتفاعات البرز است. این روستای زیبا و سرسبز در همه فصول سال زیبا است اما در فصل بهار، تابستان و پاییز برای مسافرت بیشتر توصیه می‌شود. یکی از جاذبه‌های گردشگری آن اوز رود است؛ رود اوز از سرشاخه‌های روز هزار است که از جنوب یوش می‌گذرد و در حاشیه آن طبیعت بسیار دل‌نشینی به وجود آمده است.

این روستا زادگاه پدر شعر نو فارسی، نیما یوشیج است و از این جهت دین خود را به شعر و ادبیات پارسی ادا کرده است. خانه نیما یوشیج به همراه وسایل او تبدیل به موزه‌ای برای بازدید گردشگران و عاشقان شعر و ادبیات فارسی شده و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، بخش بلده، روستای یوش

روستای کندلوس – نوشهر

روستای کندلوس کمی آن طرف‌تر از شهر مرزن‌آباد و بر دامنه‌های البرز مرکزی، با جلوه متفاوتش خودنمایی می‌کند. این روستا 4000 سال قدمت دارد و یکی از ییلاق‌های مازندران محسوب می‌شود. فضای سنگ‌فرش شده روستا و طبیعت چشم‌‌نواز آن دنیایی متفاوت را در اینجا ایجاد کرده و وجود نخستین موزه روستایی جهان با آثاری شگفت‌انگیز و کمیاب و حتی نایاب، بر جذابیتش افزوده است.

به هر جای این روستا که بروید فضا عاری از هرگونه زباله است و هیچ پوششی از آلودگی بر تن روستا دیده نمی‌شود. در کنار اینها وجود امکانات گردشگری بسیار مناسب و پاکی روستا باعث شده است تا کندلوس به عنوان یک مقصد مناسب برای سفرهای خانوادگی و دوستانه مطرح باشد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

زیباترین ییلاقات مازندران
زیباترین ییلاقات مازندران

ییلاق دلیر – چالوس

ییلاق الیت و دلیر یکی از توابع شهرستان چالوس است و در ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا در دامنه کوه‌های تخت سلیمان قرار دارد. این روستا از یک طرف به جنگل و از یک طرف به کوه محدود می‌شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی دارد و در فصول گرم سال، منطقه بسیار مناسبی برای گردشگری است.

جنگل بکر این روستا «جینگاگ جینگاگ» نام دارد و رود زیبای اسپیرو مرز بین آن و روستای الیت است. دلیر دنیایی ناشناخته در دل خود مدفون دارد؛ تمدنی که علی‌رغم کشف آثار زیستی انسان‌های پیشین هنوز ناشناخته است. تمدنی انقراض یافته که هیچ دوره‌ای تاریخی برای آن تخمین زده نشده است.

آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، منطقه کلارستاق، روستای دلیر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨